Daimler is een 5-jarige ruin van Johnson x Equador. We hebben hem als veulen gekocht, en vorig jaar door Suelza laten inrijden. Daimler bleek een aparteling te zijn, erg lief diertje, maar erg sensibel en snel van slag.
Inmiddels hebben we al een dressuurwedstrijd gereden (L1), een endurancewedstrijd goed uitgereden, zijn we sinds een paar maanden met springles bezig, en had ik een crosstraining gereden.
Dus Daimler kreeg behoorlijk de vuurdoop in Ermelo. Het was best spannend, maar we hebben enorm veel geleerd en ervaring opgedaan samen. Ik heb vanwege zijn leeftijd rustig aan gedaan en niet alle lessen mee gereden. Per dag heb ik gekeken welke les we zouden rijden.
Dinsdag hadden we voor het eerst crosstraining. Dat vond Daimler allemaal superspannend, op het grote open veld, vreemde hindernissen. Het duurde even voor de spanning eruit was. Het was niet zo makkelijk om uit te zitten, maar dat is wel gelukt gelukkig

Tikkie overdreven

Maar uiteindelijk sprong hij braaf over de boom heen.

En 3 in-uitjes achter elkaar

Boompje:

En hij ging zó braaf het water in!

Op woensdag hadden we dressuurles, toen was alle spanning er gelukkig vanaf:

Op donderdag gingen we weer crossen, dat was echt een superfijne les van Rob Janssen, we hebben in die les zóveel vertrouwen opgebouwd!
Heg:

3-dubbele opsprong:

En een dubbele afsprong naar beneden:

Een kleine trakehner:

Een varken

En hij heeft geleerd om gewoon op eigen benen over een wal weg te rijden van de andere paarden:

Ik ben zo onwijs trots op mijn lieve kleine paard! Hij heeft het zo goed opgepakt allemaal!
Met dank aan de mooie foto's gemaakt door Yvie_Juudje.