[SGW] Oefencross in Diepenheim met een erg enthousiaste Camaro

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp

Oefencross in Diepenheim met een erg enthousiaste Camaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 23:37

Zaterdagochtend was ik met een stalgenootje mee naar de oefencross in Diepenheim. We waren ruim op tijd weer terug om nog een keertje met de trailer heen en weer te rijden en eigenlijk hadden we allemaal niets beters te doen. Dus mijn paard ingeladen, bodyprotector thuis opgepikt en hoppa weer terug naar Diepenheim! En hoe lastig was dat voor controlfreak Shirley die dingen vaak graag van te voren weet zodat ze zich er weken van tevoren al druk om kan maken :o Dus zoals mijn dressuurjuf me vaak zegt: denk-knop uit, doen-knop aan... :')

Camaro wordt in juni vijf. Dit was de derde keer op vreemd terrein, waarvan de tweede keer dat we vaste hindernissen gingen springen. Springles hebben we bijna wekelijks, maar dat is vooral voor mijn ontwikkeling... Camaro is er van overtuigd dat hij het allemaal prima kan. Hij vond het crossen en springen ook enorm gaaf en ik vond alles vooral erg spannend, waardoor onze springtechniek een klein beetje verdwenen is zo nu en dan. := Tips en adviezen zijn welkom hoor, maar ik kan er zelf al een heeeeleboel bedenken O:) Hoe dan ook, we hebben allebei enorm veel geleerd. Ik heb vooral geleerd dat ik erg trots mag zijn op mijn dappere en heerlijk vrolijke paard!

Bij deze wil ik graag twee dingen met jullie delen: mijn enthousiaste puppypaard en het gave crossterrein in Diepenheim! Het crossterrein is erg gaaf en het oefenparcoursje in de binnenbak is een mooie aanvulling. De crosshindernissen zijn mooi en goed onderhouden. Er is voldoende uitdaging en ik vond het erg mooi om te zien dat er zo veel niveauverschil mogelijk is. De waterbak is ook erg mooi, helaas vond Camaro van niet. Daar gaan we tijdens de volgende crossles wel mee aan het werk ;)

Filmpje is i.v.m. auteursrechten niet afspeelbaar op een mobiel apparaat...

Sim

Re: Oefencross in Diepenheim met een erg enthousiaste Camaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:30

Wat een superfijn dier heb jij! Je ziet inderdaad dat je paard zich nergens druk om maakt.
Ook vind ik dat hij fijner galoppeert in het terrein als jij verlicht durft te gaan zitten. Voor wat betreft het feit dat jij af en toe uit balans raakt bij de landing en soms achter de beweging blijft, dat komt wel goed naarmate jij het minder spannend gaat vinden. Heb wat meer vertrouwen in je paard! Volgens mij komt niet springen niet in zijn woordenboek voor! Ik wens je nog heel veel plezier met je paard. Jullie komen er wel in de cross!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:37

Inderdaad, wat een supergaaf beest. Heerlijk zo eentje, hij vindt het allemaal even prachtig.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:42

Wat doet ie het leuk!! Hij lijkt zich ook totaal nergens druk om te maken. Gaat helemaal goedkomen met jullie.
Wat Sim zegt, je balans zal wel wat beter worden als je wat meer vertrouwen erin krijgt.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:54

blij puppypaard, hij heeft er echt lol in :D leuk hoor! en de volgende staat ook alweer in de planning zie ik :))

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:16

wat een heerlijk simpel denkend paard... <3 en wat een paar gave foto's heb jij in je profiel, echt die aparte momenten weten vast te leggen. Prachtig.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 12:27

Wat een leuke reacties, bedankt! Zo gezellig kan bokt dus ook zijn ;)

Ik ben enorm trots op Camaro en het is inderdaad een heerlijk paard. Hij heeft zoveel enthousiasme en energie en dat maakt hem enorm werkwillig. Nee is inderdaad geen optie voor hem, haha! Daarnaast is hij zo lenig en soepel dat het hem op deze hoogte totaal geen moeite kost. Toen we zaterdag weer terug op stal waren, heeft hij zelfs nog een sprintje getrokken in de paddock. Ik vind het prachtig om te zien dat mijn eigen opleidingsprojectje zo'n geweldige conditie heeft en alles zo heerlijk onbevangen tegemoet gaat en oppakt! Vertrouwen en balans komen inderdaad vanzelf wanneer we dit wat meer gaan doen. En dat zijn we zeker van plan: Pegge-cross, Buurse, Broekelo, Bussloo, Holten... En dat naast alle startkaartvrije dressuur- en springwedstrijden. Genoeg op het programma om uit te kiezen in ieder geval! :j

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:36

pegge-cross?! hmmmmm nouja, eerst dat ene balkje nog maar een keer opnieuw proberen _O-

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 13:15

Jade schreef:
pegge-cross?! hmmmmm nouja, eerst dat ene balkje nog maar een keer opnieuw proberen _O-

Haha! Er komt een balkje bij als alternatief hoor, dus je kunt in augustus vast meedoen ;)

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:54

Die leuke reacties moeten je toch retetrots maken?

Het was afgelopen zaterdag met recht een waar feestje. Camaro mee naar de speeltuin. Draaimolens, wipwappen, glijbanen... Hij kon zijn lol niet op. Leuk om jullie beiden zo in de ontwikkeling op de voet te volgen. Geniet nog jaren van elkaar en het motto "LOL MET JE KNOL" is jullie op het lijf geschreven.

Juicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:27

Je kunt veel zeggen, maar je paard had er veel plezier van. In het begin dacht ik eerst dat hij een beetje raar sprong, maar naar mate je meer ging springen hield dat wel op. Ziet er dus echt super uit!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:50

Had je filmpje gekeken, ziet er leuk uit! Je paard is erg enthousiast maar springt wel alles!
Toen keek ik in je profiel en herkende ik het filmpje van toen je hem aan het inrijden was. Respect voor wat je nu met hem bereikt hebt zeg! Heel veel plezier verder!

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:44

Bedankt! :D Hij sprong in het begin ook vrij bizar, haha! We moesten echt even ritme vinden, daarna ging het al een stuk beter.

Hoewel Camaro heel braaf is, was het inrijden inderdaad niet altijd heel erg tof... Af en toe maakt hij nog wel een wapper als hij overenthousiast is of afgeleid, maar gelukkig kan ik het nu een stukje beter uitzitten en hem afremmen voor we met vier benen de lucht in vliegen, hihi! 8)7

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:31

Wat doet hij dat ontzettend goed zeg :D Erg leuk paardje en je ziet inderdaad dat hij er nog niet van onder de indruk raakt, alleen maar positief!
Ik ga zaterdagmorgen ook even :) ben benieuwd.

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:17

Leuk om dit topic te zien! Ik kan me vorige week zaterdag nog herinneren dat jij rondliep... *zenuwen zenuwen*, niet dat je er tijd voor had, maar toch doen, he?! En kijk die knapperd weer springen, met zijn over-enthousiasme en lichtelijk 'opstijg'werk. Dat is toch super? Kleine gup leidt het baasje wel ff het terrein over!
Naja, je weet het al, ik vind jullie een superteam! En tja, de buurman is gewoon een errug leuk enthousiast paard. In je handjes knijpen, dus ;)

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:42

Supergaaf, heerlijk enthousiast paard.
Even oefenen en volgend jaar rij je zo de cross door.
Complimenten