[SGW] cross demonstratie op opendag manege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corinezomer

cross demonstratie op opendag manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 21:29

zondag 26 augustus 2012 hadden wij bij ons op de manege een opendag en werden er verschillende demonstraties gegeven.
1 daar van was het crossen nou daar doe ik altijd wel aan mee! :)
dus zelf een parcour bedacht spullen bij elkaar gezocht voor leuke hindernissen en bouwen maar!
(niet alle hindernissen staan op de foto's)
ik kwam de foto's tegen en dacht deze verdienen wel een plekje op bokt.
ik hoop dat jullie ze leuk vinden !!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook nog even een foto van een andere demo die we gegeven hebben aan gehandicapten:
over 3 mensen (best wel beetje trots <3 )
Afbeelding

laten jullie een leuke reactie achter? :wave:

Kris

Re: cross demonstratie op opendag manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:42

Je beugels zijn veel te lang, daardoor trek je je hakken op. Op foto 8 is dit heel duidelijk te zien. Overigens is op die foto alles aan je houding storend. Let op je handen, je moet je paard begeleiden en niet mee sleuren. Boven de sprong mag je ook best iets meer meegeven
Het ziet er wel leuk ook en je hebt ongetwijfeld een zeer braaf paard, maar over mensen heen springen? Levensgevaarlijk!

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 11:05

Kris schreef:
Je beugels zijn veel te lang, daardoor trek je je hakken op. Op foto 8 is dit heel duidelijk te zien. Overigens is op die foto alles aan je houding storend. Let op je handen, je moet je paard begeleiden en niet mee sleuren. Boven de sprong mag je ook best iets meer meegeven
Het ziet er wel leuk ook en je hebt ongetwijfeld een zeer braaf paard, maar over mensen heen springen? Levensgevaarlijk!

mijn beugels mochten inderdaad wat korter dat zag ik.zelf ook en dat op foto 8 mij handen zo ver uit elkaar staan is omdat ik mijn teugels lang wou laten maar volgende keer zal ik er op letten
:o

loveNappi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:14

ik ben het zeker met kris eens, wat nou als hij ergens van was geschrokken bij die sprong over de mensen?
echt levensgevaarlijk! verder ziet het er heel mooi uit hoor!!!

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:48

Leuke foto's, inderdaad je hakken, oefen daar goed mee.
Maar over die mensen heen springen? beetje slecht voorbeeld als demo.. dan gaan mensen het na doen..

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 23:19

eva0106 schreef:
Leuke foto's, inderdaad je hakken, oefen daar goed mee.
Maar over die mensen heen springen? beetje slecht voorbeeld als demo.. dan gaan mensen het na doen..

Het was een demo aan gehandicapten om ze te vermaken dus die zullen het niet snel zelf ook doen...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:25

nee, die denken dr helemaal niet bij na om stomme dingen te doen denk ik?
Ik vind eigenlijk dat je paard een beroerde springhouding heeft, wellicht eerst wat lage dingen oefenen. dit lijkt me niet bevordelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:27

Spektakel boven rijkunst vind ik persoonlijk altijd jammer. Ongeacht de doelgroep.
Sorry maar ik vind je foto's niet mooi. Je paard springt met ronduit beroerd ruggebruik, en jouw rijstijl maakt dat er helaas niet beter op.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:28

Ik vind het er ook heel erg gehaast en ongecontroleerd uitzien allemaal...

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:44

Ik ga met de bovenstaande reactie's mee.
Ik vind dat je je paard erg stoort tijdens het springen.

En over mensen heen springen als demo aan gehandicapten: Wil je nog meer gehandicapten hebben ofzo?

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 08:56

Snackie schreef:
nee, die denken dr helemaal niet bij na om stomme dingen te doen denk ik?
Ik vind eigenlijk dat je paard een beroerde springhouding heeft, wellicht eerst wat lage dingen oefenen. dit lijkt me niet bevordelijk?

dank je wel voor de tip ga er mee werken we zijn nu ook alleen nog maar bezig met lage hindernisjes maar dit was 1 keer een uitzondering..
en de gehandicapten hebben bijna allemaal geen eigenpaard en rijden altijd onder begeleiding die weten dat ze het niet moeten doen..

ellen98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:35

ik ben het zeker met de mensen hierboven eens, je paard heeft niet echt een mooie springhoudimg hij drukt zijn rug erg weg .. probeer daar aan te werken door bv te oefenen met lage sprongen .
en over mensen heen springen ? sorry maar ik zou het persoonlijk nooit doen, wat als je paard boven op hun viel .. ik zou dat niet op me geweten willen hebben .. verder heb je een leuk paardje ;)

groetjes

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:43

Het gaat niet zozeer om het feit dat het voor een demo is, maar puur het gevaar ansich dat men over mensen springt. Het paard verstapt zich net voor de sprong, komt niet uit, en klapt eigenlijk in de hindernis...hoe gaat het dan met die mensen die daar op de grond liggen?
Paard laat achterbeen hangen, raakt een balk, balk valt uit de lepels, en de mensen eronder kunnen niet wegkomen met als gevolg een balk valt boven op ze.
Nee ik vind het geen goed voorbeeld, ongeacht of het voor gehandicapten was ja of de nee...

Wat betreft de overige foto's is dat ik zie dat je nog een hoop ervaring moet opdoen. Het ziet er op sommige foto's wat geforceerd en gespannen uit. Ook zijn je beugels te lang waardoor je te weinig druk op de beugels kunt zetten en je paard kunt ondersteunen met jou beweging tijdens de sprong. Nu zit je je paard in de weg, door je lange beugels wat dus ook te nadele komt van je algehele houding.

Al met al is het leuke ervaring voor je dat je met de demo mee mocht doen. :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:48

glenstorm schreef:
Ik ga met de bovenstaande reactie's mee.
Ik vind dat je je paard erg stoort tijdens het springen.

En over mensen heen springen als demo aan gehandicapten: Wil je nog meer gehandicapten hebben ofzo?

het dier basculeert niet juist, waardoor het ook moeilijker is om de sprong mooier uit te zitten en het dier niet in de weg te zitten. Dus beetje kip - ei verhaal.
Het betreft toch een manegepaard? Dat maakt het nog eens lastiger. Ik zie een ruiter met durf.. en schik. Er valt zeker veel aan te sleutelen ook zeker aan de ruiter maar hoe dit dier springt is zeker niet geheel aan haar te verwijten hoor.

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 10:31

Knert schreef:
het dier basculeert niet juist, waardoor het ook moeilijker is om de sprong mooier uit te zitten en het dier niet in de weg te zitten. Dus beetje kip - ei verhaal.
Het betreft toch een manegepaard? Dat maakt het nog eens lastiger. Ik zie een ruiter met durf.. en schik. Er valt zeker veel aan te sleutelen ook zeker aan de ruiter maar hoe dit dier springt is zeker niet geheel aan haar te verwijten hoor.

het is wel mijn eigen paardje maar door financiele problemen loopt ze mee in de manege lessen en rij ik haar in het weekend..
we zijn heel hard aan het oefenen en doen het springen voor de leuk.
ik heb mijn beugels nu stukken korter met springen en het gaat al steeds een stukje beter..