Zondag 10 augustus maakte ik mijn B-debuut in Wieringerwerf in de categorie B paarden. Er waren echt een heleboel deelnemers in de B, bijna 90. Uiteraard maakte mij de eindstand echt niet uit. Het ging vooral om ervaring en ik ben dan ook zeker een ervaring rijker!
Eerst eventjes voorstellen:
Amigo ~ Ruin ~ 9 jaar ~ KWPN ~ No Limit x Landeur ~ dressuur L1+1 ~ springen L+2
De dressuur heb ik helaas geen foto's van. Het ging ook helaas wat minder. Dit kwam voornamelijk door mijn slordigheden. Toch nog 177 punten kunnen behalen.
Het springen ging echt super! Dat is dan ook wel meer ons ding
Resultaat: een foutloos parcours binnen de tijd.Hindernis 1

Hindernis 3

Hindernis 4

Hindernis 5

Opperste concentratie

Hindernis 7

Over 8A

En klaar. Braaf paard

Na het springen naar de veearts voor controle. Een hartslag van 44! Erg laag dus. Dierenarts: 'Laagste hartslag die ik tot nu toe heb gehoord.' Hij maakt zich kennelijk niet zo druk.
Toen op naar de cross. Dit was wel even spannend, maar hij gedroeg zich alsof hij het al jaren deed. Starten deed hij super
De waterbak. Hij twijfelde even, daarom in stap erin en in draf weer verder
(bij de training gaat hij er altijd zo in, maar nu was het toch wel heull eng met al die mensen erom heen
)

En de sprong na de waterbak
Had 1 weigering op 6, verder foutloos. Wel af en toe wat dingen die spannend waren, daarom ook niet snel genoeg gereden. Zat ongeveer 1 min over de tijd heen. Maar ik ben super trots op Amigo! Ik heb een hoop geleerd en verheug me op de volgende keer.
Had voor de stijl (in de cross) een 5,3 (kwam niet goed uit en ging daarom niet goed mee) en een 7,3

En natuurlijk na de cross weer na de dierenarts; een hartslag van 52! Weet ook gelijk dat hij dus in topconditie is
We zijn uiteindelijk 21e geworden
Bedankt voor het kijken
Tips zijn welkom. (Had al door dat mijn beugels nog wel wat korter konden
)
Wel al vaker springwedstrijden gereden. En ja wil het zeker vaker doen! Wel nog een beetje lastig dat ik geen eigen trailer heb, maar probeer altijd wel wat te regelen qua vervoer!