[SGW] cross bij de kroo met magic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijnz

cross bij de kroo met magic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 16:55

Hoi,

Ik wou het jullie toch laten zien want ik was zo trots op me pony :D
Helemaal foutloos rond gekomen en dat had ik echt niet verwacht!
Dit is onze eerste echte cross :)
hou het aardig en tips zijn altijd welkom ;)

Het beeld is niet heel duidelijk omdat we achteraf pas wisten dat je op het balkon beter kon filmen

lindake

Re: cross bij de kroo met magic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:41

SGW => SGW-ITP

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:20

Dat ziet er lekker makkelijk uit! +:)+ Knap hoor!
Ik vind alleen wel dat je zelf wat twijfelachtig rijdt af en toe, vooral in het begin en daardoor valt je pony ook een paar keer in draf en kloppen de wendingen niet helemaal. Ik mis ook een beetje de verlichte zit tussen de hindernissen, maar in de sprong kom je netjes mee.

Leuk parcours ook zo met het tunneltje naar de andere rijbaan! Leuk om te onthouden voor volgend jaar!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:04

ziet er erg leuk uit! Was dit een officieele cros? Groetjes

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 21:36

luwaniej1 schreef:
ziet er erg leuk uit! Was dit een officieele cros? Groetjes

Het was officieel ja :D
Ik reed BB en had dus nog geen startpas nodig

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 21:37

Annetje schreef:
Dat ziet er lekker makkelijk uit! +:)+ Knap hoor!
Ik vind alleen wel dat je zelf wat twijfelachtig rijdt af en toe, vooral in het begin en daardoor valt je pony ook een paar keer in draf en kloppen de wendingen niet helemaal. Ik mis ook een beetje de verlichte zit tussen de hindernissen, maar in de sprong kom je netjes mee.

Leuk parcours ook zo met het tunneltje naar de andere rijbaan! Leuk om te onthouden voor volgend jaar!

Dankje :D
dus tussen de hindernissen een beetje in de verlichte zit??
Ik heb van mij instructeur geleerd van niet haha
dit was mijn eerste cross dus wil graag tips!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:26

Welke instructeur heb je?

In een cross is het gewoonlijk om continu in de verlichte zit te blijven 'staan.' Een paar passen voor de sprong kun je eventjes gaan zitten.
Een cross is echter eigenlijk ook altijd buiten, over bepaalde kilometers en niet in de kleine bak zoals dit. In een indoorcross is het dus niet zo erg om meer te rijden als een springparcours denk ik, maar als je echt officieel zou willen starten dan zou ik toch maar aan die verlichte zit gaan werken!

Kijk andersw eens hier rond op SGW-ITP en bekijk de filmpjes. Je zult zien dat elke ruiter die officieel start in de verlichte zit het parcours rond gaat. Bij een springparcours ga je tussen de sprongen door natuurlijk zitten.

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 21:24

Annetje schreef:
Welke instructeur heb je?

In een cross is het gewoonlijk om continu in de verlichte zit te blijven 'staan.' Een paar passen voor de sprong kun je eventjes gaan zitten.
Een cross is echter eigenlijk ook altijd buiten, over bepaalde kilometers en niet in de kleine bak zoals dit. In een indoorcross is het dus niet zo erg om meer te rijden als een springparcours denk ik, maar als je echt officieel zou willen starten dan zou ik toch maar aan die verlichte zit gaan werken!

Kijk andersw eens hier rond op SGW-ITP en bekijk de filmpjes. Je zult zien dat elke ruiter die officieel start in de verlichte zit het parcours rond gaat. Bij een springparcours ga je tussen de sprongen door natuurlijk zitten.

Ze is niet echt bekend monique ik denk niet dat je haar kent ;)
Oke ja ik zat te twijfelen want ik wist wel dat het buiten moest maar binnen dus ook??
dankjewel!!
Ik wil misschien volgend jaar gaan starten en nu nog veel oefenen :D

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:57

wat ziet dat er leuk uit!
ik dacht heel even dat je gewoon vol de bak uit galloppeerde, maar dat hoorde er dus blijkbaar ook bij, gaaf hoor! :)