[SGW] Asterix in Oosterwolde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Asterix

Asterix in Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 18:21

Vandaag ben ik voor de 3e keer met Asterix naar Oosterwolde gegaan om weer mee te doen aan een crosstraining! Daar aangekomen zag ik dat er 2 afmeldingen waren dus we hadden een klein groepje van 3 paarden die allemaal lekker door sprongen! Zo konden we mooi wat extra sprongetjes meepakken :D

Driekwart jaar geleden ging Asterix pas voor het eerst in zijn leven naar het bos (toen al 8 jaar), en dacht hij nog dat er achter iedere boomstam een groepje boskabouters zat. Alles was spannend en ik kon het wel vergeten om over een boompje te springen. Onze eerste crosstraining hadden wij in Vinkega en daar liet hij mij dus echt wel even weten dat hij niet over een boom zou springen en gewoon netjes geverfde balken eiste, die eindigde dus ook in zandhappen. Na veel oefenen kwam hij erachter dat sgw hindernissen eigenlijk ook best wel leuk waren en werden onze eerste oefencrossen een feit. Toen wilde ik begin juni na nog 2 crosstrainingen in Oosterwolde ons debuut B sgw maken in Vinkega, die eindigde letterlijk in de sloot. Een weigering op de vierde hindernis, vol door de bosjes en zo de diepe sloot in. Dus nog maar weer eerst veel meer oefenen! Maar nu kwam de derde crosstraining in Oosterwolde eraan dus papa de camera in de handen gedrukt en daar zijn toch een aantal gave foto's uit gekomen!

Tips mogen best gegeven worden, verder ik heb elke week springles dus aan mijn houding wordt hard gewerkt!

De training begon met wat galopwerk, waarna we wat hebben ingesprongen
Afbeelding

Daarna over de piano met afsprong, deze gaat steeds beter! :)
Afbeelding

En terug galopperen over de dikke boom
Afbeelding

Daarna over het puntje (die erg lastig stond en helaas niet op de foto staat) door naar de bielzen
Afbeelding

En vanaf de bielzen naar de dubbelsprong
Afbeelding

Paar hindernissen achter elkaar, beginnende met de boom :)
Afbeelding

Door naar de bielzen
Afbeelding

En weer naar de dubbelsprong
Afbeelding

Via de afsprong naar het water
Afbeelding

En door het water waar eerder altijd krokodillen zwommen! *\o/*
Afbeelding

En toen kwam ze op het idee dat we de picknicktafel wel eventjes konden springen (euhm die stond er toch voor het publiek ?! Help ?! :oo )
Maar hij deed het maar zo eventjes!!
Afbeelding

Dan konden we de smalletjes ook wel eventjes doen vond ze, gelukkig eerst goed begrenst
Afbeelding

Alleen trok Asterix zich niet zo veel aan van die balkjes :o
Afbeelding

Maar met wat overtuiging deed hij het toch! :D
Afbeelding

Daarna nog de ruif, trakehner en het lagere bankje gesprongen (geen foto's) en toen mocht ik het hoge bankje nog wel eventjes doen (euhm tja eventjes hè...) Maar hij deed het met gemak *\o/*
Afbeelding

Al met al toch weer veel grenzen verlegd en ik ben erg trots op onze resultaten van de training :D Op naar de volgende SGW!!!

hasufel

Re: Asterix in Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:28

Heel gaaf! Dapper:) (zowel van jou als van je paard...)

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 09:58

Dankje hasufel! :)

Verder niemand die er iets over wil zeggen? Geen tips oid?

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:03

Eerst en vooral, proficiat dat je dit durft. Ik zou dit zeker niet durven, zelfs niet met een paard die super ervaren is. Ben altijd bang dat we beiden zouden struikelen.
Bij het zien van je 2de foto was ik toch even bang, het ziet er uit alsof je paard de hindernis meeheeft met zijn ene voorpoot en was bang voor het struikelen of eventuele wonde aan het been van je paard. Maar zie dat alles goed gekomen is :D .

Veel plezier nog hiermee!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:09

Maar hij ziet er goed ingepakt uit Aco, dus dat zal wel loslopen. Hulde Kim! Erg stoer. Wat een grappige hindernissen, die autobanden. Wel smal inderdaad. Asterix vond dat ook :))

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:14

Petje af hoor, ik doe het je niet na!
Ziet er goed uit, lekker zo doorgaan zou ik zo zeggen :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:15

Ziet er goed uit! Leuk paard :)

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 14:02

Bedankt voor de leuke reacties! :D
Asterix heeft inderdaad goede crossbeschermers om dus dat zit op zich wel goed, maar ik moet zeggen dat ik bij sommige paarden ook mijn hart vasthoud als ze verkeerd uitkomen voor een sgw hindernis. Maar Asterix weet heel goed dat die hindernissen niet meegeven dus hij springt juist veel beter als over een normale hindernis en neemt zijn benen beter mee. Dus voor hem is het een hele mooie afwisseling! Zo wordt hij ook voorzichtiger in een springparcours :)

Ibzzzzix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:49

Ziet er goed uit! Je hebt echt een leuk paard!

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:01

Mooie foto's! Echt heel knap om direct zo jullie grenzen te verleggen. Ga zo door!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 13:41

Wow, supergoed Kim !(:
Ik wist dat helemaal niet van Asterix joh, viel ook niet te zien op facebook en zo want je deed / doet gewoon alles met hem haha !

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:00

Haha over de picknicktafel! Super leuk

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 22:03

Bedankt allemaal!! :D

Haha Sharon ja wij zijn gewoon lekker veelzijdig!