Lang getwijfeld maar toch lijkt het mij leuk om Ollie zijn eerste crossles aan jullie te laten zien.
Zaterdag zijn we naar Voorhout geweest om een lesje mee te pikken. En dat is zo goed bevallen dat we komende week weer gaan

Ollie is een 4 jarige Baanbreker x Ganges en zo'n 1.65 groot.
Volgende maand is hij al weer een jaar bij mij. We hebben behoorlijk wat problemen gehad met inrijden en uiteindelijk werd ik zelfs een beetje bang. Maar dankzij lieve stalgenootjes hebben we doorgezet en is hij zich aan het ontwikkelen tot een super allrounder. Hij doet namelijk alles zolang je het rustig vraagt.
Hij word nu ruim een half jaar 'serieus' gereden. Daarmee bedoel ik zo'n 2 a 3 x per week een half uurtje en daarvan is normaal 1x een lesje. Ook gaan we regelmatig 'zwemmen' of even naar het strand om hem op vreemd terrein ook relaxt te houden, en dat werkt heel goed!
Hij regelmatig een weekje vakantie omdat ik van mening ben dat dit kleine guppie nog een beetje moet groeien.

Dit zijn wij normaal gesproken ( beugels zitten te kort )

In juni zijn we al naar Rijpwetering geweest omdat mijn bijrijdpaardje niet helemaal goed was. Dus in een gekke bui besloten om Ollie mee te nemen. Die 40cm zouden we wel overleven...
En tja, aan zijn houding te zien vond hij het leuk, dus dat moesten we vaker doen.
*KLIK*
Bijna aan het einde van het parcour vind hij het nog steeds leuk!
*KLIK*
Niets is te gek.
Maar goed, Ollie is nog groen, ik heb nooit gecrosst dus we gingen dit keer voor een echte les in Voorhout.
Hij was super braaf, geen stap verkeerd gezet en op een behoorlijk hoge afsprong na alles gedaan. Zelfs zonder gekke weigeringen.

Eerst even warm lopen. Alles is nog een beetje spannend.

inspringen is wat onwennig. Ik moet wat meer voor me kijken.

Heuveltje op. Wat vind hij het leuk!

Terwijl hij het makkelijk doet, vond ik het wat spannend

Erop

en eraf. Ook hier mag ik weer meegeven..

En klaar!!
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden
Wees wel lief voor ons, we zijn nog broekkies

Liefs, Merlinde & Ollie

Waar heb je dat gedaan?