[SGW] Oefencross Nijeberkoop, 9 Oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sjarina

Oefencross Nijeberkoop, 9 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 22:52

Hallo SGW-ITP kijkers,

Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst naar een live-cross wezen kijken. Het was super tof! Dat is echt hard-core paardrijden. Sommige meisjes vlogen met hun pony over het parcours alsof het helemaal niets was.
Om foto's te maken ben ik doodleuk het parcours afgelopen (work-out voor die dag ook weer gehad want voor mijn gevoel was hij wel 2 km lang) en bij elke hindernis één ruiter gefotografeerd en daarna verder gegaan. Het fotograferen viel me nog niet mee aangezien het heel snel gaat en er een hele hoop gebladerte en takken waren waar mijn camera zich heel graag op focuste. Ik zat heel vaak in een hoekje verstopt achter een bocht om een mooie actie-foto te maken en dat resulteerde dan in een ongelooflijk scherpe boom en een vage vlek op de voorgrond wat wel eens een paard kon zijn. Het was in ieder geval een goede oefening.

Op een of andere manier wil Picasa mijn staande foto's niet groot uploaden. Ze gaan van 800x600 naar 400x200. Aarrghh! Haat aan techniek dat ik niet snap. Jammergenoeg ben ik niet computer-technisch genoeg om het te fixen dus er is een verschil in grootte tussen de foto's.

Ik hoop een beetje een beeld van de dag te kunnen geven.

1. Fertig.
Afbeelding

2. Deze stond naast de inrij-bak. Hij was té schattig om niet te fotograferen.
Afbeelding

3. Het inrijgedeelte.
Afbeelding

4. Hindernis 1.
Afbeelding

5. De haflinger had hier iets meer overtuiging nodig om toch te gaan. Maar hij deed het wel!
Afbeelding

6. Recht stuk tussen de hindernissen.
Afbeelding

7. De combi ging echt als een speer! En een super mooie pony was het ook.
Afbeelding

8. Dit paard vond het allemaal wel een beetje eng, maar de ruiter is toch doorgegaan zelfs ondanks een val! Thats the spirit!
Afbeelding

9. Deze combi was even de weg kwijt. Ze waren in plaats van bij hindernis drie op de motorcross-baan terecht gekomen.
Afbeelding

10. Volgens mij heb ik deze ruiter nog een beetje gehinderd. Ik zat perongeluk nietsvermoedend half in het pad om een foto te maken.
Afbeelding

11. Stukje motorcross-baan tussen de hindernissen.
Afbeelding

12. Behoedzaam de greppel in.
Afbeelding

13. Klaar voor de start!
Afbeelding

14. No way dat ik richting de start ga! (Een seconde hierna reed het meisje haar pony in alle rust naar de start toe)
Afbeelding

15. En klaar.
Afbeelding

LuffB

Re: Oefencross Nijeberkoop, 9 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:20

Wat een leuk overzicht. Van de foto's die je hebt neergezet vind ik ze fototechnisch behoorlijk in orde hoor. Vind de compositie van foto 9 heel leuk!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 00:29

Leuke foto's :D!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 04:40

Gave foto's!! En die Palomino is stoer zeg!! :))

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:47

leuke foto's

voor dat ezeltje heb ik 3 jaar terug gezorgt hortensia :')

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:59

mooie foto's :)
was een leuke oefencros om te zien maar zie toch liever de gewone crosz zoals anders,
zie mijn nicht ook op achtergrond foto 1 .. xd

margriet94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:38

leuke foto's hihi ook leuk commentaar er bij :P

Heb je toevallig ook een van mij? of een vriendin?
wij waren nr 20 en 21???:D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:49

Die foto van no way dat ik naar de start ga, is onze pony. :D Kleine meid reed voor het eerst een cross.

Had zelf ook een foto gemaakt op het moment dat hij er niet heen wilde alleen dan van de andere kant! :))

sjarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 16:13

Thanks allemaal!
Ik ga zondag kijken of ik van 20 en 21 foto's heb, dan zit ik weer achter mijn computer.
@Poeltje; ze was wel super stoer! Totaal geen paniek, gewoon weer vooruit. Heel knap, zo relaxed was ik niet toen ik zo oud was :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:31

Onze pony's zijn niet altijd even lief. Kunnen er ook wat van, dus ze weet intussen wel wat ze kon verwachten. O:)

Cross ging daarentegen echt super. Was eerste keer voor beiden en geen weigeringen, dus ik was super trots!

sjarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 12:48

@margriet94; Ik heb twee foto's. En van jullie samen en een van nummer twintig. Zal ik ze over bokt sturen of naar een hotmail?