[SGW] Allereerste crossles met Camaro!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp
Blogger

Allereerste crossles met Camaro!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 11:43

Ik vind het altijd enorm leuk om alle crossfoto's te bekijken, nu heb ik zelf eens wat te delen met jullie! *\o/*

Gisteren heb ik mijn eerste crosslesje gereden met mijn paard Camaro! Camaro is een vierjarige ruin (van Gogh x Narcos II) die ik sinds februari heb. In februari zijn we ook gestart met inrijden en sinds er een stuur, rem en gaspedaal op gemonteerd is, rijden we (naast onze wekelijkse dressuurles) regelmatig een springlesje mee. De springlessen bij ons op stal zijn voornamelijk bedoeld voor de dressuurmuts die ook eens een sprongetje wil leren maken, alles gaat heel rustig en gemoedelijk. Zo ontstond ook het idee voor deze crossles!

Aan mijn springhouding is nog voldoende te verbeteren, daar ben ik me van bewust. Ik basculeer vaak mee op de sprong (erg komisch gezicht) en de Ikea gebruikt mijn voeten als inspiratie voor een nieuwe kapstok. :D Maar met veel zelfreflectie en goede instructie, komt dat vast allemaal ooit goed! Camaro vond het geweldig, ik heb genoten van de les, dus onze doelen zijn behaald :j

Heuveltje op en af in stap en draf:
Afbeelding

Afbeelding

Dan om er in te komen, maar eerst een gewoon kruisje!
Afbeelding

Dan op naar de strobalen! Was een geweldig gevalletje miscommunicatie, haha! Hij keek er op, dus ik duwde hem naar de balen om te kijken, toen bedacht hij zich ineens dat het misschien ook wel in stap kon :+
Afbeelding

Waardoor de hele baal dus meerolde, maar paard was enorm trots op zichzelf :D Hij was dan ook het allerjongste en minst ervaren paard, maar ging wel als eerste over de balen!
Afbeelding

De rest van de groep (foto hierboven) heeft er nog even over gedaan voordat ze over de balen waren, konden Camaro en ik mooi even uitrusten!
Afbeelding

Dan in een galopje richting de strobalen!
Afbeelding

Deze was erg spannend! Na een aarzeling ging hij er enorm braaf over!
Afbeelding

Afbeelding

Parcoursje rond, in een galopje terug naar de groep...
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

ps... Met een beetje mazzel komt er ook nog een filmpje ;)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:15

Jeetje wat braaf al voor zo'n jonkie!! :D
Knap hoor!

Je mag zelf nog iets minder gaan liggen op de sprong, maar is allemaal spannend natuurlijk de eerste keer en je zit hem niet in de weg dus ga lekker zo door!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 21:20

Thanks! Ben ook enorm trots op Camaro! Dat spectaculaire plat liggen op de sprong is inderdaad een aandachtspunt ;)

Annisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:45

Aah. wat un leukerd.<3

En idd, je voeten.
Maar wat ik me afvroeg,
als je zo zit, als de een na laatste foto,
zie je dan wel wat? :oo

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 20:52

majerona schreef:
Maar wat ik me afvroeg,
als je zo zit, als de een na laatste foto,
zie je dan wel wat? :oo

Haha, goede vraag! Ik moest daarna door met het parcours, dus ik heb vast wel gekeken! Hij stopte eerst op die sprong en we gingen er in draf op af, ik had dus zo'n enorme compensatiesprong verwacht, vandaar het platliggen denk ik. Genoeg om bij les twee aan te werken ;)

Hier het beloofde filmpje ;)
http://www.youtube.com/watch?v=-OMENDVKbIg&feature=youtube_gdata_player

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:49

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:25

Geweldig! Jullie gaan super. Je mag met recht retetrots zijn op je kleuter. Hij doet t allemaal maar mooi! En wees ook trots op jezelf! Keep up the good work!

Patrss_

Re: Allereerste crossles met Camaro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:38

Ziet er super uit :D!
Wat leuk dat hij al zo jong zo dapper is.
Ga vooral zo door!

Inngge

Re: Allereerste crossles met Camaro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:48

Super leuk ! En mooi paard.