[SGW] LRV Nationaal >> Apache

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MnPoepiie

LRV Nationaal >> Apache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:10

Op 30 mei vond de nationale eventing plaats in Tongeren en ik was geselecteerd in beginnelingen. Kei veel stress natuurlijk en ik zou er alles voor geven! Eerst alles verkent en dan was het tijd.. Weg parcours was goed verlopen! Dan 15min later de cross... Heel veel berg op en berg af, maar alles verliep fijn tot aan 8ab (het eerste water) niet zo moeilijk en toch maakte hij er een drama van :( >> eerste stop... Dan door het water verder tot 12 (tweede water) >> tweede stop!! Zijn watervrees was duidelijk terug... En gaaaaas om nog een beetje tijd goed te maken, maar dat maakte niet veel uit. Intotaal had ik na de cross al meer als 50 strafpunten :( Springen jammer, 2 balkjes en de dressuur verliep suuuuper goed ondanks de gietende regen... Ik was 1e in dressuur!!!! Over algemeen verliep de cross super behalve het water dan... Maar ja ik geef niet op volgend jaar gaan we er terug tegen aan!!

Foto's dan:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 0591_n.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 2872_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 4700_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 2454_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 7376_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 5560_n.jpg

Filmpje springparcours

Is wel slowmotion :s
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-06-10 19:00, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Maximaal 15 afbeeldingen. Overigen zijn in link geplaatst.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:14

Heel mooie foto's! Jammer van de cross.. Dat is flink balen na zo'n goeie dressuur. Maar dat maak je volgend jaar vast wel goed!

Die foto van zijn hoofdje is echt :)

_lautje_

Re: LRV Nationaal >> Apache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 06:33

Was er dit weekend weer een wedstrijd in Tongeren?

Jammer van je stops, maar eerlijk gezegt vond ik vooral het eerste water optisch best lastig voor de paarden. Ze denken nog in het gras te lopen en dat is dan water. Schrikken sommige paarden toch veel van.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:17

peanutbutter :
ja dit was het nationaal kampioenschap van de LRV :) vorige week was er een wedstrijd van de VLP ;)

knappe foto's zeg, heeeel leuk hoofd heeft je paard!

jammer van de mindere waterhindernissen en de balken, maar wel super van je dressuur zeg! Daarn geen filmpje van?

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 20:57

@SofieBeau: Nee het was aant regene dus da ging moeilijk :s

@Peanutbutter: Het water was idd moeilijk en Apache met zijn watervrees.. Maarja volgend seizoen ga ik ik veel trainen!!

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 20:45

Bloempjeh_ schreef:
Heel mooie foto's! Jammer van de cross.. Dat is flink balen na zo'n goeie dressuur. Maar dat maak je volgend jaar vast wel goed!

Die foto van zijn hoofdje is echt :)

Ik was echt wel teleurgesteld maarja... Volgend seizoen beter e :)

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 08:44

Iemand tips voor zijn watervrees???

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:43

je kan niet meer doen dan veel gaan oefenen denk ik... veel op verschillende locaties en telkens blijven belonen...

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:53

De zee! ik ben met mijn pony naar de zee geweest (hij had ook watervrees ;) ) en hij gaat nu heel voorzichtig door de waterbak. maar hij zal er nog niet inspringen (alleen als hij achter een ander paard zit)
maarja veel oefenen & ervaring opdoen zkr?.

het zijn wel mooie foto's :) en knap paardje!

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 08:35

florence123 schreef:
De zee! ik ben met mijn pony naar de zee geweest (hij had ook watervrees ;) ) en hij gaat nu heel voorzichtig door de waterbak. maar hij zal er nog niet inspringen (alleen als hij achter een ander paard zit)

Dank u :)
Ja hij moet het water gewoon even kunnen bezien en dan gaat hij er in, maar inde cross is dit niet echt ideaal voor uw tijd ;) Maarja nu ist seizoen even gedaan, in oktober ist weer zo ver...

s_eeckhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:04

mooie fotos ,
mag ik even vragen van waar je je foto's gehaald hebt ?
Ik reed ook mee en zou ze graag ook eens zien .
gts

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:26

MnPoepiie schreef:
florence123 schreef:

Dank u :)
Ja hij moet het water gewoon even kunnen bezien en dan gaat hij er in, maar inde cross is dit niet echt ideaal voor uw tijd ;) Maarja nu ist seizoen even gedaan, in oktober ist weer zo ver...

Ik heb een licentie bij het VLP, dus ik heb nog enkele crossen deze zomer :)
maar het is idd soms al moeilijk om de tijd te halen, en als je nog veel tijd aan het water moet spenderen dan is het niet erg leuk.

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 21:15

florence123 schreef:
Ik heb een licentie bij het VLP, dus ik heb nog enkele crossen deze zomer :)
maar het is idd soms al moeilijk om de tijd te halen, en als je nog veel tijd aan het water moet spenderen dan is het niet erg leuk.

Idd ja ik dacht ook die crosse mee te doen als ''lrv'er'' Maar ik zit met de zomertornooien dus ja dat gaat moeilijk e.. Maarja nu kan i kdeze zomer een beetje gaan oefene... :D Nog veel succes!!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:32

Ik doe ook als lrv'er mee bij de vlp, het is misschien wel handig om net voor de lrv-crossen in oktober nog een keertje een oefenwedstrijdje te gaan rijden bij vlp?
Zijn vaak ook dezelfde locaties en dan heeft hij nog eens een keertje het water gezien voor het 'echt van belang is' bij de officiële lrv-wedstrijden :)

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:40

Laat je hoofd niet hangen hoor! Je was toch maar netjes geselecteerd voor het nationaal he! Daar mag je toch wel erg trots op zijn. ;)
Dat de prestaties 'wat minder' waren, hoef jeje toch niet aan te trekken. 1ste in dressuur is op zo'n wedstrijd al een hele prestatie! Gewoon op naar de volgende wedstrijd! Trek het je niet teveel aan en blijf vooruit en positief denken! :D

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 20:52

Dashke schreef:
Laat je hoofd niet hangen hoor! Je was toch maar netjes geselecteerd voor het nationaal he! Daar mag je toch wel erg trots op zijn. ;)
Dat de prestaties 'wat minder' waren, hoef jeje toch niet aan te trekken. 1ste in dressuur is op zo'n wedstrijd al een hele prestatie! Gewoon op naar de volgende wedstrijd! Trek het je niet teveel aan en blijf vooruit en positief denken! :D

Dank je
De eerste paar dagen was ik heel fel aant pikkeren maar uiteindelijk was ik toch content omdat hij alleen schrik heeft van het water en voor de rest heeft hij van niks bang dus ben ik content :)
Nu terug de zomertornooien en eerste keer met hem dressuur rijden op een tornooi dus dat wordt nog leuk... =)

Grtzzz

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:27

Jammer van de waterhindernissen!
Een tip, gewoon heel veel oefen en zorgen dat het paard vertrouwen krijgt! Helaas ken ik het probleem maar al te goed...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:23

wat zonde van je stops in de cross, maar toch al super dat je daar mocht rijden! En al zeker proficiat met je eerste plaats in de dressuur +:)+

Ik doe trouwens ook VLP crossen als lrv lid mee. Volgend jaar neem ik zowel vlp licentie als lrv lidmaatschap...

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:13

Foryourneeds schreef:
wat zonde van je stops in de cross, maar toch al super dat je daar mocht rijden! En al zeker proficiat met je eerste plaats in de dressuur +:)+

Ik doe trouwens ook VLP crossen als lrv lid mee. Volgend jaar neem ik zowel vlp licentie als lrv lidmaatschap...

Is helaas een prijzig grapje.. Maar ik ga het ook overwegen. Had me bv voor Minderhout ingeschreven als LRV-er en vanwege de deelnemersbeperking viel ik dus af..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:36

dat had ik ook een keer in Meer, vandaar dat ik volgend jaar bij beide een licentie neem!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:53

Foryourneeds schreef:
dat had ik ook een keer in Meer, vandaar dat ik volgend jaar bij beide een licentie neem!

Gaan we elkaar eens tegenkomen :D Ga je dit jaar nog Vlp crossen (aangezien lrv weer even stil ligt) ?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:28

zullen we even in lrv-topic bespreken, anders gaan we teveel offtopic ;)