Ik heb mijn eerste oefencross gehad bij Crossterrein de Bosschoek (nog een nieuw, opbouwend crossterrein). Het was niet alleen voor mij de eerste cross maar ook voor Bolero (mijn 11-jarige haflinger). Dus allebei nog groentjes. We zijn ook maar één keer naar Ysselsteyn geweest om daar wat hindernissen los te springen, zonder les. Ik heb buiten dit één crossles gehad waarbij we hindernissen los sprongen maar ook een klein rondje hebben gedaan. Dit was ook op crossterrein de bosschoek. Het ging zo goed dat we hadden besloten om mee te doen aan de oefencross. Hoe vaak je weigerde maakte niet uit, je mocht hindernissen overslaan en het ging niet eens echt op tijd (een echte oefencross dus). Dus na twee keer crossen (wat best wel vroeg is dan) gewoon meegedaan (instructeur zei ook dat dit gewoon kon). We hebben in de bossen wel nog flink geoefend op de afstand. (2,5 km)
Dus dat was de inleiding xd Nu de cross. Ik moet zeggen dat ik heel trots ben op Bolero! Hij deed het super! We hebben alles gesprongen met een mooi galoptempo. Sommige hindernissen waren best wel hoog voor een eerste cross, dat maakt me wel extra trots op Bolero hoor
Twee weigeringen, de eerste keer omdat ik de bocht te scherp nam wat duidelijk te zien is op het filmpje (het was ook een afsprong, niet slim van mij) en de tweede keer kwam mijn vader aanrennen omdat hij wilde filmen, toen vond hij het baasje toch even iets interessanter dan de hindernis, ik liet hem eigenlijk ook iets te vrij. Maar een klein rondje draaien en hij springt ze meteen weer.
(Beugels mogen volgende keer wel een gaatje korter en bij de kuil iets meer mee naar voren en achter, voor degene die het opvalt) Super trots in ieder geval! 
Na een lang verhaal hier dan het filmpje (HD)
Wil het zeker vaker doen, jammer genoeg hebben wij geen trailer maar gelukkig is dit crossterrein op rij afstand (ongeveer 6 km). Hoop dat jullie het filmpje leuk vinden, een reactie zou leuk zijn
xxx 
Ik wil wel een klein tipje meegeven, Kijk iets meer over je paard heen en niet schuin naar beneden. Heel leuk om te zien dat je haflinger het ook zo leuk vind met zijn/haar oortjes naar voren.