Om 1 of andere reden krijg ik de foto's niet gedraaid, kan iemand dit voor mij doen?
Ik en Easy-boy zijn van 09/08 tot en met 13/08 op bloso eventing kamp geweest in Waregem.
Er stonden veel leuke zaken op het programma waaronder dressuurles, springles, eventingles, galoptraining op de koersbaan van waregem Koerse, theorie en praktijklessen. We reden tweemaal per dag, vrij intensief.
De laatste dag was er dan ook een wedstrijdje gepland: het voordraven, dressuurproef, springproef 90 cm met aansluitende crossproef (die niet op punten stond). We waren 9e, en was dan ook heel blij met deze eindstand.
Easy-boy is ondertussen een jaar in mijn bezit, afstamming onbekend, 9 jaar, ruin en 1m46 (+/-).
Geniet even mee van mijn knappe kerel...
De eerste dag was een kennismaking met de lesgevers, faciliteiten en bespreking van de dagindeling. Bij het bewonderen van de cross hindernissen, kreeg ik het al warm eerlijk gezegd. Ik durfde er 2 aan dacht ik en uiteindelijk heb ik er 8 of 9 gesprongen
. In de namiddag hadden we een dressuurles gepland.De tweede dag stond er een springles en galoptraining op het programma.
We moesten op een baan van 900m, 450 m/min galopperen. Easy-boy was eigenlijk best heet door de dravers die rondom de baan aan het trainen waren. De eerst keer waren we rond in 2min26 en de tweede keer in 2min15 (tijd moest 2min30 zijn).

De volgende dag was het zo ver, eerst een springles en in de namiddag een crosstrining. Pfuh wat vond ik dit spannend, maar Easy-boy sprong alles van de eerste keer!

opsprong

afsprong (vond ik eng de eerste keer)

waterbak, mooi achter elkaar

De 4e dag stond er crossles en dressuurles op het programma.
Tijdens de dressuurles hebben we onze proef mogen rijden en hierbij tips meegekregen voor de volgende dag.
Op het einde van de dag moesten we onze paarden toiletteren en laten voordraven. Hier waren we 6e, omdat meneer op mijn hielen is gelopen. Ach ja het was dan ook onze eerste keer.
De laatste dag hadden we s'morgens onze dressuurproef, waar we een 6e plaats behaalde. Gevolgd door de springproef in de namiddag. We hadden de keuze tussen 70cm en 90cm parcour. Omdat ik Easy-boy tussen de paarden rij (LRV), wou ik niet voor de gemakkelijke weg gaan en oefenen voor de 90cm. Ik had spijtig genoeg 2 weigeringen, maar na de 2 en 3 heeft hij alles incl de crosshindernissen mooi gesprongen. Ik spring nu aspiranten met hem en wil in het winterseizoen met hem naar beginnelingen tussen de paarden.

met deze gingen we van start

de mooiste voor mij

uit de waterbak

Laten jullie een berichtje achter, dat vinden we fijn!?

.