Driekwart jaar geleden ging Asterix pas voor het eerst in zijn leven naar het bos (toen al 8 jaar), en dacht hij nog dat er achter iedere boomstam een groepje boskabouters zat. Alles was spannend en ik kon het wel vergeten om over een boompje te springen. Onze eerste crosstraining hadden wij in Vinkega en daar liet hij mij dus echt wel even weten dat hij niet over een boom zou springen en gewoon netjes geverfde balken eiste, die eindigde dus ook in zandhappen. Na veel oefenen kwam hij erachter dat sgw hindernissen eigenlijk ook best wel leuk waren en werden onze eerste oefencrossen een feit. Toen wilde ik begin juni na nog 2 crosstrainingen in Oosterwolde ons debuut B sgw maken in Vinkega, die eindigde letterlijk in de sloot. Een weigering op de vierde hindernis, vol door de bosjes en zo de diepe sloot in. Dus nog maar weer eerst veel meer oefenen! Maar nu kwam de derde crosstraining in Oosterwolde eraan dus papa de camera in de handen gedrukt en daar zijn toch een aantal gave foto's uit gekomen!
Tips mogen best gegeven worden, verder ik heb elke week springles dus aan mijn houding wordt hard gewerkt!
De training begon met wat galopwerk, waarna we wat hebben ingesprongen

Daarna over de piano met afsprong, deze gaat steeds beter!

En terug galopperen over de dikke boom

Daarna over het puntje (die erg lastig stond en helaas niet op de foto staat) door naar de bielzen

En vanaf de bielzen naar de dubbelsprong

Paar hindernissen achter elkaar, beginnende met de boom

Door naar de bielzen

En weer naar de dubbelsprong

Via de afsprong naar het water

En door het water waar eerder altijd krokodillen zwommen!

En toen kwam ze op het idee dat we de picknicktafel wel eventjes konden springen (euhm die stond er toch voor het publiek ?! Help ?!
)Maar hij deed het maar zo eventjes!!

Dan konden we de smalletjes ook wel eventjes doen vond ze, gelukkig eerst goed begrenst

Alleen trok Asterix zich niet zo veel aan van die balkjes

Maar met wat overtuiging deed hij het toch!

Daarna nog de ruif, trakehner en het lagere bankje gesprongen (geen foto's) en toen mocht ik het hoge bankje nog wel eventjes doen (euhm tja eventjes hè...) Maar hij deed het met gemak

Al met al toch weer veel grenzen verlegd en ik ben erg trots op onze resultaten van de training
Op naar de volgende SGW!!!