Zaterdag 31 maart was het zover; we zouden voor het eerst gaan crossen!
Sinds eind oktober ben ik in het bezit van een 7 jarige merrie, roepnaam: Queen.
We starten binnenkort M1 dressuur en gaan eind april ook B springen starten.
In het najaar wil ik ook voor het eerst B SGW gaan starten.
We hebben al enkele keren BB gesprongen en krijgen elke week springles. Vanaf volgende week gaan we ook een crosstrainingen serie volgen bij Gert Boonzaaijer in Renswoude.
Ik had voor de oefencross wel wat tips gevraagd gezien ik een beginnende crossruiter ben, maar ik zou gewoon gaan rijden en gezien Queen zeker geen beginner meer is in het crosswerk, zou ze me er wel doorheen helpen.
Het inspringen ging heel fijn, ze was goed aan het been en trok erg aan bij alle sprongen die er stonden.
Bij de start bleek ik iets te afwachtend en dacht ik te makkelijk, voor de 2e sprong deinsde ze ook erg terug daardoor.
Na sprong twee werd ik fanatieker en moedigde ik haar iets meer aan. Meer was niet nodig om daarna heerlijk het eerste rondje verder rond te rijden.
Het tweede rondje wist ik wel beter en begon ik gelijk wat fanatieker. Eigenlijk hoefde dat niet, want Queen had het al door.
Het tweede rondje heb ik opnieuw heel fijn gereden. Alleen was ik na de opsprong mijn beugels kwijt en stonden we midden op de berg stil.
Nadat ik mijn beugels binnen no time had opgezocht kon ik de afsprong af en eindigde ik met een goed gevoel het tweede rondje.
Hierbij de foto's:

Reacties en tips zijn welkom
!!