Ik heb Whatever sinds Maart dit jaar en we hebben in Mei ons SGW debuut gemaakt, inmiddels zijn we M startgerechtigd!
Voor een 1e indruk het topic van onze 2e crosstraining in Hernen:
[SGW-ITP] Whatever @ Hernen
Een waterfoto, gemaakt in Minderhout dit voorjaar:

We begonnen in Mei in het B in Castenray. Deze sloten we af met een 5e prijs, daarna gingen we naar Markelo Snorrewind en daar werden we 4e!
Markelo Snorrewind:

Na 2 B wedstrijden hebben we besloten om in Vlietland mijn L debuut te maken! Hier ging het ook goed, foutloos in de cross maar wel veel tijdfouten. Wel expres omdat ik eerst de controle goed wil hebben voordat ik de snelheid erin gooi, hard kan hij wel.

De waterinsprong:

Heel blij door de finish, foutloos in onze 1e L cross!

Een filmpje van het heksenoog en de op- en afsprong in Vlietland dankzij bokker SplashisLief!
http://www.youtube.com/user/SplashIsLie ... kiywxjpv0Q
Hierna gingen we naar Maarsbergen wat heel lekker begon, maar wat te vroeg eindigde… Ik lag eraf na een schijnbeweging voor het water. Was dus even balen na een goede dressuurproef en een foutloos rondje in het springen.

Hierna hadden we door afgelaste SGW’s een pauze tot Brugge. Voor het eerst gingen we een weekend naar België om daar een SGW te starten. Een super leuk weekend gehad, zeker voor herhaling vatbaar volgend jaar! We wonnen hier ook nog eens een 6e prijs, ondanks de vele tijdfouten! Maakte het weekend helemaal super.

Na Brugge hadden we Gorssel op de planning staan, maar deze werd helaas ook afgelast. Omdat ik stiekem als doel had het NK in Barchem te rijden heb ik me nog gauw opgegeven voor Neede. Hier waren we ook foutloos in de cross, maar hadden we weer veel tijdfouten wat ons weer een goede klassering koste.

De week na Neede gingen we naar Ysselsteyn, een super mooie zonnige dag in oktober. Hier heerlijk gecrossd, het hele rondje was van mij en de controle was dus goed! Zodoende ook maar 1 seconde buiten de tijd met een foutloos rondje! Helaas was de dressuur hier niet al te best zodoende hadden we net geen prijs, we waren 8e. Maar toch heerlijk gereden, daar gaat het om.
Een enthousiast paard met losspringen voor de cross geeft dit effect.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IYZZ47AK.jpg
Genieten met het losspringen voor de cross:

Verder zijn er geen foto's van Ysselsteyn.
Na Ysselsteyn kwam Hattem, hier ging het niet helemaal goed. In de cross pakte hij zijn bit vast en kon ik hem niet meer goed richting de L hindernis sturen. Hij trok aan op de Z hindernis maar haalde dit niet en zo kwamen we midden tussen de bomen en de sprong terecht. We hebben toen echt een engeltje op onze schouder gehad. Vooral gezien het feit dat What bleef hangen en ik onder hem lag. Zijn stiften staan op mijn helm.. Ik kwam eraf met een blauw oog, hersenschudding en gekneusde pols. What had enkel alleen wat schaafwonden, gelukkig niets ernstigs dus!! Vooral de schrik en teleurstelling op het moment zelf bij mij was groot. Het ging immers zo fijn in Ysselsteyn..
Na Hattem hadden we 2 weken later Barchem op het programma staan. Geen moment getwijfeld of we wel mee zouden doen, ook al staat Barchem bekend als 1 van de moeilijkere SGW’s van NL en was het ook nog eens het NK.
Voor Barchem hebben we nog wel even een training gepakt voor het vertrouwen en om een ander bit uit te proberen. Deze training ging super en ik heb genoten van onze rit in Barchem! Helaas door tijdfouten geen hoge klassering, we werden 24e. Maar na onze val in Hattem was dit wel een super gevoel toen we foutloos door de finish kwamen!!
Gas erop na hindernis 4:

De wiebertjes:

Hindernis 14:
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9318_n.jpg
Hindernis 15:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0112_n.jpg
Het lijntje voor de waterbak en de waterbak zelf:
Na Barchem hadden we nog 1 SGW staan om het af te leren voor dit seizoen. Dat was SGW Bathmen. Ook deze ging heerlijk qua crossen. Op een paar seconde na foutloos binnen de tijd! Ik had de smaak te pakken.

Een super seizoen heb ik, ook al verwachtte ik dat in het begin niet, toch gehad!
Ik hoop volgend jaar te beginnen in het L om daarna door te gaan naar het M. Kijken wat ons dat gaat brengen.
Nog een paar maanden wachten en dan hopelijk dit jaar wel op naar Maart 2012!!