[SGW] Weer een geweldige crosstraining @ Moordrecht, Michiel Brons

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yvie_Juudje

Weer een geweldige crosstraining @ Moordrecht, Michiel Brons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 19:15

Vandaag weer een erg leerzame training gehad in Moordrecht bij Michiel Brons.
Urlie en ik zijn beide nog erg onervaren in het crossen en kunnen nog veel leren.
Wanneer ik er niet aan rijdt weigert Urlie te springen en dat maakt mij weer onzeker.

Mijn houding is nog helemaal niet voor wat het zijn moet. (Hier hoef ik dan ook geen commentaar meer op ;) )
Doordat Urlie soms overdreven springt, zit ik niet voldoende mee. Hier zijn we natuurlijk veel mee bezig.

Vandaag ging het erg goed en zijn we weer een stapje verder gekomen.
Er zijn diverse sprongen die we nooit eerder hadden gesprongen :D

Alles moet natuurlijk recht zitten :D
Afbeelding

<3
Afbeelding

Urlie had goed door wat we gingen doen, hij werd er een beetje heet van :+
http://i242.photobucket.com/albums/ff68 ... C_0023.jpg

Lekker los rijden.
http://i242.photobucket.com/albums/ff68 ... C_0026.jpg

Afbeelding

Beetje loswerken in galop.
Afbeelding

Afbeelding

Urlie springt met veel kracht, maar moet nog veel meer over zijn rug.
Afbeelding

Na meerdere weigeringen, toch gelukt! Maar niet helemaal zoals het hoort _/-\o_
Afbeelding

Al veel beter! :j
Afbeelding

Water is cool!
Afbeelding

Uit de waterbak springen.
Afbeelding

Afbeelding

De bak in, vond hij ook erg spannend.
Afbeelding

En over een boomstam er weer uit.
Afbeelding

Afbeelding

Zonder weigering!
Afbeelding

Net als de heg!
Afbeelding

En nog wat beeldmateriaal...

ponyparadijs

Re: Weer een geweldige crosstraining @ Moordrecht, Michiel Brons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:21

Hij springt erg onervaren.
Spring je ook gewoon met hem? Want dit verbeterd wel met de ervaring die groeit hoor!
Veel trainingen en veel laten zien. Dan komt het helemaal goed!
Veel plezier hebben jullie al met zijn tweetjes!
Ga zo door!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:25

Ziet er goed uit Yvonne :D
Je ziet wel dat jullie allebei het nog erg spannend vinden maar er wel plezier in hebben.
Lekker zo doorgaan daar worden jullie allebij stoer van!

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:27

ik vind je houding helemaal zo storend nog niet misschien alleen je beenligging en je hand iets meer mee geven boven de sprong, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit uit onzekerheid komt en misschien een beetje onervarenheid. Verder vind ik het een erg leuk paard. De 14e foto als ik me niet vergis vind ik echt geniaal. Succes met je verdere crossen.

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:08

Harstikke leuke foto's. Zo wie zo een stoer paard. Wel vind ik op de foto's soms de teugels boven de sprong wat te strak. Maar zo'n foto is echt een moment opname. Want in "real life" vond ik je teugels niet opvallend storend of zo. Is ook erg lastig, eerst vind hij elke hindernis een beetje eng (en daardoor jij ook een beetje) en als hij hem eenmaal kent, word hij erg "enthousiast". Erg knap dat je bij sommige "geiten"sprongen ben blijven zitten! En wat een kracht heeft dat beestje van jou. Veel ervaring op blijven doen, gaat hij vanzelf alles normaler vinden. Trouwens nogmaals, mooi tuig heb je.
(ik reed op die grote donkerbruine merrie met rood dekje)
Leuke les was het. Voor mij wel ietsjes rustig, maar ik heb nog zat om zelf aan te werken dus dan is het ook wel eens fijn als de lijntjes net iets eenvoudiger zijn.

dorine3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:05

Zou je je beugels niet iets korter maken?
Lijkt dat je net voor de sprong wat uit balans raakt, en niet voldoende steun hebt bij je knieën.
Als je beter in balans zit durf je hem waarschijnlijk ook door te rijden voor de sprong, ik zie nu een beetje twijfeling soms.

Succes!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:13

Ben helemaal verliefd op je prachtige harnachement!
pracht paardje ook!

tips heb je vast gekregen tijdens de cross.
vergeet alleen niet mee te geven.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 07:18

Hee yvon!
Je pappa heeft weer een stel leuke foto's gemaakt hoor! Hier kon hij tenminste op één plek blijven staan hihi (inplaats van meerennen op Baarle-Nassau). Wat me op het filmpje wel opvalt is dat je bij de aanloop van de hindernis wat te veel op je kont en achterover blijft zitten. Urlie heeft jouw aanmoediging dat het niet eng is nodig, en op het moment rijd je hem wat teveel terug, opsluiten zodat hij er niet langs gaat is namelijk niet hetzelfde als het teken voor 'stop' ;).
Maar je weet waar je aan moet werken... (BLIJVEN RIJDEN!! Haha).

Nog maar een maandje, dan kom ik ook weer terug naar Everdingen met die gekke powny van mij, dus dan gaan we absoluut weer lekker samen crossen. Heb er zin in!

Tot zaterdag xx

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:40

Het eerste wat me opvalt zijn je (te) lange beugels. Ik weet zeker dat kortere beugels je houding ten goede zullen komen.

Je zit idd vaak niet optimaal, maar als je het beide spannend vind vind ik het niet zo gek. Veel trainen, maar ook met gewone hindernissen. Minimaal 1x per week een aantal sprongetjes maken onder begeleiding!

Overigens lijkt je zadel niet lekker te passen, zowel voor jou als voor je paard niet. Hij lijkt voor beide te klein.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 12:55

Ik zal eens reageren :D
Bedankt voor de leuke reacties.
Er staan nog 4 trainingen in de planningen en we blijven op stal gewoon lekker springen. Hopelijk gaan we het daardoor beide minder spannend vinden.

Ik hoor vaker dat mijn beugels wel wat korter kunnen, maar voor mijn gevoel is dit al kort haha.
Misschien moet ik het toch eens gaan proberen, bij de volgende training zal ik mijn beugels eens korter doen, kijken hoe dat bevalt.

@Rowo, waarom denk je dat mijn zadel te klein is? Het is vorige jaar aangemeten en het ligt echt perfect hoor.
Voor zowel mij als paard, voor hem is hij zeker niet te krap :n . Het is een 17,5 inch zadel en voor een kontje maat 38 is dat zeker niet te klein hoor ;)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:04

Ik zou ook je beugels een gaatje korter doen.
Misschien bedoelt Rowo dat je zadel te klein is vanwege je bovenbenen niet vanwege je kont :p
Ikzelf ben een klein maatje 36 maar lange benen, daarom zijn bijna al m'n zadels 18''inch.

Verder vind ik 't er goed uitzien alleen vind ik dat jij voor de sprong aventoe wat afwachtend bent waardoor je niet helemaal lekker meekomt op de sprong, probeer dus voor de sprong meer bij je paard te blijven en meer overtuigend te rijden.

Succes ! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:05

Ik bedoel meer voor de lengte van je benen ;) Eigenlijk moet je voor het crossen de beugels korter hebben, maar dan zit je al snel met je knieen voor het zweetblad.
Dat het vorig jaar is aangemeten zegt natuurlijk niet per definitie dat het nu nog goed ligt he. Paarden veranderen in bespiering etc. Wat voor boommaat is het?

Kan aan de timing liggen, maar hij lijkt ie wat voorover te kiepen
http://i242.photobucket.com/albums/ff68 ... C_0037.jpg

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:43

Leuke foto's!
Urlie springt net als Uitje. Familietrekje denk ik ;)
Leuk dat je nu toch eindelijk je crosstraining hebt kunnen doen die je in Ermelo moest missen.
Urlie gaat dus weer helemaal goed?

__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:01

Wat een knap peerd :)