[SGW] Zucchero (Metall x Notaris) @ crosstraining Ede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Zucchero (Metall x Notaris) @ crosstraining Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 07:11

Afgelopen zaterdag weer crosstraining gehad van Rob Janssen. Was keileuk en het ging echt weer een stuk beter dan de vorige keer (lang leve mijn springlessen van Eventinggek! :) )
Zucchero is een zelf gefokte, 8 jarige ruin van Metall uit een Notaris x Nimmerdor merrie. Deze hengstenkeuze vanwege mijn wens om een veelzijdig paard te fokken met een fijn karakter en voldoende maat: gelukt! ;) Ik heb hem zelf beleerd etc en ben erg trots op wat we al bereikt hebben. Desalniettemin hebben we ook nog een lange weg te gaan! :o :D

Tips zijn welkom ookal heb ik het niet bij @work gezet.
Mijn grootste probleem is dat ik nog wel eens mijn teugels wil laten schieten, niet echt handig als er vrij snel daarna nog een sprong komt waarvoor je in balans moet zijn ;) Balans is ook nog echt een verbeterpunt, maar is al wel beter dan het was.

De foto's staan niet op volgorde en het inspringen en een deel van de overige sprongen (heg-hekje, huisje en allerlei boomstammen) staan er niet op.

De driesprong. Hier moeten we echt nog heel hard op oefenen. Heb volgens mij alleen op de eerste geen weigering gehad. Met name op de laatste van de 3 kreeg ik het maar matig voor elkaar om hem er overheen te krijgen. De 3-sprong in 1 keer goed doen is uiteindelijk helaas niet gelukt.
Afbeelding
Afbeelding
De zeer hardnekkige langsloper!! :( Arme pony en arm paard die me daar probeerden te helpen. Zucchero was daar niet van onder de indruk en zou ze echt ondersteboven lopen. :n
Afbeelding

Trakhener
Deze voelde zo onwijs goed in het aanrijden en het springen! Echt super!! Dat was wel mijn beste sprong van de dag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Greppel met reuze sprong (dat gezicht van mij boven de sprong :') )
Afbeelding
Afbeelding

En dan het water in.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier komt mijn te lange teugelprobleem duidelijk naar voren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Was erg tevreden met het rustige galopperen tussen de hindernissen. Dat is ook echt wel eens anders geweest!
Al met al weer echt een super leuke en gezellige training! Op naar de volgende!
Ben erg benieuwd naar jullie reactie! :D
Laatst bijgewerkt door Zucchero op 15-05-12 07:21, in het totaal 2 keer bewerkt

carmenbrum

Re: Zucchero (Metall x Notaris) @ crosstraining Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:15

Wauw, leuk paard heb je! Ziet er leuk uit ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:16

RIJ-ITP --> SGW-ITP

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:26

Wauw, dubbelganger gesignaleerd!
Mooie foto's. Zucc heeft er zo te zien net zoveel plezier in als jij. Hij springt het ruim. De foto met de fuik .... :+

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:29

Gaaf!!!!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:30

mooie fotos! hij heeft er wel plezier in zo te zien! leuk!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:32

braaf paard hoor, het gaat allemaal nog niet zo soepeltjes met jou op zijn rug, maar hij gaat door!
Succes!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 07:35

Knakker schreef:
braaf paard hoor, het gaat allemaal nog niet zo soepeltjes met jou op zijn rug, maar hij gaat door!
Succes!
:o Auch! :')

Hij is inderdaad erg braaf en dapper.
Bedankt voor jullie reacties :) Leuk!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:40

Ik ben het met knakker eens, wat een braaf paard. Probeer zelf aan je balans te werken. Naar mijn inziens zoek je die nu te vaak op de teugels. Succes!!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:40

Huh? Is dat Ede? Joh, dan moet ik er weer snel heen! Veel veranderd! Leuk!

Leuke foto's ook. Maar wat balen dat de driesprong niet lekker wil lukken... :(:) Komt ook vast wel goed met een beetje oefening.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:42

Was leuk he? Foto's zien er goed uit hoor. Ik was er bij en je zit je paard niet in de weg hoor. Als je zelf door meer oefenen moediger wordt, gaat zo'n driesprong ook gewoon goed. Het is niet voor niets dat Rob zegt dat je het paard wel bij hem mag achterlaten. Dat is echt een groot compliment. En je weet: zo lang je geen jachtruiter genoemd wordt gaat het nog prima hihihi.
@Loetie: die was idd Ede. De hindernissen staan nu op een veld tegenover het water. Zat variatie idd.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:01

wat een leuk dier :) mooie foto's!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:31

Foei Anne marie! Als je nog een keer in Ede bent, geef je dan even een gil, dan kom ik namelijk kijken! :D Leuke foto's!

xMelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:34

Leuk paard! ziet er goed uit

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:01

mireilledons schreef:
@Loetie: die was idd Ede. De hindernissen staan nu op een veld tegenover het water. Zat variatie idd.

Ja dat dacht ik al te zien ja...
Over het paard hinderen: Dergelijke sprongen (het water in, greppel, trakhener) vind ik op een foto al snel er uit zien alsof je een paard in de weg zit. Vaak is het in real-life een stuk beter om te zien en te beoordelen. Das gewoon lastig aan de hand van de foto's...

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:56

Wat een leuke foto's, Zucchero wordt stoer zeg! Knappe spierbonk!

Angie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:11

Stoere foto's Anne-Marie *\o/*
Jij en Zucchero hebben er plezier in, dat zie je gewoon!
Lekker blijven oefenen want iedere keer als ik foto's van jou en Zucchero zie met crossen gaan jullie vooruit :j +:)+

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:03

mireilledons schreef:
Was leuk he? Foto's zien er goed uit hoor. Ik was er bij en je zit je paard niet in de weg hoor. Als je zelf door meer oefenen moediger wordt, gaat zo'n driesprong ook gewoon goed. Het is niet voor niets dat Rob zegt dat je het paard wel bij hem mag achterlaten. Dat is echt een groot compliment. En je weet: zo lang je geen jachtruiter genoemd wordt gaat het nog prima hihihi.

Ik was er inderdaad ook bij en in real life is het minder erg dan op je foto's. Vind dat je zo lekker door moet blijven gaan en alles komt met stapjes. Vond het zo leuk om te zien dat je aan het einde zo onwijs trots was! :D

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:35

*\o/* goedzoo !!

Mooie foto's ! 8-)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 20:39

Bedankt voor al jullie leuke reacties!

Off-topic: marielle123, hoe is het met die van jou? Ook al voorzichtig richting crosslessen?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:51

Je ging lekker hoor in Ede en heerlijk zoveel als jij dit keer weer overwonnen hebt met je paard samen

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:18

Zie ik zomaar een topic van Zuccie langskomen! Wauw wat een foto's! Wat knap van jullie! *scrollt nog een keer langs de foto's* Echt super!

Misschien tot tweede paasdag (dan ben je in de buurt toch?), kom miss nog wel buurten met Kiddie :-)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:31

Dus daar kwamen jullie vandaan! (ik ben de verz. van Liekie) Leuke foto's hoor. Commentaar ga ik niet leveren, ben alleen jaloers!

Is er iets wat jou tegen houdt op de 3-sprong? Hoe gaat het als je een 3-sprong met "gewone" hindernissen rijdt?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:35

Zo, topic toch ook even gevonden :) Ook al had ik de foto's wel gezien, toch nog even kijken. Ik vind het echt leuk gaan al hoor. Tuurlijk kan het beter, maar zoals al meerderen hebben gezegd- vaak lijkt het op de foto veel meer of je een paard in de weg zit, zeker met cross sprongen, dan springt een paard, zeker als hij nog gene ton ervaring heeft toch vaak net even anders dan verwacht.
Wel eens met dat je meer naar voren mag kijken, misschien moet je jezelf vooral voor je gevoel meer naar voren over de sprong denken in plaats van omhoog. Snap je wat ik bedoel? Dan blijf je misschien wel dichter op je paard en misschien zit dat ook wel fijner. En tsja, als hij zo'n megasprong neemt, daar valt toch niet op in te spelen...haha...
Ik vind het super knap en leuk wat je doet, ik doe het je niet na. Gewoon lekker dooroefenen en net als met dressuur....ontspannen, ontspannen, ontspannen.... :) Op naar de volgende training :)

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:22

Jullie zijn stoer!!!