[SGW] Tinker Sarah voor het eerst naar crosstraining!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miesie22

Tinker Sarah voor het eerst naar crosstraining!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 13:15

Gisteravond was het dan eindelijk zover! We hebben onze eerste crosstraining gereden! :D
We hebben een crosstraining gehad in Voorhout, hier kwam ik door een stalgenootje die daar ook crosstraining volgt.
We(mijn opa en oma waarvan Sarah is en ik) gingen erheen met het gevoel van, we zien het wel. Als ze alles zou springen zou dat natuurlijk super zijn maar aangezien het de eerste keer was zou het ook niet erg zijn als ze niet alles zou springen! Maar wonder boven wonder heeft madame alles gesprongen! Helemaal super dus! <3
We hebben allebei heel erg genoten en zijn zeker van plan dit vaker te gaan doen!*\o/*

Even wat over Saar:
Naam: Silly Sarah
Roepnaam: Saar, Sarah
Leeftijd: 9 jaar
Ras: Tinker

Het eerste sprongetje
Afbeelding

Daarna gingen we gelijk door naar de triple, ik had echt zoiets van, eeuuhh kunnen we dat?! Maar gelukkig vond Saar dat we het wel konden(na een weigering wat puur door mijn gevoel kwam)
Afbeelding

Afbeelding

Daarna kwam het witte hekje, die vond ze erg spannend en daar dus ook eerst een weigering voor maar de keer daarna(ik zat toen ook een stuk overtuigender) sprong ze het wel gewoon!

Toch wel eroverheen maar nog erg onwennig en slordig, de banden deed ze voor de 2de keer, die had ik daarvoor ook een keer alleen gesprongen. Ze vond ook de banden nog erg spannend maar ging er toch overheen!

Daarna voor de tweede keer eroverheen, achter Isabelle en Amaretto aan, dit ging al beter dan de eerste keer.

Na een paar sprongetjes gingen we de waterbak maar eens doen, aangezien er 4 nieuwe paarden/pony's meeliepen die dus nog nooit in de waterbak waren geweest gingen we alleen verkennen. Later wel vanuit een andere sprong nog door de waterbak. Saar liep echt zonde twijfel de waterbak in maar ze is dan ook gek op water, ik moest haar wel voorwaarts houden aangezien ze graag wilde gaan maaien met haar voorbenen :D :+ Amaretto en Isabelle zijn ook een keer achter mij aan geweest omdat Amaretto het een beetje spannend vond omdat hij zich ooit verstapt heeft, nu liep hij heel braaf achter Saar aan dus was Isabelle ook weer blij! :D

Tussendoor natuurlijk ook veel stappen, hier ging ik met Isabelle en Amaretto naar de andere weide om daar wat sprongetjes te gaan doen!

Op de andere weide gingen we een enkele en na de bocht een dubbele sprong doen, ik heb eerst van de eerste de lage gedaan, om haar eerst even te laten wennen aangezien er ook takken naast de sprong lagen!

Daarna heb ik gekozen voor de hogere, de eerste keer dat we daar overheen gingen twijfelde ze helaas en ik was dat niet voor waardoor de bovenste 'balk' eraf rolde, Saar had het geloof ik niet eens door want die was al op weg naar de dubbel :+ Daarna toch maar nog een keer gedaan en toen ging het gelukkig wel goed! :D

Hierna hadden we een dubbel en daarna moest je doorrijden naar de waterbak. Ik heb er ook bij deze voor gekozen om eerst de lage te doen. Daarna zou ik wel kijken of ik die hogere ook zou doen.

Het voelde goed dus daarna toch de hogere gedaan! Echt super want Saar ging in een keer over die tweede terwijl ik het toch wel anders had verwacht! Het ging nog niet perfect maar ze deed het mooi wel! :o

De tweede keer ging het al iets beter. We zouden daarna dus de waterbak in moeten maar het stond vol dus ik moest even wachten :+

Hierna gingen we de af'sprong' nog doen, ik had verwacht dat Saar dat toch wel apart zou vinden. Het grappige was dat Saar er helemaal niks van had, ze liep er gewoon af zonder ook maar goed te kijken :+ Amaretto is er uiteindelijk ook nog achteraan gegaan omdat hij het afsprongetje die we moesten doen vanaf die kant maar apart vond, gelukkig deed hij het achter Saar aan wel :D

Met Amaretto erachteraan

Tips en rijtechnisch commentaar heel graag maar houd het netjes en bedenk dat het voor Saar en mij de eerste keer crossen was!

Groetjes Mylene
En Isa nog bedankt voor het helpen met de goede weg vinden :+

VERAx

Re: Tinker Sarah voor het eerst naar crosstraining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:20

Ziet er netjes uit!
Die af'sprong' ziet er echt heel grappig uit :')

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 13:22

Bedankt voor je reactie!
En ja die afsprong snapte ze niet helemaal ze dacht volgens mij gewoon van als ik doorloop kom ik vast wel beneden :+

mizzpoez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:01

Ziet er heel erg leuk uit!
Ook even compliment voor je topic met de korte filmpjes, lekker rechttoe-rechtaan, vaak haak ik bij zo'n topic met filmpjes en uitleg na 2 regels al af maar die van jou 'leest en kijkt lekker weg'!

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 14:02

Bedankt voor je reactie en compliment! De korte filmpjes heb ik aan mij opa te danken!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:09

hi die mylene! leuk om je zo bezig te zien zeg! veelzijdig beest is het toch ,leuk al die kleine filmpjes zo zie je goed wat je allemaal gedaan hebt. erg knap voor de eerste x ,dat belooft wat. zie je snel!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:47

Leuk Mylene, het zag er super gecontroleerd uit!
Jij en saar vormen een leuk team!
Het nieuwe seizoen ben ook ik op de cross te vinden! :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:10

Hey mylen!
Mooi topic!
Bedank voor de filmpjes. Amaretto vond het wel gezellig weer met Saar.
Saar was echt super stoer.
Op naar de voldende crossles
voor de tip: Op je billen blijven zitten, blijf rijden tot over de sprong en niet helemaal plat op d'r gaan liggen.

Maar ziet er Super uit! geweldig! Toppunt van lol met je knol!

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 21:26

Bedankt voor alle reacties! We hebben erg genoten! Leuk om al die positieve reacties te lezen en Isa, bedankt voor je tips! Zal er op letten volgende keer(al vergeet ik het dan natuurlijk weer:P) Was ook fijn dat je me er tijdens het rijden aan hielp herrinneren!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:49

Ziet er leuk uit.
Ik heb er binnenkort ook 1 maal crosstraining :)

biekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:27

Meiden het ziet er waanzinnig gaaf uit :D

Helen en Vina

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 18:50

Bedankt voor de leuke reacties!

@Elise95 Het is het super hoor! Zou het liefst elke week willen!!

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:36

super leuk kijkt en leest indd heel erg lekker en de korte filmpjes zijn ook lekker ( persoonlijk mogen ze wel wat langer want ik vind het heerlijk om de eerste keer te zien helemaal van een tinkkie.)
super leuk om te zien en zeker van een tinker kom je niet vaak tegen in deze uitweg van de paardensport,

misschien dat dit helpt met je afsprong zodat het al door beter gaat. maar ziet er nu wel supper leuk uit.
bij de afsprong kan je der misschien een aanspoor geven wat je bij de sprong ook doet, dat ze toch het gevoel heeft dat ze toch iets meer eraf moet hupsen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:17

mlissa schreef:
misschien dat dit helpt met je afsprong zodat het al door beter gaat. maar ziet er nu wel supper leuk uit.
bij de afsprong kan je der misschien een aanspoor geven wat je bij de sprong ook doet, dat ze toch het gevoel heeft dat ze toch iets meer eraf moet hupsen.

Juist NIET doen. Een paard moet zich juist rustig van een afsprong laten zakken. Hij leert het echt wel; vergeet niet dat dit de eerste keer is en paarden weten vaak de eerste keren niet goed wat ze met een afsprong aan moeten.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:32

Dit topic stamt uit juli.
Daarom hier een slotje.