Vorig jaar hebben Coby en ik jammer genoeg geen crossen gereden, maar dat maken we dit jaar goed.
We starten zowel LRV (reeks Aspiranten) als VLP (80cm).
Eerste wedstrijd dit jaar was de open cross in Heusden. Daar stonden wel wat pittige hindernissen, en zijn we aangekomen met 1 weigering op hindernis 1. Wel gigantisch buiten tijd.
Tweede wedstrijd was eerder een oefencross, en gelukkig maar, want hier hadden we verschillende weigeringen. Onder andere op trakheners en een bak met wortelen (daar wou ze eten ipv erover)
Laatste wedstrijd was de LRV cross in Affligem. Cross zijn we foutloos rondgereden in een tijd van 9min33 (ideaal was 8.47, dus nog steeds te traag), springen 1 balk en 1 volte gereden, dressuur weet ik het resultaat (nog) niet van. In deze wedstrijd zijn we wel 2e geëindigd van onze ring
onze eerste prijs van alle crossjes die ik al gereden heb. Coberlina is een 9 jarige merrie van Flemmingh x Amulet x Gurioso.
Dressuur rijden we L2 (met nog paar puntjes tekort voor de M1) en springen doe ik nog steeds op aspiranten-niveau. We blijven werken, maar ik moet zelf eerst wat meer oog krijgen voor de afstanden, alvorens ik wil over gaan naar de B.
Heusden:
1. de "grote" hooiruif (80cm ofzo)

2. in de waterbak

3. bankje met bloemetjes

Gavere:
4. schans

Affligem:
5. geduldig wachten in de startbox
6. vliegende start
oortjes naar voor!
7. op weg naar hindernis 1, wat een mini-boompje was

8. na 3/4 van de cross nog steeds fris

9. schans:

10. de waterbak in draven. Deze stond beetje lastig om aan te rijden in galop, je moest een bocht maken van 180°

11. op naar laatste hindernis, nog steeds blij paard

12. laatste hindernis

13. springparcours

commentaar is zeker welkom
Echt zo fijn dat ze zo evolueert door wat wedstrijdritme !