ik ga ook maar eens een topic maken hier. Ik doe al een paar jaar mee aan wat crossen in de buurt. Ik kan er nooit veel rijden aangezien ik zelf geen vervoer heb, en hiervoor ofwel trailer moet huren, ofwel op een vriendin moet rekenen.
Texas is niet mijn eigen paard, maar mijn bijrijdpaard. Ik rijd hem al van zijn 3/4 jaar en hij is er nu 9 geworden

Het springen ging vroeger moeizaam, heel veel weigeren, ik die daardoor niet altijd superzeker was en durfde doorduwen. Maar we bleven trainen en we gingen vooruit. Ons allereerste crossjes ging eigenlijk best goed, 2 weigeringen, maar had er eigenlijk meer verwacht! Was best trots op hem! Dan nog crossjes gevolgd, waaronder ook crosstrainingen. Maar pas dit seizoen hebben we eindelijk een paar keer een foutloze rit kunnen lopen!
Was wat ik ontzéttend trots. Knuffelend gingen we de finish over, met een smile tot achter mijn oren!
1
Dit was onze allereerste cross!2
tussendoor op training3
En uiteindelijk volgde in maart 2011 onze eerste foutloze rit, met een 20ste plaats.4
Voor deze hindernis had ik schrik, aangezien Tex vooral last heeft met oxers en dergelijke. Maar het ging perfect, niks twijfel!5Wat was ik blij!
6
En we trainen verder, waterbak is onze favoriet!dan reden we een OCC mee, met dressuur- en jumpingproef. Dressuur ging niet zo super, wij hebben niet zo'n goeie piste ter beschikking, waardoor trainen soms nogal moeilijk is door het Belgische weer.. Ook was het voor hem de eerste keer tussen hekjes, wat hij toch wel spannend vond. Maar hij deed toch zijn best. Ook de jumpingproef ging foutloos, dat was al eenoverwinning op zich! En ook de cross erna verliep foutloos!
7
op naar het water!8
*spletshh!*9
Ik zit beetje scheef, maar we zijn lekker enthousiast in het water! 
10
En vanaf daar kon ik alleen nog maar lachen!
11

12
en de laatste: foutlooooos!
13en eentje van onze dressuurproef

Toen kwam de volgende foutloze rit. Was niet zo'n makkelijk parcours vond ik, paar enge sprongen waar ik schrik voor had. Maar hij deed ze zonder twijfel, Wat was ik onzettend trots. Nog trots werd ik toen ik hoorden dat er weinig foutlozen waar, maar "mijn stopper" wél! en mijn geluk kon niet meer stuk toen ik hoorde dat we een 5e plaats behaalden!
Ongelooflijk!14Een mooie hindernis die ik toch best eng vond!
15Niet de meest elegante sprong, maar hij dééd de enge bank ook gewoon zonder twijfel!
16en ook deze enge, brede hindernis overwonnen we zonder enig probleem!
17bankje
en toen volgde de volgende foutloze rit! Helaas ook de laatste omdat hij daarna een beetje op de sukkel gegaan.
18

19

20
Deze stond op een moeilijke lijn. was een recht pad tussen bomen, maar daar moesten we plots tussen de bomen afslaan, waar deze dan op een korte, scheve lijn stond. Die had er het vorige jaar ook ingestaan, en ik wist dat we daar toen de mist ingegaan zijn (paard die denkt, whiee, rechtdoor, gàààn en bij het afslaan dan plots een moeilijke punt voor zijn neus ziet= erlangs), dus daar extra hard opgelet en het is gelukt! De sprong was niet de elegantste, maar hij was er goed over!21Onze laatste crosstraining. Als verrassing voor een vriendin, hadden we een training georganiseerd. Tex had hier al een beetje last van zijn lijf, dus wij hebben het kalm gehouden en maar eenpaar kleine mini-hindernisjes gesprongen. Ook mijn hond was mee, en die loopt graag mee met het paard, en ook Tex heeft daar totaal geen problemen mee! De 2 toppers!
Wees lief voor ons, we doen ons best, moeten nog veel leren maar hebben er vooral veel plezier in!