[SGW] OCC Waregem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

OCC Waregem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 10:30

28 maart heb ik met Isle deel genomen aan de OCC te Waregem. Dit zijn promotiewedstrijden voor eventing. Dit bestaat uit een makelijkdressuurproefjes, jumpingparcours van 80 cm en dan een crossparcours met eenvoudige hindernissen. Isle is één van de paarden voorwie ik groom.
Isle is lange tijd ziek geweest en hele lange en zware behandeling (lymfeklieraandoening) waardoor ze heel de winter niet getraind is geweest. Twee weken voor de wedstrijd zijn we lichtjes van start gegaan en dan mocht ik mee doen aan de OCC als eerste voorbereiding op het crossseizoen.
Dressuurmatig was ze nog niet echt getraind en de conditie is zeker ngo niet op punt, maar toch was het een ideale voorbereiding voor haar.
Ikzelf ben niet echt een springruiter en met Isle lukt het zeker al nie zo goed. Ze kan nogal erg heet zijn op parcours.

Dit was de tweede maal dat ik deelnam aan een oefencross. Toen was het jumpingparcours een kleine ramp dus ik was nu vooral nerveus voor het springen. Gelukkig was het dit maal een stuk beter dan de vorige keer!
Meteen na het springparcours moesten we door rijden naar de cross. Dat had Isle niet verwacht dus bij de doorgang deed ze iets moeilijk door op haar achterbeentjes te staan en zich om te draaien. Met wat hulp geraakte ik voorbij de doorgang en waren we vertrokken. Derest liep allemaal goed!
Ze had de test goed doorstaan en was ook helemaal niet vermoeid! Het was voormij bovendien een leuke ervaring!

Vorige maandag heeft ze haar echte cross herdebut gemaakt in Etten-leur en Nederland in het Z. Dat was ook bovenverwachting geslaagd! Jammergenoeg heeft ze zich op de terug weg bezeerd op de van en is ze nu terug effe buitenstrijd...

Afbeelding
1. Dressuur

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4. Laatste instucties voor het springparcours

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

Afbeelding
12.

Afbeelding
13.

Afbeelding
14.

laverite

Re: OCC Waregem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:41

Oooh ze is zoo mooi! ziet er goed uit helene, wat heb jij trouwens een mooie springhouding! :j

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:42

Jullie zijn echt zo'n tof duo Helene! Netjes gereden, top! :)

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:55

Leuke foto's helene! :D
Probeer niet zo verkrampt te zitten op de sprong te zitten helene ;)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:31

Waregem is een mooi terrein vind ik! :)

Ziet er goed uit, leuke foto's!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:46

Uw helm is echt grappig! Ik zou de neiging hebben uw klep naar boven te duwen ;-)
Leuke foto's! En goed gereden!
Op naar de volgende!

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:41

Leuke foto's helene! Je ziet de stress wel op je gezicht, maar gohja ik zou het ook hebben :D
Voor de rest: zoals Shanna zei: op naar de volgende!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:46

Super Helene !!
Isle ziet er echt weer super uit en jullie hebben er allebei zin in, dat is wel duidelijk :j

Nog heel veel succes en hopelijk kunnen jullie nog veel en lang van elkaar genieten en nog veel (oefen-)crossjes rijden !! :))

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:47

Ziet er goed & leuk uit!
Heb al spijt dat ik zelf niet geweest ben ;)