Noah is een Arabische volbloed ruin van 13 jaar, en zowel Noah als ik hadden 0,00% cross ervaring. Toen we op het terrein aankwamen was meneer nogal onrustig, schreeuwde heerlijk in mijn oor en danste heen en weer. Tijdens het inrijden was Noah met alles behalve mij bezig, maar zodra hij doorhad dat er dingen gesprongen gingen worden ging de knop al gauw om

Hier de foto's en filmpjes, ik ben ontzettend trots op mijn paardje en ook op mezelf, ben zelf namelijk ook niet zo'n held. de foto's zijn gemaakt door Charlottje op Bokt, ik wil haar daar ontzettend voor bedanken want ik ben echt heel erg blij met deze foto's!
van het inrijden en inspringen heb ik geen foto's of filmpjes, toen regende het... gelukkig brak halverwege de les toch nog een zonnetje door!
1. boompje
2. lijntje van twee boompjes
3. boompje van de andere kant
4. toen onze eerste keer de droge bak, Noah liep er zonder moeite in en uit.
5.
6. de eerste kennismaking met de waterbak, gelukkig weinig problemen!
7.
8. in galop de waterbak uit (deze komt aan de muur van mijn slaapkamer)
9. de droge bak uit via het kleine boompje
10. lijntje van de waterbak, droge bak via het halve boomstammetje er uit en daarna 3 boompjes
11. foto op het middelste boompje
12. en toen kwam de grote boze heg... ik geloof dat ik die ook wel spannend vond, want de eerste keer vergat ik gewoon te drijven

13. Maar met wat aanwijzingen van Richard kwam het gelukkig helemaal goed!
14. en daarna een parcourtje van de waterbak, naar de droge bak, naar 2 boomstammen en als laatste de heg... ik was écht blij

15. maar ik vond iets dichter bij het zadel blijven toch wel veilig na die stop

Ik heb ontzettend veel geleerd, veel durf erbij gekregen en Noah leek het erg leuk te vinden. De enige weigeringen die we hadden was op de heg, de rest heeft hij alles in 1 keer gesprongen. Ik kreeg van Richard zijn complimenten over mijn afstanden rijden en als kers op de taart vond hij dat stalgenootje en ik allebei de volgende keer wel naar de beginnersgroep konden! Ik was zo trots als een pauw op mijn toch-niet-zo-bange paard, en hoop dat we dit na de zomervakantie nog eens kunnen doen, want ik ben toch wel aangestoken met dat cross-virus! Helaas is Noah op dit moment bijna een maand kreupel geweest, maar de DA zag het positief in. Na een Buut kuur en heel veel stappen mag ik er morgen voor het eerst weer op. We duimen natuurlijk hard, en als Noah weer gezond is hopen we in oktober aan de Broekelo Boscross mee te kunnen doen!