[SGW] Orchid's Vidal @ Oefencross Oenkerk 2011!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Orchid's Vidal @ Oefencross Oenkerk 2011!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 18:22

:wave:

Na vorig jaar voor het eerst een cross te hebben gereden in Oenkerk was het dit jaar mijn beurt om weer een oefencross te organiseren. En gelukkig was er voor mij ook nog de mogelijkheid om weer mee te rijden!! Dit was dan ook onze 2e cross en ik moet zeggen dat het ondanks dat we er nog niet echt mee verder zijn gegaan toch al een hele verbetering was vergeleken met vorig jaar! We hebben alles gesprongen in de clinic (behalve een steil boven een greppel, maar die deed niemand uit mijn groep) met af en toe nog wel een weigering, maar de cross daarna hebben we helemaal foutloos gereden met de snelste tijd, en daarmee zijn we eerste geworden *\o/*. Ook dingen die ik vorig jaar niet durfde of moeilijk gingen hebben we dit jaar met succes gedaan, zoals de afsprong die ik vorig jaar echt niet durfde en nu gewoon heb gedaan :D Hindernissen vanuit het water of op een heuvel waar we vorig jaar nog wel eens een probleempje hadden gingen nu al een stuk beter!

Ons topic van vorig jaar: [SGW-ITP] Voor het eerst crossen @ Oefencross Oenkerk!

Vidal is een New Forest kruising met Arabier en is nu 10 jaar oud, hij is een E-pony en wij moeten dus tussen de paarden starten, mijn doel is toch wel om ooit een goed B-parcours te kunnen rijden en ook nog eens SGW te gaan starten. Tot nu toe zijn we nog niet verder gekomen dan een paar springlessen en een (succesvol) BB-parcours, maar dat ligt meer bij mij dan bij de pony :P. 27 Augustus doen we mee aan de SWG in Oenkerk in de BB!
Ik ben geen springruiter en heb nog niet zo veel springlessen gehad dus aan mijn rijden valt nog veel te sleutelen!

Helaas heb ik niet heel veel foto's omdat het weer niet echt meezat :Y)

Tweede hindernis, beetje groot gesprongen :P
Afbeelding

Nummertje 3, die bijt..
Afbeelding

En nummer 4
Afbeelding

Het andere weiland in..
Afbeelding

Door de regen heen :(:)
Afbeelding

En de laatste hindernis!
Afbeelding

Helaas alleen van de eersten en de laatste hindernis foto's.. Zaten nog veel meer leuke/spectaculaire hindernissen bij..

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:31

Zijn dit de foto's van de organisatie?
Bij mij zijn ze veel kleiner..

Maar:
Gefeliciteerd met je 1e plaats!
Laatst bijgewerkt door power1997 op 27-07-11 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:31

Leuke foto's hoor, maar waarom blijf je zo in je zadel zitten boven de sprongen?

moniiquee

Re: Orchid's Vidal @ Oefencross Oenkerk 2011!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:07

Gave foto's Ems. Jullie zijn stoer :))

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 07:59

_Sim_ schreef:
Leuke foto's hoor, maar waarom blijf je zo in je zadel zitten boven de sprongen?

Denk omdat ie wat vroeg afzet, dus TS mag 'm wat beter voor de sprong plaatsen als dat het geval is.

Ziet er leuk uit Emma, gefeliciteerd :D Op naar een B of BB SGW!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:05

MelanieB schreef:
_Sim_ schreef:

Denk omdat ie wat vroeg afzet, dus TS mag 'm wat beter voor de sprong plaatsen als dat het geval is.

Hmm, maar op de eerste hindernis geeft TS aan dat haar paard groot gaat, maar daar zit ze wel mooi mee. Nou ja, maakt ook niet uit. :)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 08:17

Zoals ik ook al in mijn beginpost heb geschreven ben ik geen springruiter dus schort er nog genoeg aan mijn rijden :j
Ik ben nu bezig met springlessen dus dat zal wel verbeteren :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:23

Vidal vind het ook wel echt heel erg leuk zo te zien! :)
Ziet er zeker al beter uit dan vorig jaar, je houding valt nog wat aan te sleutelen inderdaad maar dat komt met de lessen en wat kilometers maken vanzelf.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:48

Leuke foto´s hoor Ems :D En Vidal die springt toch wel, en jij blijft ook harstikke netjes zitten!
Ik ben benieuwd wat je 27 augustus gaat doen, komt vast goed!