[SGW] De eerste keren crossen met Diallo! @Merendree

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

De eerste keren crossen met Diallo! @Merendree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 15:37

Jaja, ooit moest het er ook eens van komen! :D
Weekje geleden zijn we eens gaan wandelen en langs de vaart ligt het crossparcours van Merendree en had ik mijn eerste sprongetjes eens meegenomen :) Eerst de afsprong dan de trapjes en 2 kleine boomstamconstructies :+ Een paar weigeringen maar hij heeft ze allemaal braaf gesprongen!

Gisteren ben ik ook nog eens naar het crossparcours geweest, natuurlijk was het dan allemaal wat spannender omdat er geen andere paardjes meegingen en hij alles maar heel eng vond :+ Toen hebben we weer de lage sprongetjes gedaan!

Flinke man!
Afbeelding

Afbeelding

Onderweg naar het crossparcours (toch wel een half uurtje) komen we ook verschillende obstakels tegen dat voor mijn paard echt horror is.. :')

Hier krijgen we het jojo effect :')

Vandaag ben ik samen met een vriendin geweest, normaal gingen we met 3 maar de andere had zich overslapen :P
Het was ook gezellig met 2 :)

Weer een laag sprongetje! flinke man :)
Afbeelding

En de nieuwe sprong! :)
Afbeelding

Ook een nieuwe sprong, heb hier wel een bagger houding.. naja, zelf vind ik het ook allemaal nog spannend :))
Afbeelding

En de afsprong.. daar had hij even geen zin in :+
Afbeelding

Braaf paard :j (het werd wel een serieuze noodsprong). De tweede keer was het al beter! :)
Afbeelding

Afbeelding

Mijn benen -O-
Afbeelding

En nog de dingen die gefilmd zijn geweest :))
Let vooral niet op mijn stomme reacties, de heuveltjes waren eng en had Diallo niet zo goed meer onder controle omdat hij aan het volgen was :+ en jah, deze keer was het bruggetje gewoon nog erger...

Zeker tot de volgende keer ! :)

miiranda92

Re: De eerste keren crossen met Diallo! @Merendree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:38

leuk hoor! :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:00

aah Merendree! bekend terrein

leuke foto's! ik merk wel dat jij en je paard nog wet ervaring missen
start je binnenkort een eventingwedstrijd?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 16:04

florence123 schreef:

Ervaring in wat? het was nog maar de 3de keer dat we cross deden hé :)
en nee ik start zeker nog geen wedstrijd, knollie is nog veel te onervaren in de cross!

binnekort ga ik wel eens een lesje nemen maar ben nu zelf wat aan het verkennen met mijn paard :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:29

Hm... ik vind het er op het filmpje eigenlijk niet echt veilig uit zien. Doe je wel voorzichtig? Het ziet eruit alsof jullie niet goed weten waar jullie mee bezig zijn en geen begeleiding hebben. Je hebt je paard niet meer helemaal onder controle (zeg je zelf ook in je post) en daardoor kan het nog wel eens gevaarlijk worden.
Had je wel les? Misschien is het eens een idee om les te nemen van een gediplomeerde sgw-instructeur? Ik geloof namelijk dat jullie het echt wel kunnen, van de foto's af zie je ook goed wat er wel en niet goed uitziet. Ik denk dat jullie gewoon even flink wat goede begeleiding nodig hebben. Het zou jammer zijn als je een keer valt en niet meer durft.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 16:33

Tuurlijk heb ik wel controle over mijn paard maar om het hem gewoon te maken volgde ik het ander meisje en zo werd hij dat gewoon, daardoor kon ik hem even niet meer bijhouden bij de trappen en over die heuveltjes. Want in het filmpje zie je ook bij de trappen waar hij er alleen over gaat dat hij dan wel op mijn tempo naar beneden gaat, maar als het paardje voor hem is dat hij echt naar beneden wilt stormen..
Binnekort ga ik wel een les nemen, heb nu wel al een paar weken elke vrijdag springles :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:34

xTitanic schreef:
florence123 schreef:

Ervaring in wat? het was nog maar de 3de keer dat we cross deden hé :)
en nee ik start zeker nog geen wedstrijd, knollie is nog veel te onervaren in de cross!

binnekort ga ik wel eens een lesje nemen maar ben nu zelf wat aan het verkennen met mijn paard :)

ervaring in het springen en crossen
zoals annetje hierboven zegt ziet het er nogal boscrossen uit, maar volgens mij zit er zeker meer in het paard aangezien hij alles zo gewillig doet

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 16:38

Het komt wel goed hoor! ik ga zeker les nemen! nu doe ik niet te zotte dingen en hou ik het bij lage dingen, zelf ben ik voorstander van het rustig aan te doen maar dat ander meisje is een beetje van het felle type :+

Ervaring in het springen heb ik wel, crossen niet. :)

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:47

Ik ben het eens met florence123. Goed dat je les gaat nemen! :j
Verder nog een tip voor de afsprong: juist weinig druk op de teugels nemen. Hoe meer druk jij op de teugels hebt, des te groter hij naar beneden springt. Hij moet juist met zijn voorhand naar onder zakken en dan zn achterhand pas. Dus je teugels wat langer laten (wel op contact uiteraard) en hem zelf uit laten zoeken. :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:11

Ik vind wel dat je echt als een malle over die bruggetjes gaat... erg gevaarlijk... oefen er eerst mee, of stap bijvoorneeld af, maar asjeblieft niet zo...

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 16:17

liekec schreef:
Ik vind wel dat je echt als een malle over die bruggetjes gaat... erg gevaarlijk... oefen er eerst mee, of stap bijvoorneeld af, maar asjeblieft niet zo...

Sorry hoor, maar tis mijn paard die als 'een malle' over het bruggetje gaat. Ik was er 4 keer over gegaan, geen probleem zo rustig als iets, 5de keer in de heenweg aan de hand, ook rustig, op de terug weg de 6de keer, eerste filmpje ben ik er alleen over gegaan en verschoot hij van het geluid opeens. 7de keer .. ik dacht dat het geen probleem ging zijn omdat er een paard voor mij was, blijkbaar niet, tjah, ik weet namelijk niet wat mijn paard gaat doen :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:26

xTitanic schreef:
liekec schreef:

Sorry hoor, maar tis mijn paard die als 'een malle' over het bruggetje gaat. Ik was er 4 keer over gegaan, geen probleem zo rustig als iets, 5de keer in de heenweg aan de hand, ook rustig, op de terug weg de 6de keer, eerste filmpje ben ik er alleen over gegaan en verschoot hij van het geluid opeens. 7de keer .. ik dacht dat het geen probleem ging zijn omdat er een paard voor mij was, blijkbaar niet, tjah, ik weet namelijk niet wat mijn paard gaat doen :)

Was alleen een tip, doe ermee wat je wilt en voel je vooral niet aangevallen,

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 16:29

Vond het nogal recht door zee gezegd.. maar het ligt aan mij hoor ;)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:09

xTitanic schreef:
Vond het nogal recht door zee gezegd.. maar het ligt aan mij hoor ;)

Dat kan, zo was het niet bedoeld iig.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:07

Wat een leuk parcours zeg, het ziet eruit alsof jullie een leuke middag hebben gehad.
Rijtechnische tips worden al gegeven en ik ga er van uit dat jij zelf ook niet dit the way vindt om een brug te passeren. Wel zou ik aanbevelen om dit te gaan oefenen aan de hand. Omdat er aan beide kanten hekken staan is het super gevaarlijk, stel je blijft in zijn gekke sprongen met een voet achter zo'n hek hangen. Hij lijkt er in blinde paniek over te gaan, denk niet dat jij hem nog kan sturen of tempocontrole hebt, dus ook niet als hij ervoor kiest om rakelings langs de kant te gaan waardoor jij blijft hangen.
Echt, stap eventjes af en oefen dit. Niet alleen disciplinegewijs, want het is natuurlijk niet goed dat hij de controle zo over neemt, maar in eerste instantie vooral voor de veiligheid!
Verder vind ik het er leuk uit zien, je gaat les nemen, nou super, doe lekker ervaring op en geniet ervan. :)