[SGW] Eerste crosstraining met Amigo!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesss_amigo

Eerste crosstraining met Amigo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 20:44

Hallo Bokkers!

Ik had vandaag mijn allereerste crossles! Zowel voor mij als voor mijn paard was alles nieuw en dus ook erg spannend. En daarbij was het ook nog eens op ander terrein. Dus in het begin was hij erg gespannen (mede door mij :+ ) maar later werd hij (en ik) veel ontspannender.
Ik weet dat mijn houding drama is op sommige momenten, kwam mede doordat hij en ik het nogal spannend vonden. Natuurlijk zijn tips altijd welkom. Ik weet dat er nog genoeg verbeterd moet worden, maar daarom heb ik ook les :)
Klein paspoortje over Amigo:

Naam: Amigo
Geslacht: ruin
Leeftijd: 8 jaartjes
Stokmaat: 1.74
Vader: No limit (van Indoctro)
Springen: B
Dressuur: L

Genoeg gepraat, hier de foto's !

1. Opsprong
Afbeelding
2. Afsprong
Afbeelding
3. Piano naar beneden
Afbeelding
4. Verder
Afbeelding
5. De geul
Afbeelding
6. Met daarna de tonnen, die volgens hem wel heeel eng waren! (mijn houding is hier dus echt dramatisch :+ )
Afbeelding
7. Weer ga ik niet goed mee..
Afbeelding
8. Brede hoge boomstam (die vond ik toch wel het engst :+ )
Afbeelding
9. Tot slot de muur, jammer dat zijn hoofd er niet op staat
Afbeelding

Bedankt voor het kijken :D
Laten jullie iets leuks achter? :o

Nannepannie

Re: Eerste crosstraining met Amigo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:51

Wat een leuk beestje heb je daar!
Ik vind je houding helemaal niet zo dramatisch. Bij cross hindernissen is het juist de bedoeling dat je niet teveel naar voren zit en goed terug blijft zitten. Dus onderbeen naar voren, bovenlichaam terug. Op de meeste foto's doe je dat heel goed. Op de laatste foto mag je zelfs nog wat dichter bij je zadel blijven zitten. En bij de afsprongen goed je onderbeen naar voren brengen. Als hij dan een keer onverwachts een sprong maakt, kun je goed mee blijven zitten.
Volgens mij ziet het er prima uit voor een eerste keer hoor! Lekker doorgaan, komt vanzelf wel goed (:

Wiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:52

Wat een leuke combinatie! geniet er vooral lekker van, en die ontspanning komt vanzelf:) succes!

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 20:53

Nannepannie schreef:
Ik vind je houding helemaal niet zo dramatisch. Bij cross hindernissen is het juist de bedoeling dat je niet teveel naar voren zit en goed terug blijft zitten. Dus onderbeen naar voren, bovenlichaam terug. Op de meeste foto's doe je dat heel goed. Op de laatste foto mag je zelfs nog wat dichter bij je zadel blijven zitten. En bij de afsprongen goed je onderbeen naar voren brengen. Als hij dan een keer onverwachts een sprong maakt, kun je goed mee blijven zitten.
Volgens mij ziet het er prima uit voor een eerste keer hoor! Lekker doorgaan, komt vanzelf wel goed (:

Bedankt :)

En genieten doe ik zeker! :D

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 07:55

Wiggy schreef:
Wat een leuke combinatie! geniet er vooral lekker van, en die ontspanning komt vanzelf:) succes!

Bedankt :) Gaat lukken!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:23

Super Jess! Echt gaaf! Amigo is ook echt een geweldig paard geworden dankzij jou. Hij doet echt (bijna) alles voor je! Jullie komen er nog wel.

Er zullen vast nog veel cross-foto's volgen in de loop der jaren :P

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 15:04

ShadyCeline schreef:
Super Jess! Echt gaaf! Amigo is ook echt een geweldig paard geworden dankzij jou. Hij doet echt (bijna) alles voor je! Jullie komen er nog wel.

Er zullen vast nog veel cross-foto's volgen in de loop der jaren :P

Bedankt <3

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:37

Valt best mee hoor, met je houding! Door de onwennigheid (en soms rare sprongen) valt het niet altijd mee om netjes met de beweging mee te gaan. Ik sluit me aan bij wat Nannepannie zegt.
Gewoon lekker blijven oefenen, dan gaat het vanzelf makkelijker!

Leuk paard, met een leuke naam! (ik heb zelf ook een Amigo :P )

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 14:15

Dan zou ik voortaan niks meer over me houding zeggen haha :P
Bedankt!
Haha grappig. Officieel heet hij Airforce I. maar ik heb hem tot Amigo gedoopt :P

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:15

Mijn paard heet officieel ook geen Amigo, maar Areta Utopia. Dat vond ik niet zo'n leuke naam voor een ruin, dus noem ik hem nu Amigo.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:35

Wat een ontzettend gaaf paard en hele stoere foto's!
Wat me direct opvalt is je zadel: dit lijkt niet lekker te liggen. Op de foto's is duidelijk te zien dat ie van achter omhoog komt. Over je houding: wees gerust, dramatisch is totaal niet het woord dat in me opkwam :D. Je blijft mooi terug zitten in je lichaam. Bij een paar foto's zit je iets achter de beweging, maar daar moet je ook een balans in vinden. Ik heb pas één crossles gehad en vond dit ook heel erg moeilijk. Daarbij zit je je paard volgens mij niet in de weg, en dat is het belangrijkst. Je lijkt af en toe wel wat los van het zadel te komen. Naar mijn idee steek je je onderbeen af, waardoor het enige steunpunt je knie is. Probeer goed je kuit eraan te houden, zoals op foto 1 en 2 bijvoorbeeld, daar zit je supernetjes!

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 19:48

Hmm, ja me shabrak was ook erg verschoven. Ik zal er eens naar kijken. Heb niet echt het idee dat mijn paard last van het zadel heeft.
Voor de rest: Ik kom idd soms wat te veel uit mijn zadel. En ik ga aan mijn benen werken!
Bedankt! :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:00

Zadel komt bij springen heel vaak omhoog, een paard rekt zich dan als het ware uit. Ik zie wel vaker foto's van paarden die heel hoog springen en hun zadel ook zo zit.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:15

Bij het springen wil er inderdaad wel eens wat ruimte komen tussen de kussens en de rug, maar dit zou minimaal moeten zijn. Althans, dat is mijn mening. Maar zoals TS inderdaad zegt, het dekje zit niet helemaal goed, dus dit kan heel goed iets vertekenen :).

Fijn dat je er iets mee kunt. Gaaf he, crossen :D!

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:00

Ziet er leuk uit hoor. Kan verder niet zoveel zeggen, heb er niet zoveel verstand van. :+

Marleenx23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:08

Wauw, wat een mooi beesie :)
Ziet er wel goed uit hoor voor je eerste crossles!

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 15:32

Bedankt :D

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:24

Wat een leukerd zeg. Je houding is inderdaad niet op alle sprongen ideaal maar wat wil je als je paard het nog allemaal spannend vind en wat vreemd springt. Gewoon lekker blijven oefenen en dan komt dat allemaal wel goed met jullie :)

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 10:31

cassini schreef:
Wat een leukerd zeg. Je houding is inderdaad niet op alle sprongen ideaal maar wat wil je als je paard het nog allemaal spannend vind en wat vreemd springt. Gewoon lekker blijven oefenen en dan komt dat allemaal wel goed met jullie :)

Dankjewel :D

Halflingers0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:01

iemand tips om te smeken bij me ouders of ik op paardrijden mag? hihih :)

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 17:30

Ik heb ook heel lang moeten smeken, dus gwn doorgaan! De aanhouder wint!

Halflingers0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:47

jesss_amigo schreef:
Ik heb ook heel lang moeten smeken, dus gwn doorgaan! De aanhouder wint!

hihih dankje ! maar me vader zegt steeds van ja ik denk dat je er gewoon na een tijd afgaat. maar dat is echt niet zo hahaha

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 18:11

Mijn moeder dacht dat ik alleen maar op paardrijden wilde omdat mijn beste vriendin er ook op zat, en nu rij ik bijna elke dag!

Halflingers0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:02

jesss_amigo schreef:
Mijn moeder dacht dat ik alleen maar op paardrijden wilde omdat mijn beste vriendin er ook op zat, en nu rij ik bijna elke dag!

oohw wat leuk ! dat is echt mijn droom...
maar me ouders vinden het zo duuur... ik dans ook al 2 x per week en als ik op paardrijden ga dan wil ik ook helaas maar 1 x per week dansen.. 0.0 maar ik wil het zo graag !!

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:36

Nannepannie schreef:

Helemaal mee-eens! Wel echt leuke fotos