[SGW] Yes! Na een jaar blessuretijd weer eindelijk kunnen crossen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Yes! Na een jaar blessuretijd weer eindelijk kunnen crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 10:55

Vies heeft het afgelopen jaar stil gestaan vanwege een peesblessure aan allebei de voorbenen. In januari was hij alweer goed gekeurd en mochten we aan het trainen, eigenlijk ook springen, maar omdat ik dat zelf nog niet zo'n goed idee vond hebben we dat nog even gelaten voor wat het was. Nu een goede maand terug zijn we voor de zekerheid nog een check-up gaan doen in de kliniek en hij was nog steeds goed. We waren dit keer bij een andere DA en die zag geen belemmeringen voor het paard en dus zijn we weer wat meer gaan springen.
Ik heb nu een stuk of 4 keer weer serieus gesprongen (daarvoor af en toe na het dressuren een huppeltje gepakt) waarvan 1x springles. Het leukste is natuurlijk crossles, dus we zijn gisteren naar Rob geweest! Vies vond het heel erg leuk en leek nog beter te springen dan voor de blessure. Ik zelf merkte wel dat ik er lang uit had gelegen, want ik werd snel moe en ben toen ook afgehaakt. Vies heeft wel een beetje hulp nodig (hoewel hij mij ook vaak redt :o ) en ik had het gevoel hem meer in de weg te zitten, dus ben maar uit gaan stappen.

De foto's komen eerst en daarna een filmpje met een compilatie van de leukere foto's en de filmpjes. Als je geen zin hebt om alles te zien, kun je dus beter doorcrollen naar onderen en het filmpje bekijken!
Eerst moesten de beugels NOG korter! :oo
Afbeelding

Los draven en stappen over de galoppeerbaan
Afbeelding
Afbeelding

Losspringen over de lage boompjes. We moesten steeds van links komen, dan rechtsaf wenden, van rechtsaf komen en na de sprong weer links wenden. De bedoeling was dat je paard dan in de goede galop landt, maar dat lukte mij niet zo hard
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CWYKNKXF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IIOK4UX3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZFY63VU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KBUIFU3S.jpg

Tussendoor stappen natuurlijk en luisteren naar wat Rob te zeggen heeft
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZBSJURIS.jpg

Landing, goed te zien dat Vies het omspringen niet helemaal beheerst en voor wel braaf omspring maar achter niet, of te laat
Afbeelding

Bomenwagen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NKTT6ZQU.jpg

Afbeelding

Dubbelsprong
Afbeelding
Afbeelding

Een van de hogere sprongen die ik genomen heb
Afbeelding

De trakhener blijft voor mij moeilijk (eng :o ) maar daar zijn we ook weer een keer of drie overheen geweest
Afbeelding

En na het rijden kregen we een heerlijk verkoelende regenbui over ons heen toen we de benen aan het afkoelen waren in de kleine waterbak :D
Afbeelding

Er zijn ook filmpjes gemaakt en die heb ik achter elkaar geplakt. In de filmpjes is goed te zien dat wij als combinatie nog veel moeten leren. Ik drufde voorheen nooit te springen en nu durf ik hem nog niet helemaal te laten galopperen en dat zie je terug in het filmpje. Wanneer ik hem wel durf los te laten en meer te laten rollen in de galop springt hij veel beter. Volgende keer dus nog minder mutsen en meer de gaskraan open zodat Vies gewoon makkelijk over de hindernis komt:
(het geluid van het filmpje is er nog niet. Youtube is bezig met opslaan)

Tips en commentaar heb ik natuurlijk genoeg gehad van Rob en ik weet zelf ook heel goed waar het fout gaat, maar als je dé gouden tip denkt te hebben voor ons als combinatie dan houd ik me aanbevolen :)

Anne_J

Re: Yes! Na een jaar blessuretijd weer eindelijk kunnen crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:58

Ziet er goed uit!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:36

Ziet er goed uit. Hij springt inderdaad losser en dat laatste filmpje waar je hem wat meer op tempo rijdt springt hij echt wel fijn

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:57

Ziet er hartstikke leuk uit!
Heb gerust wat meer vertrouwen in jezelf want jullie zijn een leuk team!

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:57

Ziet er mooi uit hoor Annetje!!
Gewenning en lef komt vanzelf!
Succes!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:41

Ziet er goed uit Annetje! Veel makkelijker en simpeler dan vorig jaar. Ga zo door!!!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:46

Leuk Annetje, heerlijk om weer te crossen! :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 04:12

Super hoor!
Wat fijn dat hij weer helemaal goed is en zo lekker weer springt.
Komt vast ook helemaal goed met jouw "angst", in t laatste filmpje zie je t al veel soepeler gaan.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:43

Super zeg!!!
geniet ervan

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:08

Super! Jullie genieten helemaal! Laatste stukje in het filmpje gaat het steeds beter!

GerdaHeuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:02

Ziet er mooi uit:-)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:52

Heerlijk om te zien dat jullie weer aan het crossen zijn!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:50

Na een jaar blessureleed ziet dit er echt niet slecht uit hoor!

Je kunt zien dat je ritme mist in het springen van de hindernissen, maar dat zie je in de loop van de les alweer een stuk beter te worden!
In het water wel doorzitten he! Maar dat zal Rob je wel al vertelt hebben!

Volgens mij ben je vlak na mij wezen trainen, Bas moest bij ons ook de bordjes vast gaan zetten ;)

Oreade_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:10

Leuk om na de blessure tijd weer je ding te kunnen doen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 07:15

Bedankt voor alle reacties! Heel erg leuk!
CD ik had wat moeite met die waterbak, was er nog nooit doorheen geweest dat er water instond en ik schrok me de eerste keer kapot omdat het zo diep was in het midden :o Daardoor was het toch wat spannend en vergat ik inderdaad steeds door te zitten.
De bordjes-maak-meneer vond ik trouwens erg fijn! Toen wij aan het losrijden waren was hij iets heel engs onder een hindernis aan het doen. Op buitenrit zou ik Vies er dan niet meer langs krijgen, maar omdat meneer al een beetje in de crossmodus was, ging dat nu eigenlijk prima. Gaf mij wel goede hoop dat het buiten ook makkelijker moet lukken. Ook daarna zelf gewoon weinig op de man gelet en dan liep Vies ook gewoon door. Is dus een goed leermoment voor mij geweest: Minder zelf mutsen en gewoon doorrijden.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:21

Anne dat ziet er heel goed uit! Vind het een fijn beeld, lekker ontspannen en je stuurt hem lekker ongedwongen rond. :j

Veel plezier nog samen!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:19

Wat heerlijk he om na zo.n tijd weer te mogen. Wij hebben er ook een hele tijd uitgelegen door een heel vervelende blessure maar heb woe. onze 1e B springwedstrijd weer gereden. Zo fijn... Kon stiekem wel janken van blijdschap aangezien de prognose was nooit meer springen en crossen. We mogen alles weer maar ik durf het crossen nog niet aan. Misschien volgend jaar eerst lekker springen. Maar kan me er mega op verheugen want crossen is toch t allerleukste ;-). Veel succes samen!!! Komt vast goed. Leuke combi!

Trouwens.. Ook ik voel een overduidelijk verschil. Mijn paard springt ook stukken beter nu. Heeft er ook al langer gezeten..

monacoDJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:18

leuk paard!