Afgelopen dinsdag hadden Ferrose en ik onze laatste crosstraining voor Broekelo. De vorige training was ze behoorlijk weigerachtig geworden (het slechte weer, hengstigheid of het feit dat we geen les van Rob hadden, geen idee wat het was), maar dit keer was ze bloedfanatiek. Dit resulteerde wel af en toe in een ietwat haperende rem en stuurbekrachtiging was niet overbodig, maar goed mij hoor je niet klagen want ik ben allang blij dat ze nu fanatiek aan het worden is.
Mijn verbeterpunten
- handen moet ik meer meegeven ( ik dacht dat ik dit deed maar de camera laat de harde waarheid zien
)- teugels meer op maat houden en mijn handen niet breed zetten
- niet zwaar gaan zitten voor de sprong ( waarom ik dat nu weer vergeten ben
)- ook tussen de sprongen verlicht zitten (ik was blijkbaar een erg warhoofd want ik snap ook niet waarom ik dit vergat
)- soms zit ik nog achter de beweging (zeker als ze grote wappers maakt
)- voor de lange termijn meer controle
Het zijn vooral stills uit filmpjes en een paar filmpjes. Diegene die de filmpjes maakte had in het begin wat moeite met de camera dus daarom alleen filmpjes van na het losrijden.
Lijntje 1
schuine boompje

ander boompje

hoger boompje

holle boompje

nog een keer het schuine boompje

Lijntje 2
smalletje

schuine boompje

holle boompje

En toen ging het een beetje mis. Ik had niet door hoe kort de bocht werd met lange teugels en een ongecontroleerd paard. Ik kreeg haar op het laatste moment voor het hogere boompje maar zowel ik als Rob verwachtten dat ze zou weigeren (volgens mij Ferrose ook
). Alleen besloot Ferrose uit bijna stilstand toch te springen en dan krijg je dit

ja ik ben blijven zitten maar dat heb ik meer te danken aan mijn springzadel en een superlief paard dan aan mijn goede houding

we kunnen het wel

volledig filmpje waarbij het wel goed ging
Daarna gingen we door met de veegcursus (hagen springen dus)
laag haagje

laag haagje met een witte balk ervoor (balk is op de foto niet te zien)

Daarna mochten we door naar de hoge haag

Omdat het echte vegen nog niet zo lukte (ik reed niet hard genoeg
) moest ik maar eens met een heel lange aanloopspelen in de waterbak
leuke filmpjes en foto's, fijn dat je paard zo braaf is!
Knap hoor! In een van onze lessen moesten wij die ook, maar ik kreeg het niet voor elkaar, want ik had het lef gewoon niet. Dat ding is gigantich!