Nansation, oefencrossen en training!

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xSaarSaar

Nansation, oefencrossen en training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 11:31

Dit jaar zijn we in aanraking gekomen met eventing, en we zijn helemaal om! *\o/*
In het begin ging het nog erg onzeker, weinig controle en veel weigeringen, maar nu beginnen we de smaak een beetje te pakken te krijgen. Dit jaar starten we nog onofficieel (ook dressuur en springen) omdat zowel Nance, als wij als combinatie, het gewoon nodig hebben om kilometers te maken. Er is nog teveel onzekerheid en spanning op wedstrijd, maar het word nu al steeds minder.

Ik ben me zeer zeker bewust van mijn houding, waar nog veel aan te verbeteren valt! Tips zijn zeer zeker welkom, maar houd er rekening mee dat we nog aan het leren zijn!

7 juli zijn de gestart op de oefencross in Renswoude, dit was onze 2de oefencross. Het losrijden was echt een ramp, Nance was compleet door het dolle. *\%/* Iemand tipte ons toen om gewoon zoveel mogelijk uit draf te rijden en de rust te bewaren. Met deze tip in mijn achterhoofd hebben we de cross bijna geheel in draf gereden, en dat hielp! Waar we bij onze eerste cross (in maart dit jaar) nog rondscheurden en veel weigeringen hadden, hebben we hier alles gesprongen. Die rust bracht zoveel vertrouwen dan ik echt met een lekker gevoel naar huis ging! :D

Afbeelding

Afbeelding

11 augustus hebben we meegedaan met de oefencross bij Stal Lozeman in Putten, en hebben we heerlijk gereden! We starten nu met veel meer vertrouwen en dat was duidelijk te merken. Ze sprong en liep erg fijn, dus hebben we ook de hogere route kunnen springen. Zéér tevreden weer naar huis gegaan, en ik ben trots op paardlief! *\o/*

De foto's zijn gemaakt door Auroraluna op bokt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen week hebben we nog een keer getraind, en ook hier hebben we lekker gereden. Nance vond het zo leuk, ze leek haast wel vleugeltjes te krijgen! :D
Vooral veel geoefend op de op/afsprongen omdat we dit nog lastig vonden. Vooral het langer laten van te teugels en goed achterover zitten, maar daarna wel weer in balans doorrijden was een puntje van aandacht.

Foto's zijn gemaakt door Ramboe op bokt.

Een paar galopsprongen na de afsprong, duidelijk te zien dat we nog niet helemaal lekker in het ritme zitten. :\
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips zijn welkom, maar wees een beetje lief. Een reactie is altijd leuk! :wave:

Afbeelding

Nance

FNews

Re: Nansation, oefencrossen en training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:43

Wat een mooie foto's!
Ik blijf dat dekje echt gaaf vinden.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:55

oh! wat een leuk dekje heb je! en het lijkt me zo gaaf om te crossen! leuk ook dat je paard het leuk vind!

een klein tipje: let op je voeten, deze zitten vaak te ver in je stijgbeugel ;)

it's in the air and growing al the time <3

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:44

ziet er goed uit hoor!
Al officiele crossdebuut op de planning?

Utrick [ Springen B+1, SGW B ]
Mister T [Dressuur L2, Springen B, SGW B ]
Paarden zijn de kracht tot succes

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:11

Gaat al goed voor een tweede keer!! Probeer erop te letten dat je voeten niet te ver in je beugels zitten.
Succes verder, maar komt zo te zien wel goed.

Cas: L2 dressuur, B springen, B SGW

Fabulous: Z1 dressuur, B springen, B SGW
Tiahastrona: Z2 dressuur, B springen, B SGW

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 08:43

Bedankt voor de reacties! :)

Officiële crossdebuut is nog niet gepland, maar dat zal ergens volgend jaar worden.

Voeten probeer ik telkens op de letten, maar ze glippen toch weer naar buiten. |o Iemand nog een gouden tip?

Nance

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 07:18

leuke foto's, die hindernis van foto 5 en 8 lijkt me eng,

Unique Moonlight
Mijn super fjordje! :+:

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:17

Wauw, op dat paard zou ik wel eens willen zitten, volgens mij voelt ze machtig!
Vind het er ook super uitzien, al zie ik inderdaad de onwennigheid hier en daar.

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-12 18:06

Moonlightje schreef:
leuke foto's, die hindernis van foto 5 en 8 lijkt me eng,

Tijdens het crosslopen vond ik hem er inderdaad behoorlijk indrukwekkend uitzien, maar als je eenmaal te paard bent ben je eigenlijk alleen nog maar bezig met rijden en merkte ik het niet zo.

Saar88 schreef:
Wauw, op dat paard zou ik wel eens willen zitten, volgens mij voelt ze machtig!
Vind het er ook super uitzien, al zie ik inderdaad de onwennigheid hier en daar.

Ze is behoorlijk sterk, maar als ze die kracht gebruikt voor het springen is het inderdaad een heerlijk "power" gevoel! :D

Nance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie