[SGW] Eerste crosstraining na de winter met Dakar (5)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Eerste crosstraining na de winter met Dakar (5)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 20:19

Vandaag was Dakar mee naar Hernen bij Rob. Dakar is een nakomeling van Cartano (x Ircolando) en wordt in mei 5 jaar. In maart ga ik hem voor het eerst in het L2 uitbrengen. Chaam wordt mijn eerste cross met hem, zelf tot L cross ervaring. Verder weinig gesprongen tot nu toe, maar het is een 'simpel' dier.

Heerlijke les gehad vandaag, aan mijn houding gewerkt, en eigenlijk gewoon lekkere rondjes gesprongen. Dakar springt het simpel rond, staakt niet, weigert niet etc. De laatste keer was hij iets minder braaf, beetje ondeugend aan het doen en pakte dan het bit vast. Sinds het najaar heb ik een mexicaans hoofdstel + dikke kneveltrens enkel gebroken. Loopt hij voor het springen erg fijn op.

Aan het begin van de les vroeg Rob: 'Heb je nog gesprongen deze winter?' Nee dit had ik niet, alleen gedressuurd. Wel 2 klasses vooruit gegaan in de dressuur, dus wel een hoop verbeterd. Maar het viel Rob niets tegen in deze les, laat Alphen-Chaam (24 maart) maar komen *\o/*

Aan het einde was Dakar goed moe, maar toch bleef hij fijn werken. Heerlijk dier is het om mee te rijden. Hij heeft na de waterbak 2x een flinke bok gegeven. Schijnt door het water te komen.

Ik heb een hele charmante foto, mijn verlichte zit moest beter. Niet mijn kont uit het zadel, dus meer contact houden met het paard. Was even wennen.

Beugels moeten korter, maar moet andere beugelriemen eraan doen. Handen niet op de hals laten leunen en mijn kont nog verder naar achteren :+ (Hoor je ook in de filmpjes dat ik daar steeds aan herinnert wordt.
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0208_n.jpg

Het zijn 4 filmpjes. De eerste is halverwege gemaakt geloof ik. De rest is aan het einde gemaakt.

Hier zie je dat ik me hakken dus niet uit druk, en hij springt de eerste sprong wat vreemd. Hij zag het water. Hij geeft hier verder niets om (een rivier in zijn eigen weide...) maar als je iets moet springen is dat wel vreemd :Y)
Verder minder staan in mijn beugels en dichter bij het paard blijven.

Rond de 50 seconden wordt hij wat traag in de dubbel. Ik moet er zelf op zo'n moment meer aan blijven rijden, maar uitkijken dat ik niet teveel wil gaan doen. (Na deze sprong is het rondje ook klaar).

Hier weer de trakhener voor het eerst sinds lange tijd meenemen. Ik ga dan zelf teveel eraan denken en daardoor kwam hij wat terug. Toch springt hij het wel.

In filmpje 4 doe ik 2x hetzelfde rondje. In-uitje voor het eerst meenemen en dan in een hoek naar een dubbel. Water insprong in plaats van gewoon het water inlopen. Eerste rondje was dit wat spannend, tweede rondje ging dit al beter. Ook de haag naast de trakhener meegenomen in plaats van de trakhener zelf. Eerste keer dat ik die sprong staat er niet op. Alleen de 2e en 3e keer. Eerste keer ging ook prima alleen kwam hij teveel terug door mij.

Heb je tips: zeker welkom. Ik doe hard mijn best alleen lukt het allemaal nog niet gelijk. Ik ga lekker thuis oefenen aan het paard nog sterker maken, conditie trainen en aan mijn verlichte zit die niet goed was.

edit:
Ter vergelijking, vorig jaar:
[SGW-ITP] Crosstraining Kring Rivierengebied met Dakar!

Hopke89

Re: Eerste crosstraining na de winter met Dakar (5)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:15

Ik doe het je niet na! Vooral door die waterbak vind ik wel heel stoer.

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:18

Wauw wat springt die braaf zeg! Welk terrein is dit?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 22:10

xTesslove schreef:
Wauw wat springt die braaf zeg! Welk terrein is dit?

Dit is in Hernen (https://sites.google.com/site/sgwtraini ... -heumstede).

En hij springt erg makkelijk. Kreeg ook al complimenten dat hij veel vermogen heeft. (Al zal die even flink sterker moeten worden voor wat hoger werk). En hij is gewoon heerlijk werkwillig!

Beany001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:52

Ziet er goed uit. Ziet er makkelijk uit (maar is het niet) :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 18:16

Beany001 schreef:
Ziet er goed uit. Ziet er makkelijk uit (maar is het niet) :D

Oefening baart kunst! :D

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:28

Ziet er super uit! Echt heel netjes, ben ook wel een beetje jaloers! :D
Kan je hier gewoon een keer les nemen ofzo?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 14:51

Ja, er zijn meerdere plaatsen in Nederland waar je met groepen of alleen kunt trainen. Via de zoekfunctie of de wiki kun je denk ik best een hoop vinden, ook wat dichterbij is voor je!

En dankje!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:09

Super leuk zeg! Paard springt heel makkelijk! Leuk om jullie samen te zien!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 19:10

muts_marijke schreef:
Super leuk zeg! Paard springt heel makkelijk! Leuk om jullie samen te zien!

Dankje Marijke! :o
En moet bij mezelf echt nog gaan realiseren dat hij het zo makkelijk doet. Hij mist alleen nog een hoop kracht. Maar dat komt vanzelf wel.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:20

daar moet je van genieten, zo'n paard is goud waard! En die kracht komt wel, Zeus is ook zo groot en is nu !!! pas echt sterk en heeft nu pas echt balans en lossigheid. Komt wel goed :j tijd tijd en nog eens tijd. En zorgen dat je ze heel houd!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 19:29

Is ook zo hoor! En kost allemaal erg veel tijd, en gewoon die tijd geven, blijven ze ook vaker heel. Des te langer heb ik straks plezier van hem :)!
Iedereen geeft mij het vertrouwen dat het wel goed komt, dus ga er zelf ook maar in geloven. Nu eerst ook nog lekker dressuren :D

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:01

Leuk om te zien al die filmpjes, geeft toch weer inhoudelijk wat extra informatie ipv statische foto's/beschrijving :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 16:04

Sebastiaan je bent een held!

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:41

Suikermeisje, laten we niet overdrijven. Jij bent de dame op dat paard die het voor doet, niet ik! Dus eigenlijk ben jij de held.
Je hebt ook goed gereflecteerd welke dingen je goed en minder goed vond gaan. Als je wat verder bent zou ik gerust weer wat nieuwe dingen plaatsen om te laten zien wat er allemaal veranderd is. Lijkt me erg interessant om te zien waar je kunt komen als je je ergens voor inzet. Succes!

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:12

En dan ook nog zulke punten rijden :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 18:56

Seb8iaan schreef:
En dan ook nog zulke punten rijden :D

:Y)

Lekker bezig Sebas! Maar van deze filmpjes is SGW (samen gestelde wedstrijden) en dressuur is die nette rondjes rijden in een zandbak.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:58

Ja, maar nog steeds dezelfde persoon die het voor elkaar bokst :D