Ik heb eerder ge-crossed met haar, maar dit was al ruim een jaar geleden. Dit is iets wat toch altijd een beetje is blijven kriebelen bij mij (ondanks dat ik het heeeel erg spannend vind). De haflinger dagen is dan bij uitstek de kans om weer te crossen en deze keer volg ik ook de trainingen.
Ik ben blij dat ik het doe, aangezien crossen toch behoorlijk wat techniek vraagt en voor mezelf omdat ik het meer dan spannend vind. Ik heb erg last van hoogtevrees en daarom waren de afsprongen heel lastig voor mij. Mara is het eerste paard waar ik echt mee spring en waar ik het ook echt leuk mee vind. Zij helpt mij over mijn angst heen

De sprongen zijn ongeveer 70cm hoog. De een wat hoger of lager als de ander. Maar toch een erg leuke uitdaging!

De eerste sprong was een klein picknick tafeltje. Niet zo bijzonder, maar gaf voor de andere haflinger eigenaren toch wat grappige situaties.

Dan maar een boompje pakken, geen probleem

De waterbak in. Ik ben zoooo trots dat ze dat doet. Vroeger deed ze dat echt niet, maar nu gaat ze er met redelijk wat vertrouwen in

Er er weer uit

Nog een keertje het zelfde lijntje. Eerst 2 bomen, dan de waterbak.
De 'piano'

Eerst een flinke opsprong, 1 gallop sprong, dan de boom, dan 1 gallop sprong en weer de afsprong. Erg spannend

Iets later boven de zelfde sprong al beheerster

Deze staat op een heuvel. Het is al een hele klim er op te komen (redelijk mul zand) en dan de boom

De weer naar beneden de 'grote' waterbak in. In eerste instantie wilde zei niet.

Het leek zo soepel te gaan, maar schijn bedriegt. Ze heeft zichzelf er overheen gehesen

Nog een keer het zelfde lijntje
Op de heuvel liggen 2 bomen, boom 1 geen probleem, maar boom 2 weigerde ze iedere keer.

We zijn een aantal keer naar beneden gegleden
Nog een lijntje, eerst de heuvel, dan de 'grote' waterbak en dan 2 smalle bomen. Achter de 2e boom zijn kerstbomen geplant. Ze vond dat ze heeeeeel hoog moest springen.

Is het een vliegtuig? Is het een super vrouw? Nee, het is vliegende MARA!! Vroem

Dat waren ze weer

Een berichtje zou leuk zijn, en dankjewel voor het kijken!