[SGW] Ferrose @ crosstraining Hernen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Ferrose @ crosstraining Hernen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 14:24

Gister waren Ferrose en ik weer eens voor een priveles naar Rob gegaan. Wat was het heet! Ferrose pakte ondanks de hitte ontzettend goed aan (voor haar doen zelfs fenomenaal :+ ) en we hebben ook veel nieuwe dingen gesprongen. En dat alles met 0!!! weigeringen. Voor degene die niet snappen waarom ik hier al zo blij mee ben; Ferrose heeft tijden met springen in de stop gezeten, met crossen een stuk minder maar ook daar ging het niet altijd even makkelijk. Nu ik een passende springinstructrice gevonden heb gaan we met sprongen vooruit. Ook Rob was zeer positief verrast over hoeveel beter Ferrose en ik nu rond kunnen komen.

Natuurlijk zijn er nog verbeterpunten:
- Ik mis controle (alleen kan het me nog niet al te veel schelen want het feit dat ze wil aanpakken is voor mij al een enorme overwinning)
- Changementen zijn nog zeer slecht plaatsbaar en kunnen ook een sprong of 6 na mijn hulp zijn :=
- Ik moet mijn beugels onder de bal van mijn voet houden
- Handen meegeven moet ik handiger in worden. Ik heb het bij mijn oude springinstructeur nooit gemogen en het aanleren van handen meegeven is best lastig :o
- Teugels mogen nog korter, maar voor mijn doen houd ik ze al goed op maat

Ook zit ik nu alweer wat meer in verlichte zit tussen de sprongen, dat heb ik ook al lang niet meer gedaan omdat ik nooit wist wanneer ze stopte.

1. Losspringen over kleine boompje, naar een ander klein boompje naar het holle boompje

2. Van het kleine boompje, naar het holle boompje naar de in-uitjes

3. Zelfde lijntje maar dan het smalle in-uitje en de twee boomstapeltjes erachteraan. Op het eerste kleine boompje had ik een niet passende afstand omdat ik nog 1 galopsprong wilde wachten. Bij de boomstapeltjes zat ik ook niet passend. Ik moest ze in 5 galopsprongen rijden en zag te laat dat ik te klein zat voor 4 en veel te groot voor 5

4. We kunnen het lijntje van de boomstapeltjes wel in 5

5. Van het ene kleine boompje naar het andere kleine boompje, dan door naar het holle boompje en het smalle in-uitje, dan de boomstapeltjes (voor de oplettende kijker weer in 4 galopsprongen terwijl we er 5 moesten, dit keer wel mooi passend) en dan door naar het witte picknicktafeltje. Wel heel grappig vorig jaar vond ik dit picknicktafeltje nog een heldendaad en nu was ik er al overheen voor ik het doorhad :=

6. En toen moesten we toch weer de boomstapeltjes op 5 galopsprongen rijden :Y)

7. Van het kleine boomstapeltje naar het hekje (waar je me ziet gaan zitten en even flink bijprikken; ze heeft vorig jaar nogal veel problemen gegeven op dat hekje en ik voelde dat ze nu nog net niet safe genoeg was) en dan onze allereerste keer over een puntje

8. Van het kleine boomstapeltje naar het hekje door naar het puntje over het haagje met het bakje en dan door naar het trakhenertje. Dit is niet zo geniaal gefilmd maar ik plaats hem toch omdat dit onze allereerste keer over een trakhenertje was

9. Van het haagje met bakje door naar het trakhenertje (je ziet dat mijn wissel erg laat doorkwam := ) dan in een gebroken lijn door naar de surfplank en dan terug over het haagje. In de wending van de surfplank naar het haagje zie je me een stukje draven. Ferrose wilde liever de waterbak in (en geef haar eens ongelijk).

10. Ferrose kreeg haar zin en we gingen in het water spelen. Door de waterbak en over een dubbeltje eruit

11. Eerst over het dubbeltje en dan het water in (vervolgens heeft mijn mama ook de hele uitleg van het volgende lijntje opgenomen maar die kan je overslaan ;) )

12. Over het dubbeltje erin, door de waterbak, over de witte ton, dan over een ander boompje het water weer in doorgaloperen naar een smalletje met daarachter een greppeltje (de eerste keer dat we een greppeltje sprongen al was het in dit filmpje de tweede keer)

Op naar de oefencross in Renswoude

bvw

Re: Ferrose @ crosstraining Hernen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:44

ziet er fijn uit! Ferrose pakt al lekker aan!
Ik moest ook heel hard lachen om de hond van Rob, jemig wat was die weer druk

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:50

Super Joki! Ze begint het allemaal al aardig normaal te vinden, of niet? Ze doet niet echt heel kijkerig aan ofzo. Succes in Renswoude!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:58

Ziet er goed uit, Ferrose pakt het mooi aan op de hindernissen !
Jullie missen af en toe nog wat ritme maar dat komt zeker goed :) .

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:05

Het ziet er echt al zoveel fijner uit! +:)+ Knap hoor!
Ik moest hier en daar wel lachen, met dat slagschip van jou is een klein hindernisje echt helemaal niets.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:15

Ziet er goed uit Joki!!! Zo veel beter dan eerst!
En die hond maar rennen :P
Op naar Renswoude! :D

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:15

Ziet er toch al keurig uit!
Ik ben fan :D

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:32

Ziet er goed uit Joki! Fijn dat ze zo goed aanpakt!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 17:53

Dank jullie wel voor de leuke reacties

Klopt dat een aantal hindernissen erg verkleinen als Ferrose er over gaat. Je ziet ook wel dat ze zich nu wat beter laat rijden op dingen die er wat dikker uitzien of die ze niet kent

Manic ze is inderdaad een stuk minder zeikerig. Alleen de surfplank (wit) en het hekje had ze even wat meer aanmoediging nodig.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:40

Ziet er goed ui! :D

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:00

wauw leuk zeg!!
was dit nu een oefencross of..?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 22:36

Nee dit is een crossles in hernen dus echt een training

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:09

Die verbeterpunten komen echt wel goed! ziet er goed uit.
Succes in renswoude!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:14

Ziet er goed uit!!