[SGW] Anouk @ 1e crosstraining met Adami

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

Anouk @ 1e crosstraining met Adami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 22:32

Anouk heeft vorig jaar een keer met super shet Dinky meegedaan, maar aangezien ze nogal gegroeid is werd Dinky al snel te klein. vervanging was natuurlijk aanwezig en de keus was snel gemaakt: Adami.

Anouk had vandaag haar 1e crosstraining met Adami in de puppygroep en wat was ze zenuwachtig....

even instappen
Afbeelding

goed luisteren naar wat Richard te Kate heeft te zeggen en wat ze moeten doen
Afbeelding

droge bak in (eerst in stap natuurlijk)
Afbeelding

droge bak uit
Afbeelding

hier ligt er in de droge bak een boomstammetje, dus iets meer opsprong
Afbeelding

nu vanuit draf, dan krijg je er meer uitspringen
Afbeelding

uit galop over een baby boomstammetje (voor iedereen geschikt dus :wink: )
Afbeelding

een wat dikkere boomstam
Afbeelding

3 dikke boomstammen achter elkaar;
de 1e
Afbeelding

de 2e
Afbeelding

de 3e
Afbeelding

waterbak met echt water er in, niet Adami's favo soort hindernis :roll:
Afbeelding

en als laatst een dikke vette haag
Afbeelding

Noukie, ik ben hartstikke trots op je en jullie hebben het super gedaan :[

knappe Mask mocht ook mee, hij is net ingereden en dan al mee met de crosstraining :mrgreen:
Afbeelding

ook de droge bak in
Afbeelding

en weer kijken naar de rest hoe het echt moet :P
Afbeelding

_Gaby1994

Re: Anouk @ 1e crosstraining met Adami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:53

Leuk joh !! Super paardjes !!

norwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:58

Leuke fotoserie en een dappere Anouk.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:13

Ze deden het echt heel erg goed!

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:20

leuke foto's zeg en Anouk deed het echt heel goed!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:28

Ik vind het er helaas (nog) niet zo goed uitzien.
De amazone lijkt zich behoorlijk aan de teugels op te trekken en haar zit is echt niet goed. Ze trekt haar benen op, kijkt niet goed vooruit en lijkt te weinig evenwicht te hebben. Aan haar houding en gezicht is onzekerheid te zien.

Ik zou voorlopig nog even heel veel dressuurlesjes gaan volgen en het springen nog even tot de eerste basis houden. Pas als de amazone een ongedwongen zit heeft en zich niet aan de teugels ophijst, kun je het hogere springen en crossen oppakken. Crossen is iets wat je niet moet onderschatten, als het misgaat, kan het behoorlijk misgaan en kunnen er veel sneller gewonden vallen dan bij een hindernisje dat meegeeft. Het zou heel jammer zijn als 1 van de 2 het vertrouwen verliest na een ongeluk(je).

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:30

Leuk Beestje:) .

Het lijkt alsof je leunt op de teugels! als ik zo naar de fotos kijk.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:56

Zo dus Adami is niet alleen een super sport-AV maar ook nog een leer-paard ?!?
Echt een leuk beest, en zo af en toe duikt hij altijd ergens op,
bij demo's / AVS-nieuws en nu weer op bokt.
Ik vind het een toppertje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:59

Dapper gedaan hoor!
Misschien de volgende keer een touw om de hals van de pony, zodat ze zich daar aan vast kan houden? Ze zoekt nu nogal steun aan de teugels, dat is voor de pony niet zo fijn.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:11

leuke foto's, al vind ik aan de houding van de ruiter te zien dat ze beter eerst wat meer dressuur sn springlessen kan gaan volgen. :j

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:48

Wat een geweldige pony! Hij doet het ook maar braaf zeg! En zomaar over de heg met een puppyles! Knap.
Ik zie wel dat de amazone bij bijna elke sprong de knien optrekt tot ze bijna voor de wrongen van het zadel komen. Als de pony zou stoppen, of struikelen in de landing dan schuift ze perfect mooi tussen zijn oren door richting de grond. *plof* op d'r billen :D Misschien zijn de beugels net een gaatje te kort voor wat ze gewend is?
Verder zie ik een pony die het met plezier doet, maar vindt de ruiter het wel leuk? Ze zit erop alsof ze het toch wel heel erg eng vindt, als je naar haar gezicht en houding kijkt. Ze zit gigantisch te spannen in haar bovenlichaam. Doordat ze zo gespannen zit kom je ook bij wat de anderen hierboven al noemen: ze heeft geen meegaande hand boven de sprong. Ze drukt als het ware haar ellebogen tegen haar zij aan en zet hiermee haar handen vast. Op elke foto is de hoek van de schouders en de ellebogen namelijk hetzelfde.
Misschien kun je voor het ontspannen thuis veel oefenen met lage sprongetjes, lekker een keertje zonder beugels springen en gewoon niet al te gek hoog bouwen. Als ze hier vertrouwd genoeg mee is kan je haar misschien ook wel aan de longe nemen, de teugels van het hoofdstel halen en dan de pony laten springen. Jij kunt dan als longeur precies zien wat ze met haar handen doet en waar ze ze laat. Als je haar af en toe de handen in de zij laat doen, op haar hoofd, boven de sprong alsof ze de pony wil belonen enz... dan haal je haar uit haar 'vastgeroeste' houding boven de sprong en wordt ze waarschijnlijk vanzelf losser in het bovenlijf en met name in de armen.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:56

Anouk heeft het super gedaan, foto's zijn altijd een momentopname. de spanning kwam na de les en de volgende keer zal ze meer ontspannen de crosstraining in gaan ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:37

Vind het heel stoer van haar dat ze zomaar over die haag heen springt!!
En ach iedereen moet toch ergens beginnen? Dus dat komt allemaal nog wel lijkt me,
En om eerlijk te zijn zou ik het ook best wel spannend vinden om over die boomstammen en de haag heen te springen!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:58

Wat een leuke pony :D

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:12

Wat stoer zeg! En een hele leuke pony onder dr kont! :D

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:55

Storm schreef:
Ik vind het er helaas (nog) niet zo goed uitzien.
De amazone lijkt zich behoorlijk aan de teugels op te trekken en haar zit is echt niet goed. Ze trekt haar benen op, kijkt niet goed vooruit en lijkt te weinig evenwicht te hebben. Aan haar houding en gezicht is onzekerheid te zien.

Ik zou voorlopig nog even heel veel dressuurlesjes gaan volgen en het springen nog even tot de eerste basis houden. Pas als de amazone een ongedwongen zit heeft en zich niet aan de teugels ophijst, kun je het hogere springen en crossen oppakken. Crossen is iets wat je niet moet onderschatten, als het misgaat, kan het behoorlijk misgaan en kunnen er veel sneller gewonden vallen dan bij een hindernisje dat meegeeft. Het zou heel jammer zijn als 1 van de 2 het vertrouwen verliest na een ongeluk(je).

ik ben het hier helemaal mee eens! :)
Wel een super leuke pony! :D

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:07

Karrimh schreef:
Anouk heeft het super gedaan, foto's zijn altijd een momentopname. de spanning kwam na de les en de volgende keer zal ze meer ontspannen de crosstraining in gaan ;)

Sorry dit snap ik niet helemaal, foto's zijn altijd een moment opname, dat zeg ik als ik er een keer raar opzit ja, maar dan zijn dit wel "toevallig" allemaal verkeerder moment opnames, of begrijp ik je nu verkeerd?
En ik vind het heelknap van haar dat ze zomaar over die heg enzo springt, maar toch zijn dressuur lessen nooit verkeerd om erbij te nemen.Of je nu beginner bent of in de top rijd.

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:13

persoonlijk vind ik dat hoofdstel, AFSCHUWLIJK :r

:=

sorry ff off topic :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:14

Er staat toch ook nergens dat het meisje geen dressuurlessen heeft...

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:17

Nee, ik bedoel het alleen maar als tip, juist omdat het er niet bijstaat.

norwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:57

Opmerkelijk, dat al die 3 recente negatieve opmerkingen (Vanky, Loeky Flap, en
Michele1) van 13 jarigen komen. Met die leeftijd is op zich niets mis, maar het zou deze jonge ruiters sieren wat terughoudender met negatieve opmerkingen te zijn.

En inderdaad, Stal Fiore, natuurlijk heeft Anouk ook dressuur lessen. Dressuur is immers de basis van elke andere discipline in de paardensport.

En dan het niet mooi vinden van een hoofdstel. Kom nou toch ! Heb je niks beters te doen.

Henk

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:02

Sorry maar ik vind het er verschrikkelijk uitzien. Het meisje moet eerst een goede houding krijgen voordat ze gaat springen.
Nu gebruikt ze de teugels om haar houvast aan te hebben wat niet prettig is voor de pony.

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:08

sorry hoor,
ik gaf alleen een opmerking over het hoofdstel(waar opzich niks mis mee is buiten dat IK het niet mooi vind),
waarom zouden wij 13-jarigen terughoudiger moeten zijn ??
het is niet omdat wij jonger zijn dat wij onze mening niet mogen uiten..

ps: als je niet tegen opmerkingen kunt zoals het hoofdstel, post dan niks op bokt.. ;-)

Liene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:18

leuk beestje! *D
Is er nu een hartje geschoren bij haar voorbeen of moet ik dringend een bril kopen? :P

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:25

Haha, fjordywendy, dat is van de dekens, bij het andere been heeft hij het ook!

Ik vind het er leuk uitzien, inderdaad wel dat teugelhangen, maar het idee van het halstertouw om de hals lijkt me wel fijn voor haar en het paard.