[SGW] Wat doen we op een mooie dag? Juist ja cross Merendree.. !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Wat doen we op een mooie dag? Juist ja cross Merendree.. !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:14

Hey! Vandaag was zoals beloofd echt een topdag geworden! Ik had keuze tussen foto's gaan trekken van cross Heusden of zelf eens wat cross sprongetjes mee te nemen in cross Merendree.. de beslissing was toch snel gemaakt, zo'n mooie dag wil ik toch wel met mijn eigen paard doorbrengen :D
Gisteren heb ik als 'voorbereiding' enge dingen willen springen met mijn paard zodat hij op het crossparcours niet te kijkerig is..

Tja wat moet ik zeggen, voor geen enkele sprong heeft die geweigerd.. top paard ;)
Afbeelding

Afbeelding

Onderweg naar cross Merendree zijn we enige obstakels tegen gekomen.. veel moto's brommers, fieters, tja wat wil je zo'n mooie dag := Veel vertraging opgelopen helaas.

Stoer door de plassen lopen..
Afbeelding

Met enige hulp over het brugje..
Afbeelding

Dan eindelijk op de cross met een klein sprongetje beginnen..

En zo trots dat ik was ;) zonder enig probleem de waterbak in!
Afbeelding

Toen wilde ik een 'nieuwe' sprong nemen. Tjah, zijn maatje was ergens anders op het parcours, Diallo vond het eng.. hij heeft redelijk lang staan klooien, pakt zijn bit vast, kop in de grond en knalt er naast.. hier een blooper :)) bijna de grond van dichtbij gezien ;)

Uiteindelijk hem erover gekregen, braaf peerd.. had vlotter gemogen maar als ik hem doorrijd dan gaat hij sneller weigeren, iemand tips voor de volgende keer..? :)

Dan zijn we nog eens rond gegaan en heeft hij niet meer lastig gedaan :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Toen was het genoeg voor mijn maatje en we zijn naar huis gegaan langs de vaart, heerlijk wandelpad <3 lekker rustig.
Afbeelding

Zooo, dit was mijn verslagje van hoe ik deze prachtige dag heb gespendeerd :))
Reactie en opbouwende commentaar altijd welkom *\o/*
Ooit wordt hij nog een top cross paard :')

Snollygoster

Re: Wat doen we op een mooie dag? Juist ja cross Merendree.. !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:20

Wat een dropje! Ziet er heel leuk uit!
Vlotter doorrijden heb je zelf al vermeld, dus ik heb er niet echt meer iets aan toe te voegen. Ik heb stiekem wel gelachen met je blooper :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:26

Die blooper scheelde niet veel! Stoer hoor, om dan toch weer door te gaan!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:29

Tips voor de volgende keer? Ja, doe een bodyprotector aan! Veiligheid voor alles.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:30

Ik had de grond van dichtbij gezien als ik zo`n blooper had :') Knap dat je bleef zitten! :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:32

_Sim_ schreef:
Tips voor de volgende keer? Ja, doe een bodyprotector aan! Veiligheid voor alles.

Ik weet het, stom van me. Had hem nog aan voor we gingen vertrekken.. toch weer uitgedaan. We waren in totaal bijna 4 uur op wandeling had er eerlijk gezegd geen zin in :')
Als ik echt eens 'nieuwe' 'engere' dingen zou springen had ik het wel gedaan maar heb het express rustig gehouden :)

Bedankt voor de reacties :)

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:51

heel gaaf hoor !
en geweldige blooper hihi :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:02

Ik was vast zandruiter geweest :')

Mooie foto's <3

Eefjuhhx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:12

wat een leuk paard! Heb wel heel erg gelachen om je blooper hahahah _/-\o_ Had alleen een vraagje.. :o weet niet echt hoe je een forum op bokt.nl moet zetten :Y) kschaam me nu dood..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:18

xTitanic schreef:
_Sim_ schreef:

Ik weet het, stom van me. Had hem nog aan voor we gingen vertrekken.. toch weer uitgedaan. We waren in totaal bijna 4 uur op wandeling had er eerlijk gezegd geen zin in :')
Als ik echt eens 'nieuwe' 'engere' dingen zou springen had ik het wel gedaan maar heb het express rustig gehouden :)

Bedankt voor de reacties :)

"Nieuwere" en "engere" hindernissen zijn net zo hard als de "oude" "vertrouwde" hindernissen als je er op valt. ;)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 22:22

Eefjuhhx schreef:
wat een leuk paard! Heb wel heel erg gelachen om je blooper hahahah _/-\o_ Had alleen een vraagje.. :o weet niet echt hoe je een forum op bokt.nl moet zetten :Y) kschaam me nu dood..

Lieve schat, bokt is al een forum :')

Eefjuhhx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:38

xTitanic schreef:
Eefjuhhx schreef:

Lieve schat, bokt is al een forum :')
jhaa, dat weet ik, ik zei het niet goed :x Ik bedoel gwn zo een berichtje wat jij nu ook deed. hahahaha :Y)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:44

Ziet er leuk uit hoor! Lijkt me een heerlijk dagje zo te zien!

Misschien een tip, wat voor mijn paard werkt met weigeren; Ik kom aan in een rustige galop, maar wel met goed ritme. En de laatste 3 á 4 galoppassen leg ik mijn been aan en duw hem wanneer nodig door. Hier krijgt hij vertrouwen door en springt misschien 1x een beetje apart maar daarna heeft hij door en springt ie gewoon.

xpikolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:23

Leuke foto's! Probeer alleen niet zo naar voren te duiken als je over de sprong gaat ;)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:44

Als ik dit soort foto's zie krijg ik ook zin om te springen. De blooper... Ik was er vanaf gedonderd.. hahaha.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:57

Zoals anderen denk al hebben gezegd inderdaad bodyprotector, maar ziet er voor de rest goed uit. Tip voor de volgende keer als ie weer weigert. Kijk je valt er bijna vanaf maar komt er weer mooi op, ga er dan niet rustig langs stappen. Rijd meteen weer opnieuw aan! sommige paarden gaan juist bij een 2e keer nog een keer weigeren als je er eerst rustig afstapt. Zelfde met springen, als het paard weigert, gewoon er voor stil zetten. Vaak gaan ze de 2e keer met meer overtuiging en vertrouwen erover heen. Voor de rest zag het er super uit! :D

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:59

Ziet er leuk uit! Probeer voor de sprong meer te gaan "zitten" je hangt nu elke x ietsje naar voren.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 10:06

Dankjewel nog voor de late reacties :))
Het is alweer heel lang geleden dat ik naar Merendree ben geweest.. maar aangezien ik vanaf september waarschijnlijk weer ga veranderen van stal zal het er niet meer van komen denk ik :+
Want het stikt daar van de dazen nu :(

Donblubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:06

ze is in ieder geval nergens bang voor,
is ie altijd zo dapper geweest?
ziet er leuk uit :j