Wat info over ons. Roc is een 14 jarige Deense Warmbloed van 1,73 m. hoog. Ik rij ZZ licht dressuur met hem, maar aangezien Roc wel een paard van afwisseling is en graag springt, ben ik me ook op andere takken van de paardensport toe gaan leggen. Ik heb regelmatig springtrainingen bij Leon Kuijpers (helaas deze zomer gestaakt wegens een droesperiode op stal) en heb tot nu toe mijn crosstrainingen gevolgd bij Richard ten Cate. Roc heeft wat springervaring (als jong paard nationale 1.10 parcoursen gelopen in Denemarken) en ik heb op een blauwe maandag eens 2 winstpunten in de B gehaald met mijn vorige paard. Cross is voor ons beide compleet nieuw, maar het lijkt me wel leuk om SGW te gaan starten met Roc.
Problemen waar we tegenaan lopen: Roc neemt graag tempo over na de sprong en als hij het echt bont maakt slaat hij over de teugel en gaat hij heel hard

Genoeg gekletst, de foto's!
1: Roc en ik in cross outfit.
[2. Losstappen op het voorterrein.
3. Losdraven (hier hebben we nog schone voeten

4: En aan de bak! Boompje aan de hoge kant.
5: Bankje (wel net als Roc naar de volgende hindernis kijken
6. Lekker door het water draven.
7. Dat kunnen we ook in galop.
8. en het water weer uit.
9. Boom bijt

10. Landing
11. Technisch lijntje, Roc weet er wel baat mee met z'n lange stelten.
12. Water via het boompje eruit.
13. Ons crossen gaat nog niet zonder bloopers

14. Nou, als jullie dan zo aandringen, maar dan wel heel scheef, hoog en hard

15. Al een stuk rustiger.
16. En de laatste keer dat ik hem sprong. Hij trok nog wat naar links (naar het droge) en dat probeer ik nog wat te corrigeren. Verder hebben we hier genoegen mee genomen, het was best een pittige sprong voor ons als beginnelingen.
17. Nog een keer het bankje.
18. En heeeeel stoer (ik vind heggen zelf heel spannend) over de heg! (pretbek van Roc

Dat waren ze

Bedankt voor het kijken!