[SGW] Crossen op Bussloo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qilan

Crossen op Bussloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 11:38

Hee allemaal,

nadat Jennifer (@Calanddra op bokt) een topic had geopent dat ze wou gaan crossen etc. had ik gereageerd dat wij eventeel wel mee zouden willen, ze had al veel reacties maar geen van hen waren van je kan met ons meerijden etc. Nou ik wle dus, haha. Gelukkig wle de kosten gedeelt anders werd het wel veel, we hebben gisteren totaal 742 km gereden, en dat is dan, waarvan dus 652 km van de cross is gegaan, van Spijkenisse naar Nieuwekerk om de trailer op te halen, hartstikke mooie 2 paards, een mooie zwarte uit 2006 met zadelkamer, dus daarzo huren is zeker voor herhaling vatbaar. Toen weer terug naar Zwartewaal (waar mijn pony dus stond), mijn ma en ik waren daar al, en alles stond klaar, dus inpakken, inladen en hopla. Quick is zo de trailer op te laden, zelfs een klein kind zou dat kunnen doen dus dat was geen probleem, toen 1,5 uur in de auto onderweg naar Jennifer, Saffron ophalen. Quick er even uitgehaalt, die zich los had gerukt van zijn halster :') . Gelukkig bleef die wel gewoon rustig staan, paarden kennis laten maken, wat een drama haha. Quick is nog hengst dusja, die slooft zich in begin wel uit voor zo'n mooie ruin. Met het laden eerst Saffron erop gezet, wat best snel ging, hij liep er half op en toen wou die niet meer, dus mijn pa ging de lange lijn pakken, en Jennifer liet de lijn vieren en hij liep ineens zo door, Quick ernaast gezet, gingen ze snuffelen dus Quick trapt uit vreugde naar agteren waar mijn pa die stang erop wou zetten, oei op zijn knie, gelukkig niks ernstigs eraan over gehouden hoor. Dus paarden extra goed vastgemaakt en op afstand dat ze nog wel konden eten maar niet konden snuffelen, Quick extra halster om zodat hij dit keer wel goed vaststond en op. En op naar Bussloo, daarzo aangekomen stonden we eerst verkeerd, wij gebeld owh we moesten daarheen, wij dus naar die poortjes, pakten we het verkeerde poortje, dus wij naar achteren andere poortje, die lukte gelukkig wel. Wij geparkeert en paarden uitgeladen, alles ging erg rustig. Opgezadelt en weggereden, paarden waren erg braaf vond ik zelf. Wij eerst uur onderweg zoekend naar dat terrein, uiteindelijk wel gevonden en hebben we nog even genoten van de sprongen. Stonden veel bij die er eng en hoog uitzagen en die dat niet bleken te zijn, haha. Op laatste kwamen mijn ouders nog even foto's maken, ook zijn we daarvoor stiekem nog even het water ingeweest en Saffron was lekker aan het spetteren, eerst durfde hij niet en toen Quick eenmaal erin was liep hij zo mee. Daarna lekker naar de auto gestapt en paarden afgezadelt en ingeladen, daarna gingen we Quick wegbrengen naar zijn baasje. En dit was extreem moeilijk voor mij, hij was mijn beste maatje geworden.. Maar ik werd gewoon te groot.. Toen Jennifer afgezet en op weg gegaan naar mijn nieuwe paard, Roy. een reus van 173, die dus maar liefst 30 cm groter is dan Quick. Roy was erg moeilijk te laden maar toen hij er uiteindelijk opstond ging alles erg goed, thuis aangekomen hem uitgeladen, trailer even schoongemaakt etc. Roy is echt een grote vriendelijke reus en was erg braaf op zijn nieuwe stal, het is echt een machtig gevoel om zo'n groot paard naast je te hebben zeg, ipv kleine ukkie van 145. Maargoed, ik heb van de selectie foto's (82, weinig maargoed), de leukste uitgekozen. Ze zijn niet helemaal scherp maar mijn pa had verkeerde lens erop en het was vochtig etc. Ik hoop dat ik door Quick te hebben weggedaan de juiste beslissing heb genomen..

Net aangekomen, uitgeladen en bezig met poetsen en opzadelen.
Afbeelding
Afbeelding

Nog even snel poseren voor we gaan vertrekken.
Afbeelding

En daar gaan we op zoek naar het cross terrein.
Afbeelding

Eindelijk gevonden, zijn we lekker aan het springen geslagen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn ouders vonden het trouwens een erg leuke dag en we willen zeker nog is gaan, na de zomer vakantie ofso, ook Tiamo had genoten van het dagje uit.
Afbeelding

Gr :)

xLianneZorro

Re: Crossen op Bussloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:42

Jammer dat de foto's zo wazig zijn... ':')
Maar het ziet er heel gezellig uit! :j

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 11:45

Ja idd vond ik ook, erg raar ook. Maar goed kan gebeuren en beter iets dan niets.

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:49

ontzettend zonde van de wazige foto's! nu heb je wel een reden om deze dag te herhalen haha! leue paardjes!