Ik rij heel erg graag dressuur, maar Deus vindt dit minder.
Sinds kort hebben we weer wat springles, en zijn we weer een eerste keer gaan crossen. Je merkt dat hij dit een stuk leuker (en minder moeilijk) vindt. Ik vind het ook wel leuk, maar zit soms toch met wat schrik!
Vorig jaar hadden we ook enkele crossjes gereden, vaak was hij erg onzeker (niet voor de sprongen, maar het onbekende terrein) of een beetje stout (als bokken en weglopen richting inrijpiste).
We deden mee in de 'baby'reeks
namelijk 60cm. Deus moet er dan ook géén moeite voor doen, en dat zie je helaas wel op de foto's, hij springt niet echt 
Ik wil eerst een zekere mate van 'routine' opbouwen, voor we naar de 80cm gaan. In 60cm heb ik zelf ook geen schrik, in 80cm zou ik af en toe toch eens moeten slikken
(niet qua hoogte, maar gewoon, engere hindernissen
).In dressuur is zijn 'luiere' aard voornamelijk moeilijk voor mij. Een echte gasknop zit er niet echt op. In springen is dit beter, maar tijdens de cross moet hij nog leren 'lopen'.
Spannend en zin in

Jumping: te laag en hij springt niet echt, maar ach, twas wel leuk

Dubbel, ff sleuren aan die teugel helaas, korte bocht

Hier ben ik heel blij mee, is echt stom, maar 2 jaar geleden wou hij NIET over zo'n blauwe bidetjes...
Hier ging hij er gewoon over, ik hou hem wel iets teveel vast...

slordig springen²

Watertoren met waterbakje was toch een beetje eng

En op naar de cross:

Beginsprong van de cross, eentje van 80 genomen, die ernaast was echt wel te laag...

Hierna had hij even "schrik ", op zn ongemak...
En dat zie je hier 8)

Sommige stukken zelf eens verlicht gezeten, vroeger nooit: zwalpende Deus, zit niet niet zo stabiel!

Minisprong! Wou de andere van 80 nemen, maar dan kwam ik te schuin op mijn water...

Huisje, ik sta nogal raar!

Trakhener is eng! Dit was de laatste sprong en hier hadden we 3stops op. Hij had zo'n sprong nog niet genomen (de andere hiervoor was niet diep)

Maar ik kan wel stoer zijn 8)