[SGW] Deus @ Cross Heusden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

Deus @ Cross Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 18:32

Zondag hadden we onze eerste cross van het seizoen. Was 70-80cm. Normaal springen we samengestelde wedstrijden 60cm.
We hebben eigenlijk een 6tal maand helemaal niet gesprongen, en voor deze cross weer beginnen oefenen.
Nu heb ik de smaak weer te pakken ;-)

Deus is 7.5 jaar, een beetje een flegmatiek paard.
In het begin van de cross was hij erg stressy, waardoor we een stop hadden op sprong 3 en 4 (die ik stiekem ook een beetje fors vond). Nadien waren we vertrokken.

Hij heeft ook moeilijkheden met galoperen! Binnenkort beginnen we dus aan galoptraining op rechte stukken. Toch ging het dit jaar al fijner dan vorig jaar (vorig jaar deden we vaker een stuk in draf).

Was uiteindelijk 66e van 132. Erg buiten tijd, maarja, op sommige veldjes wat gestapt, aangezien ik combi's die in ons buurt reden niet gewoon wou volgen, daar leren we ook niets van...

Nummer 1:
Afbeelding

Nummer 2:
Afbeelding

Renbaan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afsprong langs opzij en langs achter, hij springt eigelijk nog iets teveel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flink in waterbak, alhoewel het daar 'aanschuiven' was:
Afbeelding

Afbeelding

Uitsprong waterbak
Afbeelding

Gevolgd door enkele paarden met waterbak vrees :D
Afbeelding

Afbeelding

iklieftponys

Re: Deus @ Cross Heusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:33

ziet er leuk uit!
Je paard heeft een erg leuk koppie,,

let wel goed op je spoorgebruik

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:10

zie nergens verkeerd spoorgebruik?

Super foto's e Alizé , gewoon meer gas geven in galop is geen optie? (of negeert hij dat gewoon en blijft hij "traag" gaan? )

de sprongen aan het meer waren ook echt moeilijker ze, komt wel goed met wat meer wedstrijdritme :D

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 14:24

Feit, beetje oefenen :D Maja, was een goede om mee te beginnen.

Gas niet echt nee, dat gaat gelijk niet, blijft traag, of wel voor een kort stukje, al meer dan vroeger. Beetje op oefenen! Maar gaat niet genoeg in een gewone piste :-) Moeten echt langere stukken zijn!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:41

Haha die foto met u 'achtervolgers' :')

Ik doe met mijn paard ook altijd lange galopstukken in het bos. Altijd vooruit en weer terug, heeft mij al goed geholpen..

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:17

SofieBeau schreef:
zie nergens verkeerd spoorgebruik?
vind de sporen op foto 6, 7, 8 en 9 toch niet echt prettig om te zien ;)

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:55

haha, achtervolgers! Toen ik met mijn pony vorig jaar een oefencross gereden had, was ik er zo een geweest, mijne is geen waterheld. Maar, leuk paard heb je en aan de foto's te zien pakt die het lekker aan!
Iklieftponys: echt verkeerd spoorgebruik heeft ze niet, het is meer dat de benen erg naar achteren liggen, misschien dat je het zo kan formuleren. dus mijn tip: hou je benen meer op de plek boven de sprong en om te zeuren: pianohanden. :)