Pinksterzondag organiseerde DAH regio Oost een springwedstrijd en crosstraining op het prachtige terrein van manege de Achterhoek in IJzerlo. Samen met een vriendin en haar pony deed ik mee met Nibbit. Het springen ging helaas niet zo goed, redelijke klap gemaakt tegen een hindernis aan en had goed de schrik erin. Maar de cross daarentegen was echt super leuk! Het was onze allereerste keer met crosshindernissen dus ik had geen idee hoe Nibbit het zou doen. Ik zat ook in een heel fijn groepje en we hebben heel veel hindernissen kunnen nemen. Er werdt ook heel fijn lesgegeven en ik heb weer veel geleerd. Voor ons allebei een hele geslaagde training en dit gaan we zeker vaker doen!

Even wat info over Nibbit:
Voluit: Almnebel Imladris
v. Altjo v.d. Kenterstreek
m. Donnie Imladris
Hengst
1.45m
10-05-1998
Tijdens de cross is een van de strijklappen gesneuvelt, maar dit had ik zelf niet door dus vandaar dat hij zo apart zit.
Waar ik vooral aan moet werken zijn mijn kapstokken.

Het was onze eerste crossles, dus tips zijn welkom maar hou het netjes.

De foto's zijn gemaakt door JO93@Bokt, super bedankt!

1. De buitenbak uitspringen, zijn eerste keer over een boomstam.

2. Heuveltje af, voeten wat minder afsteken.

3. De waterbak! Voor Nib geen probleem, die is gek op water.

4. Hier moest je eerst een stijle heuvel af en dan gelijk een sprong de bak in. Moet erop letten de teugels niet in boogjes te laten hangen boven de sprong.

5. 'Opsprong' vanuit de bak, kwam niet helemaal lekker uit vandaar mijn geweldige houding.

http://94.100.116.109/1329750001-132980 ... _uE94.jpeg
6. Boomstam

7 & 8. Haha Nib werdt even iets te enthausiast.

http://94.100.114.66/1330100001-1330150 ... _szqD.jpeg
9 & 10. Netjes heuvel af aanrijden op de boomstam.

11.

Als laatste mochten we allemaal 1 voor 1 vanuit de bak het hele parcours een keer springen. Het laatste stuk bestond uit een boomstam - waterbak - boomstam en dan was je weer in de bak, bij de andere paarden. Nou en je mocht dus vol gas door de waterbak, maar dat vondt Nibbit wel leuk..
12 & 13.

14. Laatste sprong de bak in, richting zijn Haflinger vriendinnetje

15. Nog een leuke groepsfoto van ons cross groepje!

Dit waren de foto's, bedankt voor het kijken!

nog knapper in het echt! Hij doet het echt heel leuk voor de eerste keer