[SGW] Marathon met Bobby

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_Doos

Marathon met Bobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 08:50

Afgelopen zondag hebben bobby en ik na een lange tijd weer eens wedstrijd gereden.
Dit keer lekker onderling gestart op de mini marathon bij de berkenruiters.
Dit begon met een dressuur proef en daarna 7? crossparcoursen met obstakels waar we langs en door moesten. Ik had nog nooit zoiets gedaan met bobby en we waren dus erg benieuwd. Tot onze grote verbazing heeft mijn stoere paard het super gedaan en zijn we foutloos door alle parcoursen heen gekomen op de waterbak na. kortom een super leuke ervaring!
met de dressuur proef scoorden we een nette 202 punten, helaas zijn de foto's hiervan tegen gevallen dus alleen de foto's van de cross

eerst even een peptalk
Afbeelding

gingen we dan, eerste parcour.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

even een dressuuruitspatting tijdens de cross :Y)
Afbeelding

super snel tussen trobalen door
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

over de brug
Afbeelding

en de waterbak waar we echt niet doorheen gingen :P
Afbeelding

bedankt voor het kijken!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Marathon met Bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:21

RIJ-ITP--> SGW-ITP

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:25

wat een mooi paard heb je !

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:27

Wat een ontzettend leuk paard! Op sommige foto's vind ik je wel overdreven streng met je handen....

elsenfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:43

Wat een prachtig paard zeg! :)

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:05

DW_Dressage schreef:
Wat een ontzettend leuk paard! Op sommige foto's vind ik je wel overdreven streng met je handen....

ik zag aan de foto's dat ik soms idd wel een beetje te streng ben met m'n handen, maar ik moet zeggen dat mevrouw ook wel heel erg heet was en ik soms even
heel duidelijk moest laten weten dat ik er nog opzat om ongelukken te voorkomen. ik zal er wat meer op letten en zit er ook over na te denken om misschien iets bitloos te gaan doen zodat ze niet m'n bit vast kan pakken en een loopje met me neemt

mvmmlj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:42

je kan beter je ontspanning vinden met je paard dan een bitloos hoofdstel.. dit geeft je nog minder controle en zo te zien is je knappe paardje aardig pittig...

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 06:10

Roos_Doos schreef:
DW_Dressage schreef:

ik zag aan de foto's dat ik soms idd wel een beetje te streng ben met m'n handen, maar ik moet zeggen dat mevrouw ook wel heel erg heet was en ik soms even
heel duidelijk moest laten weten dat ik er nog opzat om ongelukken te voorkomen. ik zal er wat meer op letten en zit er ook over na te denken om misschien iets bitloos te gaan doen zodat ze niet m'n bit vast kan pakken en een loopje met me neemt

Dan zou ik inderdaad ook eerst naar ontspanning toe werken met bit. Zodra dit goed gaat kun je altijd nog een bitloos hoofdstel aanschaffen. :j

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 08:16

ontspanning is ook het eerste waar ik mee begin als ik ga rijden, tijdens de dressuur is dit ook totaal geen probleem. we hadden tijdens de proef 202 punten! deze cross was de eerste die we samen ooit gedaan hebben, en mevrouw vond het heel spannend! bedankt voor de tip