[SGW] Wanda @ springles van Rob

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RenWaBl

Wanda @ springles van Rob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 14:55

Hallo allemaal. :D

Elke donderdag heb ik altijd springles van de ponyclub bij Rob Janssen. :D Helaas kan ik mijn paard nu even niet rijden, omdat zij last heeft van dr spieren, hier heeft ze medicijnen voor. :)
Dus neem ik nu al een paar x met mijn Fjordje Wanda mee. :D Wanda is een geboren springer en dat is super voor mij, zodat ik wat meer vertrouwen in het springen krijg. Omdat mijn paard het nog moet leren en ik een beetje bang ben, weigerde zij erg vaak. ;)

Ik heb Wanda nu al 3 x meegenomen naar springles en ik merk nu al dat we erg vooruit gaan! *\o/* Ik durf veel meer. En normaal als we op een hindernis afreden, verstijfde ik helemaal. Daar heb ik nu geen last meer van en ik moedig Wanda goed aan voor de hindernissen. :D
Het voelt echt geweldig, om weer ontspannen te kunnen springen en er van te kunnen genieten. 8-)

Mijn eigen commentaar:
- soms meer meegeven.
- mijn tenen niet als kapstok laten dienen. :P
- boven de sprong niet opzij hangen.

De foto's zijn van 2 springlessen. Dit is van de allereerste x met Wanda in de springles (2 weken geleden):

Afbeelding
1. Voor het eerst in-uitjes, dat is toch wel even raar. Dan krijg je zulke foto's. :P

Afbeelding
2. Haha die beentjes. :)

Afbeelding
3. De boomstammenstapel. 8-)

Afbeelding
4. De autobanden met dr mooie hoofdje! <3 En nee, die tong deed ik niet expres haha.

Afbeelding
5. Tja, ze is een rasechte Fjord, maar wel suuuper bang voor water. :')

Afbeelding
6. Brave poown! :D

Afbeelding
7. En weer uit het water springen.

En dan nu de foto's van afgelopen x:

Afbeelding
8. Weer beginnen met de in-uitjes. :) Die vind ze erg lastig, omdat ze zich hierin moet strekken:

Afbeelding
9. Zoals hier te zien is. :)

Afbeelding
10. Een grote boomstam. Ik kijk zo blij, omdat ik deze wel een beetje eng vond. :') Deze durfde ik 2 weken geleden niet. *D

Afbeelding
11. Een schuine boomstam. :)

Afbeelding
12. Een korte boomstam.

Afbeelding
13. Een heg met een greppeltje. 8-)

Afbeelding
14. Een kleine picknicktafel. Ook deze durfde ik 2 weken geleden niet. :D

Afbeelding
15. En de boomwagen met een surfplank erbij.

Dominique (Dmnque @ bokt) super bedankt voor de hele gave foto's! :D

Bedankt voor het kijken en commentaar en tips zijn altijd welkom. :)
Ik ben me er tevens van bewust dat Wanda veel te dik is, hier zijn we hard mee bezig. ;)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:59

Ziet er superleuk uit. Zo te zien hebben jullie veel plezier samen. Als ik toch commentaar moet geven dan inderdaad je voeten, probeer echt je tenen naar binnen te draaien. De 1e keer met springen (de 1e foto's) mag je iets meer meegeven.
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 23-05-11 15:01, in het totaal 2 keer bewerkt

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:59

jullie zijn inderdaad echt goed vooruitgegaan bianca!! ben de 2e week niet komen kijken en de 3e week echt wat een verschil met de 1e week zeg echt top!!! en wanda vind het ook zo leuk kun je gewoon zien en vooral super dat jij zo ook weer vertrouwen krijgt dat kun je ook echt merken!!! :D kritiekpuntjes heb je zelf al aangegeven maar dat gaat goed komen!!
ga vooral zo door en dalijk is wanda al die overige vetjes ook allemaal weer kwijt :D

graag gedaan hoor voor de foto's zullen vast en zeker niet de laatste zijn:P

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:08

Leuke foto's Bianca. :) Wanda en jij doen het goed samen en het heeft je zeker goed gedaan om Wanda een paar keer mee te nemen. Ze kan inderdaad goed springen.Inderdaad wat je zelf ook zegt: je tenen maar daar zal iedereen wel last van hebben. Het schuin hangen boven de sprong heeft misschien ook te maken dat je af en toe wat meer naar het midden toe mag rijden. Dat is ook belangrijk. Verder lekker blijven oefenen met Wanda en dan komt je houding ook wel verder prima. Meegeven doe je wel erg netjes met contact!
Mooie foto's heeft Dominique ook (weer) gemaakt! :D
twijfel alleen wel of die niet bij SGW foto's had gemoeten omdat je alleen SGW hindernissen springt?!

Linde_

Re: Wanda @ springles van Rob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:59

Zo die kan springen zeg! Volgens mij zijn de in-uitjes wel een goede oefening voor jullie :j Fijn dat je het vertrouwen weer terug aan het krijgen bent!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:01

Wat leuk! Een naamgenoot (Paard bedoel ik, met mezelf :+ en ik ben al net zo stevig) Dat springen doe ik je niet na. Gaaf hoor!!!!

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:43

Wat een knappe fjord!
Fijn dat Wanda jou het vertrouwen weer geeft met springen :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:47

Ziet er leuk uit! En Rob weet wel raad met fjorden ;)

Ik heb als kindje bij Rob op de manege in Nijmegen leren rijden, en het was een en al fjord wat de klok sloeg...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:10

Dit mag eerder bij SGW itp, is namelijk geen springles meer maar een crossles :D

Leuk hoor! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 00:53

SPR-ITP---> SGW-ITP

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 06:19

Bedankt allemaal! :D
Ik ga zeker aan het commentaar en de tips werken! :j
En bedankt voor alle complimenten!

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:47

Super dat je erkent dat je paard weigert omdat je zelf een beetje bang bent. Meestal krijgt het paard de schuld.
en geweldige foto's! Die stralende blik van jou als je je zelf overwint. Helemaal toppie.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 10:53

Haha dank je! :D Elke x als mijn paard (of de Fjord) weigert zeg ik zelfs automatisch: Dat was mijn schuld! :') En dan zegt Rob weer: Ja natuurlijk is dat jouw schuld! Als jij niks doet, staat je paard toch alleen in maar in de wei. :P

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 13:13

Haha jaa ze houdt alles nog goed in de gaten. :P
Maar de laatste x crossles ging ze al in het water zonder te twijfelen, dus ze gaat vooruit. :D

In augustus doen we nog 2 x oefenparcoursjes. :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:25

Dit topic heeft vanaf mei stil gelegen.
Daarom is het bericht waarmee dit topic omhoog gehaald is, verwijderd en sluit ik dit topic.