[SGW] Wat beelden van mij seizoen@cross-training Midden-Nederland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanurie

Wat beelden van mij seizoen@cross-training Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 13:49

Zo de reeks van 6 lessen zit er helaas al op. Maar ik ga de extra 2 lessen ook nog volgen want ik had er te veel plezier in en nog niet genoeg er van had. Helaas is dus 1 van de extra lessen afgevallen maarja...

Ik kreeg les van Wout Hazeleger en reed op de woendag avond de eerste les bij de beginners maar we deden meer dan genoeg :D

Onze eerste les was in ermelo, en heb wat foto's er van:
Afbeelding
opsprong met daarna de heg de dressuurbak in

Afbeelding
Nog door de waterbak, waar hij zo in liep :D

Afbeelding
Beukenboom, wout staat er een beetje voor helaas maarja...
(Ik weet, me handen moeten mee meer maar soms neemt hij zo'n grote sprong dat meekomen erg moeilijk is)

Van de 2de les zijn er filmpjes maar die kan ik helaas niet op de computer zetten |(

Van de 3de en 4de les zijn geen foto's of filmpjes gemaakt, dit zijn we vergeten.

Toen ben ik tussen door met de ponyclub nog in Ermelo geweest, toen hebben we het rondje achterom ook gereden.

Afbeelding
Smalletje, eerste keer dat ik een smalletje moest springen liep hij er om heen maar hier wist hij al wat er moest gebeuren en deed het zonder problemen.

Afbeelding
Trap, hij liep er zo af en ook erop deed hij zonder enige twijfel :D

Afbeelding
Galopje, helaas beetje wazig maarja.. verder wel mooi

Afbeelding
Opsprongetje

Afbeelding
Waterbak, eerst een drafje, dat grind maakte wel een apart geluid
Afbeelding
Nu een galopje
Hij loopt vaak zo het water in, dus dat is wel egt fijn, hij is een echt water ratje :P

En toen kregen we de 5de les van de training, wij hadden deze in lunteren. Wij hebben trouwens alleen de eerste les in Ermelo gereden en de overige 5 in Lunteren.

Afbeelding
Inspringen, was toen al over de dikke boom want dat stelde al niks meer voor :P

Afbeelding
Houtstappeltje(smalletje), stond in een lijntje met erna nog zo'n houtstappeltje maar dan met een heg er om heen, dus soort gat(heksenoog) en daarna nog brede greppel

Afbeelding
Heg, lin een lijn van 7 sprongen, waarvan 5 heggen en 2 greppels met steeds 2 galopsprongen en dan tussen de laatste heggen 3 maarde laatste heg was dan ook egt geen kleintje. Dit was best lastig omdat je 1 tempo moet rijden en er bij moet blijven anders gaat het mis.

Afbeelding
Oxer met zeil, hij vond wel eng maar ik drukte hem door dus dan krijg je dit effect :P :+

Afbeelding
Waterbak, was in een lijntje: smalletje-lage boom-waterbak- middelmatige boom(al laag voor ons), ging in 1x goed en hij liep ook zo het water in

Afbeelding
Geen naam voor die hindernis :P Maar stond in een lijntje: middelmatige boom(al laag voor ons)-deze sprong-waterbak met insprong, toen stond hij stil, vond hij toch wel eng om voor het eerst met insprong het water in te moeten, maar na een tijdje stapte hij er toch overheen.

En toen nog weer een keer tussen door met de rijvereniging(paarden). Dit was weer in ermelo, dus dan spring je wel alles, rondje rond om en dan ook op het laatst de dubbelsprong met de dikke bomen, geeft echt een kick voor de eerste keer want dat zijn egt geen kleine boompjes(helaas geen foto's van mij maar wel van iemand anders)

http://i31.tinypic.com/9kny3p.jpg
Mijn pappa rijdt ook op mijn beestje en spring er normaal ook mee dus ging ook even wat lage dingetjes proberen.

http://i30.tinypic.com/b5mdxw.jpg
Nog een keer mijn pappa

En dan als laatst de laatste sgw-training en deze ook weer in Lunteren

http://i29.tinypic.com/2pqqnat.jpg
Eerst hadden we vooraan wat sprongetjes genomen en ging toen hier naar toe.
Driesprong en dan een van de sprongen.
Hier zitten ook punten, die gingen we later ook doen, eerst moest je er vlak langs springen toen sprong die gek al bijna de punt en daarna moesten we de punt springen. Hij deed dit echt zo makkelijk, daar was ik echt blij mee.(helaas geen foto)

http://i28.tinypic.com/33k901w.jpg
Bos in, hier zie je ook die bielzen, die gingen we later ook springen

http://i25.tinypic.com/30nexk7.jpg
tja en dan krijg je dit als ie het toch een beetje spannend vind: 'I believe I can fly' O:)

http://i32.tinypic.com/23lkxuf.jpg
Houtstappel, leverde geen problemen op

http://i26.tinypic.com/29m3tbk.jpg
Dakje/Huisje, deze was toch wel heel eng en al hele maal als je dan ook nog in je ooghoek schapen ziet de lopen te mekkeren. Echt een rare was hij toen, hij sloeg bijna op tilt van schapen en die liepen ook precies iets daar naast maar uiteindelijk deed hij hem toch. Dit was in een lijntje: Houtstappel(die hier boven)-dakje/huisje- berkenhout- bielzenstapel en niet zo'n kleine stapel ook maar dit deed hij heel goed.

http://i32.tinypic.com/x2jt48.jpg
En als laatst nog ff een afsprong, hier is mijn houding niet super, moet nog wat beter maar verder laat hij zich steeds beter zakken.

Het waren echt 6 zeer geslaagde trainingen en ik ging er met veel plezier heen. Ook was het super gezellig met het groepje. Ik ga dan nog 2 extra trainingen doen en ben benieuwd of ik dan nog iemand tegen kom en anders hopelijk volgend jaar weer want dan ben ik weer van de partij!

Groetjes en Hoefjes!!!!!! PS. Bedankt alvast voor het kijken
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 26-07-10 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 15 afbeeldingen. Overigen zijn in link geplaatst.

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:45

Wat een leuke foto´s, zo te zien hebben jullie er beide veel plezier in! :D

Het is alleen niet toegestaan om meer dan 15 foto´s zo te plaatsen. Ik tem even aangezien je, je topic ook niet meer kunt wijzigen en een aantal in linkjes kan plaatsen..

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 10:54

Muriel schreef:
Wat een leuke foto´s, zo te zien hebben jullie er beide veel plezier in! :D

Het is alleen niet toegestaan om meer dan 15 foto´s zo te plaatsen. Ik tem even aangezien je, je topic ook niet meer kunt wijzigen en een aantal in linkjes kan plaatsen..

ohh sorry ik was vergeten dat je maar 15 mocht maar bedankt voor de reactie!

Elise95

Re: Wat beelden van mij seizoen@cross-training Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:26

Ziet er leuk uit!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 11:32

Iemand enig idee of je na de training eigenlijk ver genoeg bent om wedstrijd te gaan rijden?? En afhankelijk van de foto's ook???

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:54

Ziet er leuk uit hoor! Lijkt alleen wel of je de hele tijd in de teugels hangt ook om een beetje je evenwicht te houden maar misschien heb ik het mis hoor!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 11:57

Eciara schreef:
Ziet er leuk uit hoor! Lijkt alleen wel of je de hele tijd in de teugels hangt ook om een beetje je evenwicht te houden maar misschien heb ik het mis hoor!

Ik moet soms inderdaad meer mee gaan met de sprong met me handen maar soms dan ontploft hij zeg maar en dan ga je achter de beweging aan en kom ik dus neit meer goed mee met me handen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:59

Knap dat je na zo weinig lessen al zo ver bent gekomen! Zo te lezen vind je het ook erg leuk en je paard ook.
Ik vind het er op sommige foto's niet al te soepel uitzien. Soms ga je heel veel mee met je handen, op andere helemaal niet, je tenen zitten soms een beetje ver naar buiten en op andere foto's zitten ze weer netjes. Kortom, het ziet eruit alsof je nog erg zoekend bent met je houding. Heb je al veel ervaring met het springen?

Of je al ver genoeg bent om aan wedstrijden deel te nemen kun je het beste aan je instructeur vragen, die zal dat beter weten dan wij vanachter de pc.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:40

Annetje schreef:
Knap dat je na zo weinig lessen al zo ver bent gekomen! Zo te lezen vind je het ook erg leuk en je paard ook.
Ik vind het er op sommige foto's niet al te soepel uitzien. Soms ga je heel veel mee met je handen, op andere helemaal niet, je tenen zitten soms een beetje ver naar buiten en op andere foto's zitten ze weer netjes. Kortom, het ziet eruit alsof je nog erg zoekend bent met je houding. Heb je al veel ervaring met het springen?

Of je al ver genoeg bent om aan wedstrijden deel te nemen kun je het beste aan je instructeur vragen, die zal dat beter weten dan wij vanachter de pc.

Mijn houding is nog niet altijd super, dit komt doordat hij soms nog wat rare sprongen neemt, bijvoorbeeld vrij vroeg afspringen en dan ga ik achter de beweging aan en dan hang ik in zijn mond, dus ik probeer vaak mijn handen goed mee te geven, doe ze liever iets te veel mee geven dan te weinig, als je ze maar we op lengte hebt met de landing is het geen problemen in mijn ogen als je iets te veel ruimte geeft. Ik heb aardig wat springervaring al. Met mijn vorige pony sprong ik alleen maar want verder was er niet op te rijden. En met deze spring ik al een tijdje, elke week les, en eindig dan op pacour 1.20 m en ik spring ook wedstrijden, op B niveau nog(90 cm) en heb 2 winstpunten nu.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:19

Leuk paard!
Ik vind het er wel nog erg gespannen uitzien. Je hebt zo te zien al aardige hindernissen gepakt, maar ik vraag me af of je paard er wel echt vertrouwen in heeft. Ik zou gewoon lekker wat lagere sprongen gaan doen, en niets overhaasten.
Wedstrijden zou ik nog niet aan beginnen, eerst wat meer vertrouwen en rust kweken in de hindernissen. Het ziet eruit alsof hij het nu op adrenaline doet ipv vertrouwen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:04

Hey sanurie ik ben er de laatste lessen niet meer, kwam niet echt uit met de data. Ik ga wieringerwerf starten.
Die kan je zelf heel goed proberen en dan weet je snel genoeg of je er aan toe bent of niet en waar het beter moet.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:26

leuk ik heb de lessen ook gehad maar op maandag en dan van wim. Wij zijn 2 keer in ermelo geweest 1 keer in bussloo en daarna in Lunteren.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:48

heej,
ik heb ook les gehad van Wout. ;P
en ook in lunteren.
maar mooie foto's.

xxx

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:52

Leuk hoor! Vind je paardje erg leuk! Ik herken de foto's wel, die in lunteren, ben over precies dezelfde heengegaan (sommige herken ik alleen niet :P) Ben je ook nog door die heg heengesprongen? Soort grote hoge heg met (niet zo grote) opening erin waar je doorheen moet? Vind Lunteren erg leuk, ook gewoon dat je het weiland in kon springen waar koeien stonden haha