[SGW] Ferrose @ crosstraining Baarle Nassau

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Ferrose @ crosstraining Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 22:35

Vandaag was het zo ver en mocht Ferrose mee naar Baarle Nassau voor een crosstraining van Rob Janssen. Ik was zeer benieuwd wat ze zou gaan doen aangezien ze in mijn springlessen op het moment eerst door mijn springinstructrice gereden wordt omdat ze een tijd lang bij mij enorm gestaakt heeft in het springparcours. Nu moest ik het dus zelf gaan doen. Van de week al een keer geoefend met zelf springen en het was wel wennen geen paard dat het op de volautomaat doet.

Ferrose gedroeg zich vandaag fantastisch op een bijzonder onnodige weigering na heeft ze alles in 1x gesprongen en mij ook wel een aantal keer meer dan flink moeten helpen. Aan het einde werd ze te enthiousiast en dan gaat ze drammen. Het drammen op zich is nog niet zo erg (al voel ik me dan wel erg paard waar ga je met die peuter naar toe :+ , ik heb weinig inbreng), maar ze lijkt dan wel blind voor haar omgeving en loopt zo bijna in of tegen hindernissen, palen of wat dan ook aan en dat is minder prettig (dat ze er ook vol doorgaat heb ik in het springparcours gemerkt toen ze tegen een staander sprong die zo breed was dat deze niet te missen is :+ ). Maar goed dit is natuurlijk al 100x beter dan niet willen

Ook nu zit ik tussen de hindernissen nog niet in verlichte zit. Ik vertrouwde haar in het begin niet genoeg of ze zou blijven aanpakken en aan het einde functioneerde mijn rem erg slecht en dan zit ik in beide gevallen liever met mijn kont in het zadel ;)

Verbeterpunten van mijzelf
- bovenlichaam in de verlichte zit meer naar mijn paard toebrengen ofwel niet zo rechtop blijven
- handen meer meegeven
- hakken niet zo optrekken, zeker bij het nemen van een sprong
- balans mis ik zowel op de heuvels met boompjes erop (echt nog geen idee hoe ik die moet uitbalanceren :+ ) en wanneer Ferrose gaat drammen trekt ze me uit het zadel dus daar moet ik ook nog een oplossing voor vinden
- teugels op maat houden want ook die trekt ze uit mijn hand als ze gaat drammen

1. Inspringen in een lijntje over verschillende hindernissen

2. Boompje op heuvel; nog echt van baas jij zegt dat ik erover moet maar ik weet het niet hoor :Y)

3. We kunnen het ook normaal :D

4. De 2 boompjes op een heuveltje achter elkaar

5. Beide boompjes op een heuveltje en daarna over een walletje

6. Parcoursje

7. Ander parcoursje

8. Door het water draven

9. Water in en uit springen. Op weg er heen wordt ze wat drammerig

10. Op een andere manier het water in en uitspringen. Hoezo op groot erin :Y) en de eerste bijna botsing met een hindernis :+

11. En ook dit kunnen we wel netjes :=

12. Weer anders het water in en uit springen en dan over de gastank. Dit gaat absoluut niet vloeiend maar als bewijs dat Ferrose vandaag ook doorging als het allemaal niet helemaal ging zoals het moet :o

13. Over de boom op pootjes door naar water in en water uit en dan naar de gastank. Wat vond ik dit spannend := Balans en teugellengte zijn ver te zoeken maar ik vind toch dat we er stoer door komen

14. Zelfde lijntje nog een keer met bij de eerste poging een bijna botsing met een paal dus daarna een nieuwe betere poging gedaan :Y)

15. Parcoursje

Op naar de volgende crosstraining in Renswoude!

Damelza

Re: Ferrose @ crosstraining Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:06

Ziet er goed uit zeg :D als ik jullie andere topics zo af en toe bekeken heb gaan jullie echt vooruit :)) jullie gaan nu met veel meer vertrouwen in elkaar rond

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:19

Leuk zoveel filmpjes! :D
Je weer waar je aan moet werken, gaat helemaal goed komen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:28

Ziet er goed uit, zeker als je weet wat een draak ze af en toe kan zijn!
Je ziet ook heel veel verschil als je een lijntje vaker springt, de tweede keer hebben jullie alllebei vaak weer wat geleerd en gaat het al veel beter, dat is mooi om te zien :) .

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:00

leuke filmpjes!! vind het er best goed uit zien.
mij zal je dit niet snel zien doen :o

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:05

leuke filmpjes! Aandachtspuntjes noem je zelf al. Ik vind dat jullie het goed doen hoor!
Heb je je officiele debuut al gepland inmiddels?

Gaaf terrein is het he.. Ze veranderen het (net als bij Rob) ook best vaak, dus het blijft de moeite om er een eindje voor te rijden!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:39

Ziet er leuk uit!!! En de 2e keer gaan de lijntjes vaak al stuk beter!! Dus gaat goed komen !!! Leuk paard, ook al kan die nogal vervelend zijn! Dat stukje op het water ook, ik ken het wel hoor, die van mij is ook niet even makkelijk!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 17:41

Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties

Damelza ik vond inderdaad ook al dat je als je de oude topics bekeek erg veel vooruitgang zag

Ook klopt het dat als we iets de tweede keer doen dat we het allebei netter kunnen. Ik weet dat Ferrose het ga doen en hoe ze het ongeveer doet en Ferrose weet wat ze moet doen.

Fatal_Flower voorlopig start ik nog niet officieel. Ik heb geen wp in het B-springen en mag op het moment van mijn springinstructrice ook geen B-springen rijden omdat ze nog niet eenvoudig genoeg de BB door gaat. Daarbij wil ik pas officieel sgw gaan starten als ik enigzins zeker weet dat ik goed of in ieder geval rond kom. Daarbij rijd ik volgens mij nog lang niet netjes genoeg om hoog genoege stijlpunten te krijgen. Dus daarom vind ik officieel sgw nog te hoog gegrepen voor ons

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:52

o dat wist ik niet, een wp in het B springen heb je wel nodig ja :o Meende me te herinneren dat je het wel over een debuut hebt gehad ergens dit jaar...Gelukkig zijn er genoeg leuke oefen- en BB crossen..

Met je stijl vind ik het wel meevallen hoor.

Misschien tot in Renswoude, wie weet zitten we dan wel weer bij elkaar in het groepje :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 19:58

Klopt ik was ook van plan om dit jaar B-sgw te starten, maar op het moment zie ik mezelf nog niet voor het indoor seizoen weer een wedstrijd B springen proberen dus ik heb noodgedwongen mijn plannen aangepast en hoop nu op Chaam volgend jaar

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:50

Leuke filmpjes zeg! Had dit topic nooit van jullie gezien maar jullie doen het hartstikke goed!! Succes nog verder