[SGW] Rosa eerste keer Oefencross Putten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ramboe

Rosa eerste keer Oefencross Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:38

Hallo
Gister zijn mijn vriendin en ik op de oefencross geweest in Putten.
Rosa is van mijn vriendin maar ik mocht het 2de rondje. De start verliep niet even soepeltjes, ze wilde de 1ste hindernis niet over.
Maar voor de rest ging het aardig goed.
Mijn vriendin heeft besloten om niet meer in het Roze te gaan. We zijn nog al uitgelachen en ik hoorde toen mijn vriendin aan het inrijden was iemand zeggen: Leuk he al die baby paardjes?! Hahahaha
De foto's zijn van foto4u en 1tje van Bellatrix

Ze heeft er zin in! *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Mijn houding ;(
Afbeelding

Die ga ik denk ik bestellen
Afbeelding

Toen gaf ik haar een aai.
Afbeelding

Sturen
Afbeelding

Afbeelding

Hier dacht ik oohh had op de op en afsprong gemoeten :)
Afbeelding

En wat vinden jullie er van?
Laatst bijgewerkt door ramboe op 13-03-11 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

__Astrid

Re: Rosa eerste keer Oefencross

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:40

Ziet dr goed uit, maar vind wel dat je je martingaalvorken erg kort hebt gegespt.
Verder mag je boven de sprong wat meer meegeven met je handen. ;)
Vooral veel oefenen (en ook zeker op je houding), dan komt t wel goed!
Erg leuke combi allesinds! :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:43

Hoi! Ben het eens met boven de sprong iets meer lucht geven. Verder inderdaad een leuke combi! En waarom niet meer in roze gaan?? Het staat geweldig!! Laat je niet gek maken door anderen, hoor, gewoon lekker roze doen!!

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:44

__Astrid schreef:
Ziet dr goed uit, maar vind wel dat je je martingaalvorken erg kort hebt gegespt.
Verder mag je boven de sprong wat meer meegeven met je handen. ;)
Vooral veel oefenen (en ook zeker op je houding), dan komt t wel goed!
Erg leuke combi allesinds! :D

Ja inderdaad de martingaal zat heel streng dat ben ik met je eens. En meegeven dat moet ik ook meer doen. maar ik wilde niet dat ze er als een tornado overheen stormt, dan gebeuren er ongelukken

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:46

Agossie schreef:
Hoi! Ben het eens met boven de sprong iets meer lucht geven. Verder inderdaad een leuke combi! En waarom niet meer in roze gaan?? Het staat geweldig!! Laat je niet gek maken door anderen, hoor, gewoon lekker roze doen!!

Oke! Mensen deden echt heel boos als perongelijk klein beetje in de weg liepen. Het is ook vervelend maar toen iemand met laarzen van 500 euro in de weg liep deden ze niet onaardig.

Racheltje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:54

Ik vind jullie een hele leuke combi ;) niks aantrekken van wat anderen zeggen!
Oefenze, en je houding doet alles.
Zodra je houding beter is zal het paard je hulpen sneller begrijpen dan gaan de rest vanzelf! :))

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:59

Leuke foto's! Ziet er goed uit hoor!

Maar ik denk dat jullie misschien wel heel erg in de weg reden als jullie dat soort reacties kregen :P Ik was er gisteren namelijk ook en niemand die boos tegen mij deed wanneer ik per ongeluk iemand nét in de weg reed. Het is ook maar net hoe je daarmee om gaat en erop reageert. Even sorry zeggen (en het menen) wordt bijvoorbeeld wel gewaardeerd.

En rose is leuk! Ik was met mijn paard gisteren ook gewoon in rose, ik vind dat een leuke kleur! Zeker bij mijn paardje en die van je vriendin staat het zo te zien ook erg leuk!

Ik heb jullie ook zien rijden (ik denk dat jij het was) en het zag er wat twijfelachtig uit. Ik zag je ook in stap gaan op het eerste veld bij hindernis 2 en 3, later bij de berkenoxer stapte je ook en leek het net niet helemaal te lukken. Misschien was twee rondjes iets teveel voor de pony? Of was je zelf een beetje van slag vanwege de andere paarden die eraan kwamen?
Wel ontzettend leuk dat je mee mocht doen op de pony van je vriendin! Lief van haar! En fijn om te lezen dat jullie het leuk vonden :) Volgend jaar gewoon weer meedoen en nét wat overtuigender rijden, dan gaat het nog beter!

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 14:34

Annetje schreef:
Leuke foto's! Ziet er goed uit hoor!

Maar ik denk dat jullie misschien wel heel erg in de weg reden als jullie dat soort reacties kregen :P Ik was er gisteren namelijk ook en niemand die boos tegen mij deed wanneer ik per ongeluk iemand nét in de weg reed. Het is ook maar net hoe je daarmee om gaat en erop reageert. Even sorry zeggen (en het menen) wordt bijvoorbeeld wel gewaardeerd.

En rose is leuk! Ik was met mijn paard gisteren ook gewoon in rose, ik vind dat een leuke kleur! Zeker bij mijn paardje en die van je vriendin staat het zo te zien ook erg leuk!

Ik heb jullie ook zien rijden (ik denk dat jij het was) en het zag er wat twijfelachtig uit. Ik zag je ook in stap gaan op het eerste veld bij hindernis 2 en 3, later bij de berkenoxer stapte je ook en leek het net niet helemaal te lukken. Misschien was twee rondjes iets teveel voor de pony? Of was je zelf een beetje van slag vanwege de andere paarden die eraan kwamen?
Wel ontzettend leuk dat je mee mocht doen op de pony van je vriendin! Lief van haar! En fijn om te
lezen dat jullie het leuk vonden :) Volgend jaar gewoon weer meedoen en nét wat overtuigender
rijden, dan gaat het nog beter!

ja het was misschien iets te veel voor haar. Maar toen ze ging stappen was ze misschien heel moe. Maar het wad heel raar, want opeens ging ze weer keihard. En weet ook niet wat er met mijn houding gebeurde. Want met dressuur zegt iedereen dat ik zo netjes rijd. Dus ik moet gewoon wat meer gaan trainen met haar. Trouwens hoe bedoel je dat het er twijfelachtig uitzag?

Annetje

Re: Rosa eerste keer Oefencross Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:35

Dat het eruit zag alsof je twijfelde ;)
Je houding vind ik prima hoor, daar hoef je echt niet veel aan te veranderen. Kleine aandachtspuntjes houd je toch wel.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 22:53

Annetje schreef:
Je houding vind ik prima hoor, daar hoef je echt niet veel aan te veranderen. Kleine aandachtspuntjes houd je toch wel.

Hahaha jij ook. Heb je zien rijden in het roze op een appaloosa.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:57

ramboe schreef:
Agossie schreef:

Oke! Mensen deden echt heel boos als perongelijk klein beetje in de weg liepen. Het is ook vervelend maar toen iemand met laarzen van 500 euro in de weg liep deden ze niet onaardig.

Precies, dat ligt dus aan die mensen die vervelend doen, niet aan jullie. Lekker niets van aantrekken en gewoon over ze heen lopen! :D of dat nu met dure laarzen van €500 gebeurt of met jullie wellicht minder dure laarzen, aan de voetafdruk zul je het verschil niet zien! :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:59

ramboe schreef:
Annetje schreef:

Ja :j Klopt ook! Ik moet echt nog in het ritme komen en wat meer vertrouwen hebben in mijn paard, maar dat komt ook helemaal goed. Ik heb lekker gereden en toch nog best wat leuke sprongen kunnen nemen.

Oh ennuh... niet zomaar een appaloosa he! Je hebt het hier wel over DE Vies ;)

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 23:04

Annetje schreef:
ramboe schreef:

Ja :j Klopt ook! Ik moet echt nog in het ritme komen en wat meer vertrouwen hebben in mijn paard, maar dat komt ook helemaal goed. Ik heb lekker gereden en toch nog best wat leuke sprongen kunnen nemen.

Oh ennuh... niet zomaar een appaloosa he! Je hebt het hier wel over DE Vies ;)[/quote]

Ja je paardje sprong goed. Maar de vies? :')

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:09

Nee, niet vies, Vies! Zo heet mijn paard ;)

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 23:17

Annetje schreef:
Nee, niet vies, Vies! Zo heet mijn paard ;)

Hahahahahahahaha echt? Tenminste lekker origineel! _/-\o_

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:31

Wat een super leuk paardje! :D
Wat voor ras is ze?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:36

Jullie hebben plezier gehad, en dat is het allerbelangrijkste. Aan de foto's kun je zien dat je nog veel moet leren, maar dat hindert niets, iedereen is een keertje begonnen. 1 tip: doe je beugels de volgende keer ietsje korter, en over de martingaal is eerder al wat gezegd. Ik was er ook, maar om te groomen, en ik heb je dus niet gezien. Annetje en Vies heb ik ook niet gezien.....
Succes de volgende keer, ennnneeeehhhhh, lekker in het roze hoor. Jij vindt het mooi, en dat is wat telt!!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:57

Leuke pony :D

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 21:55

Drico schreef:
Wat een super leuk paardje! :D
Wat voor ras is ze?

een echte new forest!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:24

Het meeste is volgens mij al gezegd. Goed door blijven trainen en dan komt het vast goed!

En gewoon in roze blijven crossen hoor, staat echt leuk!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:33

Wat maakt jou het uit wat mensen zeggen over dat je in het roze rijdt. Dat is toch hardstikke leuk, vind het er echt leuk uit zien hoor, het is toch waarin jij hebt leuk hebt en niet waarin andere het leuk vinden. In de "weg lopen" moet je niet zo letterlijk nemen, de zenuwen maken ook wel eens verkeerde uitdrukkingen. ;)

Verder ziet het er goed uit hoor, lief dat je van je vriendin toch ook een rondje mocht maken. Over het gene wat gezegt is van de martingaal ben ik het wel mee eens en je houding is ook prima hoor (je hebt tenminste je benen netjes op de "plek"!) Ik zou zeggen: ga lekker door zo! :D