[SGW] Vies' eerste crosstraining van dit jaar: Ede, de Valouwe!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Vies' eerste crosstraining van dit jaar: Ede, de Valouwe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 11:41

Jaaaaa, gisteren was het dan zover! Onze eerste crosstraining van het jaar! Ik was natuurlijk verschrikkelijk zenuwachtig, want oh wat als ik iedereen ophield, als mijn paard het niet deed, als ik viel, als mijn paard als een stuiterbal over het terein ging, als ik.... :roll: Allemaal zenuwen om niets, paardlief deed het super goed en Rob (instructeur) heeft ons heel fijn begeleid.
Paard heeft alles heel erg braaf gesprongen, ondanks dat ik soms een beetje aan het miepen was vanwege de spanning. Vies heeft zich beter gedragen dan ik had kunnen dromen :D

We beginnen lekker laag om er in te komen

Toen een keertje over het smalletje http://www.youtube.com/watch?v=AoShoEAm1S8 en http://www.youtube.com/watch?v=4WaNeDx0O3s
En daarna deden we het smalletje na de lage boompjes

Toen kwam Rob met het smalletje, de lage boompjes, doordraaien en dan een boompje met een gat eronder! Ieks! := Vies voelde meteen mijn spanning en op de lage boompjes zet ik hem even stil. Ik voelde hem namelijk aanknijpen en als ik dan niet ingrijp krijgen we een boksalvo. Daarna zie je goed dat ik het echt spannend vind, want ik galopeer lekker puh niet meer aan :o Vies doet het super en springt het hindernisje met gat gewoon
http://www.youtube.com/watch?v=4WaNeDx0O3s

Kijken hoe iemand anders springt hoort er ook bij:
Afbeelding

Daarna nog een keertje, maar dan nog met het andere hindernisje ervoor. Toen zag Vies opeens het gat wel :D daarna nog een keer die laatste aangereden, die staat niet meer op film, wel op de foto
http://www.youtube.com/watch?v=Z-rj2fG4zjU

Nog een keer:
Afbeelding

Je moet daarheen, en dan daar, en dan zo :+
Afbeelding

Ik ben hier teveel aan het mutsen, dus spoel maar door naar 0:30 waar we aanrijden naar het hek. Ik doe de chicken-dance met mijn handen, maar ik vond de sprong verder wel mooi
http://www.youtube.com/watch?v=zF_bbR2-Atc

Weer een ander lijntje en deze ging meteen super, Vies kwam ook mooi terug zonder door te drammen en dan durf ik hem ook wat meer te laten galoperen (wat ik op het vorige niet durfde en daardoor ging dat niet zo soepel). Smalletje, dubbel en dan een huisje

Op naar het water! De waterbak in Ede had hij al eens gezien, dus dat gaf geen probleem.
Afbeelding
http://www.youtube.com/watch?v=lccGJN7IBzQ (youtube maakt hier slechte kwaliteit van :? )

Sprongetje het water in, Rob zegt precies het goede :o Paard wil wel, maar ik durf hem niet te laten gaan.

Nog een keer en nu moesten we doorrijden naar achteren, het andere water door, dan heuveltje op en boomstammetje af. Jammer dat ik daar aan het twijfelen was en daardoor weer wat traag ga. Ik was bang om Sim overhoop te rijden, die stond namelijk al klaar. Stom, want er was ruimte genoeg.
http://www.youtube.com/watch?v=S8mENfBHAvI

Via de in-uit het water in. Vies vond dat erg leuk, als je goed kijkt zie je op de laatste seconde van het filmpje nog dat hij een JOEPIEEE!!! :):) -sprongetje maakt. Haha

Nog een keer http://www.youtube.com/watch?v=Okh9wOqjWOU

En als laatste mochten we nog het boompje. We deden eerst de in-uit, rechtsom door draaien en dan over het boompje
Afbeelding
Afbeelding

Braaf paard! Klaaaaaar
Afbeelding

Ik vond het een erg fijne les en heb vooral zelf weer veel geleerd. Volgende keer moet ik minder nadenken en meer voelen en gewoon blijven rijden. Paardlief laat me echt niet zomaar in de steek.
Volgende week rijden we mee met de oefencross in Putten :):)

Shyla25

Re: Vies' eerste crosstraining van dit jaar: Ede, de Valouwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:52

Ziet er leuk uit Anne, Vies heeft er echt lol in :j

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:00

Supervies!!!! Hij is echt geweldig Anne! Dat hebben jullie samen maar weer goed gedaan!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:08

Volgens mij heb jij een ontzettend meewerkend en welwillend paard, hij sleept je er echt doorheen, of niet?! 't Is wel te zien dat je nog wat terughoudend bent, maar dat komt met meer rijden vast wel weer goed! En ophouden met doemdenken hoor, nergens voor nodig! Succes verder!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:13

ziet er tof uit! Je paard pakt het fijn aan!

Volgens mij heb ik jullie zien rijden zaterdag. Ik had namelijk les van Wendela, dus kwam daar rond kwart over 3 het terrein op. Toen gingen jullie bijna naar de waterbakken. Ik dacht je paard al te herkennen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:40

Nou, dat ziet er echt goed uit. Vies is al een stuk beter te controleren tussen de hindernissen. Braaf peerd is het! Superspikkel! :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 14:06

Sharon_Jims schreef:
Supervies!!!! Hij is echt geweldig Anne! Dat hebben jullie samen maar weer goed gedaan!!
*\o/* Ik vind 'm ook geweldig! Haha

Rijerijerije: Hij is inderdaad heel erg geduldig en lief voor mij, menig ander paard was gestopt als ik hem zo had laten zitten. Vies die gaat in het terein wel, ook als de ruiter een foutje maakt. Thuis in de bak is hij wat minder meewerkend en vaak een beetje traag.
En ik zal proberen minder te doemdenken :o

Neon hij is nu eigenlijk perfect te rijden tussen de sprongen door! Hij wil graag, maar wacht ook als ik zeg dat dat moet. Erg fijn!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:23

Leuke filmpjes en foto's :D
Jullie gingen super zaterdag!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:51

Het ging echt wel lekker hoor Annetje!
Als je straks wat vaker hebt getraind, jij wat zekerder bent nu je de controle tussen de hindernissen hebt, je wat meer durft te galopperen komt het helemaal goed. Zeker met je welwillende paard! Da's het allerbelangrijkste!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:13

Leuke filmpjes Annetje !!!!
En er zitten super goede stukjes tussen. Als jij nog minder bang wordt dan komt vast helemaal goed. Die van jou maakt volgens mij niks uit wat hij voor ze neus krijgt.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:18

Anne Vies doet het super. En ik denk dat zodra jij net wat meer in jezelf gaat geloven en gewoon op je (super!)paard vertrouwt en hem helpt jou te helpen dat het met jullie echt helemaal goed gaat komen

DDlovesIona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:26

Stoer hoor Annetje!!! Dat is ook iets waar ik naar toe wil!
Maar ben een beetje hetzelfde als jij,maar dan nog erger! Ik vindt het echt heeeeel eng %)

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:35

Leuk zeg!

Ik vind je tempo alleen wel heel traag, ik zie ook nergens een paard wat echt door dramt, terwijl je zelf wel aangeeft dat zo te voelen. Als ik jou was zou ik buiten wat galoptrainingen gaan doen, waarin je jezelf en je paard leert op een fijne manier te schakelen in een wat hoger tempo. Hij moet in een hoog tempo makkelijker iets terug en weg kunnen zonder spanning te maken, op die manier kan je hem in de cross gewoon makkelijk laten galopperen, voor de hindernis iets gaan zitten zodat hij verzamelt en kom je veel makkelijker op een fijne afstand van de hindernis.

Wel super dat hij alles zo makkelijk doet! Leuk!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 20:54

_Sim_ schreef:
Het ging echt wel lekker hoor Annetje!
Als je straks wat vaker hebt getraind, jij wat zekerder bent nu je de controle tussen de hindernissen hebt, je wat meer durft te galopperen komt het helemaal goed. Zeker met je welwillende paard! Da's het allerbelangrijkste!
Dat denk ik ook :j Het grootste probleem zit gewoon bij mij. Ik moet hem dúrven laten gaan, zonder dat hij als een malloot tussen de hindernissen door vliegt. Ik vind dat alleen echt heel erg lastig. De laatste trainingen die ik heb gedaan voor de winter lukte me dat al veel beter, ik moet er denk ik echt even inkomen en even weer voelen dat het paard mij in elk geval niet zomaar zal laten zitten.
Ik heb vorig jaar bij Rob thuis ook wel eens lage sprongetjes vanuit een heel hoog tempo moeten nemen, gewoon om mij het vertrouwen te geven dat dat ook gewoon kan.

Sanurie, hij kijkt inderdaad niet snel vreemd op wanneer ik hem ergens op af stuur. Hij is ook nog maar een enkele keer gestopt en dat was elke keer mijn schuld op een kijkerige hindernis.

AniqueN dat heb je inderdaad goed gezien qua tempo. Het doordrammen kan ik me voorstellen dat je dat niet ziet. Ook op het filmpje met het witte hek, waar ik hem zo gigantisch terug rijd. Ik zie daar alleen een ruiter die stom zit te remmen, terwijl het voor mij voelde alsof hij heel hard zou gaan als ik mijn teugels liet vieren. Dezelfde fout maak ik ook tijdens het springen. Als hij vrolijk wordt rijd ik hem bijna tot stilstand terug en durf hem niet meer 'los' te laten.
Galoptrainingen ga ik nu weer mee beginnen. We kunnen weer aan de slag in het bos, dus dan gaat dat helemaal goed komen. Vorig jaar ging ik ook bijna elke week aan de galop werken in het bos en toen lukte het me veel beter om een mooi constant tempo te houden tijdens de trainingen. Ik moet er gewoon echt inkomen en ben niet zo'n held en blijkbaar na een tijdje er tussenuit te zijn geweest helemaal niet meer :Y)