[SGW] Onze eerste cross-les

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Onze eerste cross-les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 09:37

Ik weet niet zo goed of het bij springfotos moet of hier, want normaal doen wij deze fratsen niet :D Maar eens moet de eerste keer zijn, ik had een paar keer bij een vriendin gekeken die ook ging proeven aan het crossen, en dat leek mij zo gaaf dat ik mij had ingeschreven voor een lesje van Michiel Brons in Moordrecht. Super spannend!! Wij zijn niet onwijse springers, doen we niet heel vaak, ja losspringen doet ze wel, en we nemen wel eens een boomstammetje met ritjes mee, maar niet enorm noemenswaardig. Toch wilde ik het eens proberen, ik zou wel zien waar het schip zou stranden. Maar dat is dus niet gebeurd, het schip is niet gestrand, want blijkbaar heb ik gewoon ECHT een topknol die blijkbaar ook een springer is in de trant van; niets te gek, ze doet het maar gelijk. Super braaf paard :)

We missen nog de handigheid uiteraard, komen niet altijd goed uit, mijn handen en houding mogen beter, maar volgens mij vond Wietepiet het ook erg leuk, en ik ook. Met denk aan mijn trouwe fans (ik had gewoon best een flink publiek hahaha) hier wat beeld materiaal.

We beginnen met filmpjes van de lijntjes aan het einde.
Deze vind ik heel fijn, doet ze de eerste balkjes ook met goed uitkomen, alleen de laatste boom wat te dichtop, maar dan ook springt ze gewoon door, toppertje.

Bezembak erbij, die was wel eng, ze nam even een sprong terug dat ze wilde remmen, maar ging toch door :D

Waterbak en boomstammetje

Het kan niet altijd goed gaan, haha, ze nam het derde sprongetje echt grappig :P

Met deze begonnen we, 3 kleine boompjes
http://i20.photobucket.com/albums/b208/ ... C00871.jpg

Het bakje in
Afbeelding

En bakje uit
Afbeelding

Eventjes een beetje chillen in de waterbak en helpen een paardje watermak te maken. Hij wilde er niet bij in de buurt komen, maar uiteindelijk heeft ze zelfs erdoorheen gegaloppeerd met een lijntje springen.
http://i20.photobucket.com/albums/b208/ ... C00886.jpg

Door de waterbak
Afbeelding

En met een boompje er weer uit
Afbeelding

Deze vond ik eerste echt reusachtig, maar zo op de foto valt hij wel mee :biggrin:
Afbeelding

Volgens mij vond Wiet het wel leuk :biggrin:
Afbeelding

Afbeelding

Deze vind ik ook zo stoer, beiden gefocust op de komende hindernis
Afbeelding

En hopla
Afbeelding

Landing
http://i20.photobucket.com/albums/b208/ ... C00974.jpg

Tussendoor drafje
http://i20.photobucket.com/albums/b208/ ... C00947.jpg

Niet helemaal lekker uitgekomen, maar ze doet het toch wel maar zonder aantikken!
Afbeelding

Hihi, het kan niet altijd goed gaan ;) Maar dan nog he, ze ging op de rem even, en dan toch erover heen zonder eigenlijk amper druk te geven, zie filmpje ook :biggrin:
Afbeelding

Zo gaat het beter
Afbeelding

Deze vond ik wel spannend, we kwamen ook niet helemaal goed uit, ik had mijzelf al voorbereid op een weigering, maar ze ging toch :P
Afbeelding

Ze sprong deze ook gewoon :ja:
http://i20.photobucket.com/albums/b208/ ... C01023.jpg

Afzet
http://i20.photobucket.com/albums/b208/ ... C01019.jpg

En de hoogte in 8)
Afbeelding

Nog een drafje door het water
http://i20.photobucket.com/albums/b208/ ... C01025.jpg

En eruit
Afbeelding

Volle vaart op naar de andere
http://i20.photobucket.com/albums/b208/ ... C01031.jpg

urosa

Re: Onze eerste cross-les

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:51

Lucky you met al dat beeldmateriaal..Leuk verslag van de les ;)
Het ziet er top uit voor een eerste keer.. op naar Lelystad!

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:53

Echt supergaaf dat je hebt gedaan. Begint nu ook flink te kriebelen voor de clinic :D
Ziet er zeker voor de eerste keer leuk uit. Heerlijk een paard dat alles springt *\o/*

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:57

ziet eruit alsof jullie heel veel lol hebben gehad! gaaf hoor!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:10

Wietje pakt het echt als een gelderse op, ziet er echt top uit en ze springt ook makkelijk. Lekker werken en echt een uitdaging die ze leuk vindt - maar dat zag je thuis de laatste keer eigenlijk al! En ook dat ze handig genoeg is. Super Leuk!!

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:39

Heel eerlijk? Wat heb jij een geweldig braaf paard zeg!

je zit erop en lift mee.
Paard heeft weinig sprong in de galop en word absoluut niet lekker voorwaarts gereden. Valt steeds in draf en je rijd er helemaal niet aan.
Je rijd absoluut geen afstanden en rijdt hem op sommige hindernissen er op het laatste moment voor (kan ook zo lijken op het filmpje hoor :) ) en je rijd totaal zonder been.

Ik denk als ie wat meer voorwaarts komt en je hem wat meer in elkaar gaat rijden en wat meer been aanlegt (moet dus al) kan dat allemaal al een stuk verbeterd. Kun je makkelijker afstanden rijden en zal het allemaal wat simpeler gaan.

Hoop dat je er wat van afsteekt!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 16:52

Dat kan allemaal kloppen ja :D Het was onze eerste keer, helemaal eerste keer dat we sprongen achter elkaar sprongen. Ik neem wel eens een boomstammetje of hindernisje onderweg op buitenrit mee, maar that's it. Aan de longe heeft ze tijdje terug voor het eerst met meerdere sprongen achtereen kennis gemaakt, maar thats it. Galop is niet haar sterkste gang nog en er flink aan rijden durf ik niet, want ik was allang blij dat ze niet ging crossen dat kan ze heel goed namelijk :o Dan gaat e veelte hard en heb ik er niets meer aan. Volgende keer wil ik met bit proberen, dan kan ik haar misschien wat beter bij elkaar houden. Ik was best afwachtend en lift lekker mee, daarom vind ik haar ook zo stoer dat ze wel gewoon de sprongen maakt terwijl ik haar nog niet goed genoeg kan begeleiden. Maar hopelijk oefening baart kunst. We hoeven geen profs te worden of super goed gaan springen, maar dit is erg leuk voor de afwisseling zo :)

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:28

wat een super leuke foto's!! brave wiet!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:33

Wat doet ze het waanzinnig braaf! Dat lukt ons echt nog niet hoor :)) wees maar trots!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:35

*\o/* Jeehee!!! Nog een crossende Gelderse!!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 11:37

@ Sansje, ben ook heel trots! Als ik zo terug denk snap ik niet dat ik het durfde, maar blijkbaar ging er een knop om, en Wiet sprong blijkbaar toch wel, top knol! Zit nog steeds op een roze wolk :P Ik wil weer!! Helaas duurt dat nog een tijdje :(

@ Nickeltje; haha, cool he :D Al worden we nooit zo dapper als jou en Nickel, maar begin is er :+ ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:41

Die laatste foto is echt super gaaf zeg!
Jullie hebben duidelijk lol gehad. Komt er een vervolg?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:48

Leuk! ;) Maar spring je nu met een dressuurzadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:20

Ik vind het zo gaaf dat je deze stap hebt genomen.
De filmpjes zijn echt heel erg leuk en het enthousiasme spetter van jullie af.

Voor de eerste keer vind ik het wel heel erg netjes.
Nu wil ik ook met [paard] :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 18:19

@ Sizzle ik wil nog wel een keer, leuk voor de afwisseling :j
@ Heleennn; jeps, dressuurzadel en volgens sommige met nog veelte lange beugels :P Maar het ging wel aardig naar mijn idee, eens experimenteren met beugellengtes. Als ik al schreef, ik spring enorm weinig met haar en dit is puur voor de leuk voor een keer. Mocht het enorm serieus worden, dan ga ik wel eens kijken naar een spring of veelzijdigheidszadel, maar voorlopig moet ik het met mijn dressuur doen :D

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:11

Ziet er leuk uit! Gezellig nog een crossende gelderse!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:21

Ziet er echt heel leuk uit, toffe filmpjes ook en een hele knappe dame die Gelderse van je!

Dressuurzadel of niet, plezier spat er wel van af, voor een eerste keer ziet het er netjes uit, bij foto 8 ga je toch netjes mee!
Het ziet er iig uitnodigend uit :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:13

Wat een brave, knappe dame!
Super dat ze het gewoon lekker doet zo, galop heeft nog werk nodig maar zoals je al aangaf zijn jullie pas net begonnen en doet ze het al hartstikke goed! Respect voor je dressuurzadel, ik kan het niet :=

Veel plezier nog samen! :D

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:03