) precies een jaar. Een bewogen jaar, ik knijp me elke dag in de handjes dat hij er nog is! We hebben een nare start gehad, lang verhaal (geïnteresseerden mogen altijd pb-en
). Maar inmiddels lijkt het vooral achter ons en zijn we lekker aan het trainen. 
Afgelopen week stoute schoenen aangetrokken, we hadden ons opgegeven voor een crosslesje bij het KNHS. Om eerlijk te zijn was ik echt bloedje zenuwachtig! Cross is voor mij niet helemaal nieuw, recreatief heb ik op een ander paard wel eens wat crosstrainingen gedaan. Maar met mijn eigen paard was toch compleet nieuw, geen idee wat hij er van zou vinden

Al met al, super tevreden! Ook al ging het niet altijd over rozen
Korte samenvatting van de les: mijn paard is bestempeld als een 'brutale aap met een klein hartje', ik als overenthousiast, we hebben de instructeur even met de handen in het haar gekregen en die blauwe knie is gelukkig langzaam aan alweer aan het wegtrekken..
Maar was dus super geslaagd, voor een eerste keer hoeft het ook niet perfect. We vonden het beide wel erg leuk als afwisseling en dat is ook veel waard.
Bij deze een impressie van Atje op het crossterrein

Inrijden:

Opsprongetje (daarna er weer af):

Boompje (uitslover
)
In-uitje en even hulp bij het 1e smalle boompje

Vanaf de verhoging de dressuurbak in, volg de aanwijzingen van de instructeur

Over de brug

Waterbak, dat is wel aan Atje besteed!

Boompje

En even het rondje:

Heerlijk dier, ik heb genoten! Ben benieuwd wat jullie van mijn vent vinden