Twee jaar geleden hebben we ook een Crosstraining gedaan: [SGW-ITP] Haflinger Lizette @ Crosstraining DAH
Ik heb nu dus wel een goede boddy protector, kortere beugelriemen ga ik kopen want deze zitten op het kortste gaatje.
Ik rijd Lizette op een leerbit dit ligt iets anders in de mond dan een standaard bit (http://shop.emielvoest.nl/hst/e01m10i/a%20...%20erbit1.jpg).
Ze loopt hier ontspannen op en het is een heel zacht bit
Voor Zowel Lizette als ik was het de de tweede keer. Ik heb Lizette 5 jaar geleased en sinds april is ze mijn eigen paard.
Lizette is een heel voorwaartse 13 jarige merrie, we rijden dressuur, springen, doen wat grondwerk en gaan vaak op buitenrit. Ze is gek op springen, hard galopperen en op water (als ze eenmaal weet dat het veilig is). Aangezien we aan de Ginkelse Heide staan gaan we regelmatig op pad. Crossen zullen we zeker vaker gaan doen. We hebben een hele mooie baan bij ons op stal die sinds dit weekend geopend is. (en ik maar een heel eind rijden voor deze training )
Omdat ze moeite heeft met de trailer opgaan (daarmee oefenen staat op de lange termijn planning ) zijn we onder het zadel naar de training gegaan.
onderweg naar de training

De groep

Hier de Cross Foto's
1 Ton. Ik sta te veel

2 sloot. Had niet verwacht dat ze zou springen, vandaar dat ik raar zit

3 sloot. Ik ga hier iets beter mee in de sprong

4 na de sloot

5 water. Net nadat de trainer (blauwe shirt) vroeg of er een pony makkelijk het water in gaat wandelde wij er zo in

6. Onderonsje met z'n tweetjes. Hier is de ligging van het bit goed te zien Touwhalster zit anders geknoopt (tijdelijk) zodat ze er niet achter kon blijven haken.

7. volle vaart door de waterbak

8 waterbak insprong.

9 waterbak insprong.

10 waterbak insprong

11 gewoon mooi

12 richting waterbak

Bedankt voor het Kijken
voor de oplettende kijkers: Die bubbel die je ziet tussen mijn broek en de bp daar zitten m'n rainlegs, m'n shirtje (hardloopshirt) kroop op als ik die er niet onder stopte