[SGW] Deus @ SGW Bassevelde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

Deus @ SGW Bassevelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:15

Gisteren onze eerste samengestelde wedstrijd gestart.
Lang geleden dat ik nog een cross gereden had (of jumping).
Was een lange vermoeiende, maar wel leuke dag.

't Is Deus is een ruin van 6.5jaar. Ik heb hem al zo'n 6 jaar.
Ons niveau: redelijk laag ;-) Dressuur rijden we nu B1, dat lukt wel redelijk. Springen: Aspiranten. Cross ook aspiranten.

Resultaat:
3 stopjes in de cross, maar was ik best tevreden mee. Laatste stopje was nogal stom, had ik zelf wat alerter op moeten zitten, dan ging hij er wel over.
1 balkje in het springen.
Veel 7's en 6'en in de dressuur.

Cross:
Sprong 1: laagje om mee te beginnen.
Onder Deus ziet het er wel echt mini uit :-)
Afbeelding

Plakaatjes, beetje kijkerig, niet hoog.
Afbeelding

Boomstam
Afbeelding

Hier stom stopje op gehad, kon er hem wel nog overduwen, maar wou liever deftig aanrijden

Afbeelding
Afbeelding

Water, zonder twijfelen (wel in stap :-))
Afbeelding

Springen: na de 1 was ik even mijn beide stijgbeugels kwijt, daardoor gingen mijn teugels ook ff in de knoop, handig toch :D

Dressuur:

Aanspringen links was niet super, aanspringen rechts was een hobbel :D Maar was wel tevreden, terrein lag nogal slecht, putten af en toe. Hij was wel braaf. Halsstrekken kon zeker meer.

Feel free om commentaar te geven ;-)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:21

Wat een leuk paard. probeer hem wel wat actiever op de hindernissen af te rijden nu valt hij nog een beetje stil.
heel veel succes met hem! ;)

Alizeetje

Re: Deus @ SGW Bassevelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:32

Bedankt voor de commentaar!

Klopt volledig hoor;
- ligt deels aan mij, ik rij hem nog vaak in draf naar een sprong, zie je ook in parcours. Gaat 'makkelijker' voor mij. Dus daar moeten we absoluut werk van maken, leren galoperen en springen ;-)
- hij was al moe van de cross (niet veel gewoon hé :D).

Maar moet dus absoluut op gewerkt worden.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:58

ahaaaa, Deus :D

mijn algemene commentaar kent ge en das enkel op u springen en cross dan; galoperen ! :D

voor de rest vind ik dat hij het heel goed gedaan heeft en ben ik dr zeker van dat jullie als SGW-combi helemaal goedkomen 8-)

Didier_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:42

Waarom met dubbele teugel ?

Ziet er wel netjes uit

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 18:55

Dubbele teugel omdat ik voor cross - springen met pelham rijdt. Na de sprong/bij het zien van andere paarden of als hij schrik heeft had hij soms de neiging het even op een lopen te zetten. Vandaar de pelham, met dubbele teugel. De onderste teugel heb ik gisteren gelukkig niet nodig gehad.

Hehe merci Sofie, der zit al meer galop in als vroeger ;-)
Beetje meer doén en dan komt het hopelijk wel goed...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:25

ik ben helemaal niet voor veel ijzer in de mond...
Maar dat is persoonlijk, de foto's zien er in elk geval prima uit!
En Deus is erg leuk :D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:31

Wat een prachtbeest! Inderdaad wat actiever galoperen, en je mag hem wat meer volgen in de sprong, verder ziet het er super uit! Werkelijk een prachtbeesie :j

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 21:22

bvw schreef:
ik ben helemaal niet voor veel ijzer in de mond...
Maar dat is persoonlijk, de foto's zien er in elk geval prima uit!
En Deus is erg leuk :D

Hoe bedoel je die van dat ijzer :-)? Zit een pelham in, ongebroken, met rubber.
Bedankt ;-)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 21:22

chocobroodje schreef:
Wat een prachtbeest! Inderdaad wat actiever galoperen, en je mag hem wat meer volgen in de sprong, verder ziet het er super uit! Werkelijk een prachtbeesie :j

Klopt,
door deze wedstrijd heb ik weer een heel pak meer 'drive' gekregen om te gaan springen en dus te gaan oefenen :-) Dus hopelijk maken we binnekort enige vooruitgang.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:58

kheb je dus gezien in de inrijpiste! :+ khad u nie herkent

hoeveelste was je voor dressuur alleen?
de jumping vind ik netjes gesprongen

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:45

florence123 schreef:
kheb je dus gezien in de inrijpiste! :+ khad u nie herkent

hoeveelste was je voor dressuur alleen?
de jumping vind ik netjes gesprongen

haha, ik had u wel herkend e 8-) nuja, met diezelfde kleuren altijd ist wel ferm makkelijk :D

(waar hebt ge die tape gehaald trouwens? zoek nog lichtblauw tegen maandag :Y) )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:01

Alizeetje schreef:
Dubbele teugel omdat ik voor cross - springen met pelham rijdt. Na de sprong/bij het zien van andere paarden of als hij schrik heeft had hij soms de neiging het even op een lopen te zetten. Vandaar de pelham, met dubbele teugel. De onderste teugel heb ik gisteren gelukkig niet nodig gehad.

En sinds wanneer is een pelham toegestaan?

Ik denk dat je beter eerst wat meer kunt trainen, je geeft zelf al aan dat je niveau laag is en dat het lang geleden is dat je een concours hebt gereden. En dat je nu zegt dat hij de neiging heeft het op een lopen te zetten geeft wel aan dat je controle niet zo best is.
Bovendien vind ik het filmpje van het springparcours ook niet echt voor je spreken, je hebt nogal moeite om correct aan te rijden, je tempo te bewaren en jezelf goed in het zadel te houden.

Het lijkt me verstandig om eerst eens wat meer te trainen en te zorgen dat je hem ook zonder pelham goed bij je kunt houden. Daarnaast is het geen overbodige luxe om wat meer routine in het springen te krijgen, zeker als je serieus wilt blijven crossen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:43

annelies: ze gaat vrij regelmatig op concours hoor, vooral dressuur de laatste tijd wel. Pelham is toch toegestaan hoor, zou niet weten waar niet? (voor cross en springen, dressuur natuurlijk niet)

de controle is bij deze combi meestal goed, maar vorige week had hij dat aanzetten bovengehaald op dressuurwedstrijd en daarom is er even naar dit bit teruggegrepen. Dankzij de twee teugels is er eigenlijk meestal geen speciale inwerking, pas als hij zich sterk maakt neemt ze de onderste er bij. Ik heb haar bezig gezien op bovenstaande wedstrijd en heb haar zeer correct zien omgaan met dit bit.

Alizé heeft overigens genoeg ervaring en begeleiding :) natuurlijk kan dit allemaal beter, maar ze doet probeert gewoon rustig en gecontroleerd te rijden nu zodat ze dan stilaan kan opbouwen met hem :) Het is echt een enorm paard die er graag eens de kantjes vanaf loopt, maar dat komt allemaal wel goed, ze zijn goed bezig :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 00:57

Ik ga eigenlijk mee met anneliesdj. Je mag ook wat meer meegeven boven de sprong (hand naar voren, lucht geven) want ik heb het idee dat je hem nu belemmerd in zijn springen. :)

Verder knap peerd. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:09

SofieBeau schreef:
annelies: ze gaat vrij regelmatig op concours hoor, vooral dressuur de laatste tijd wel. Pelham is toch toegestaan hoor, zou niet weten waar niet? (voor cross en springen, dressuur natuurlijk niet)

Dan moet dat recent veranderd zijn, voor zover ik weet is een pelham pas toegestaan vanaf het M.
Daarnaast geeft TS zelf aan dat ze al langere tijd niet aan spring of sgw concoursen heeft gedaan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:12

Kan me voorstellen dat er in Belgie wat andere regels zijn tav optoming dan in Nederland :-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:20

Ik heb het maar eens opgezocht in de reglementen;
De Pelham op zich is toegestaan mits hij gebroken is en er gereden wordt met één teugel en een vorkje wat beide bitringen verbind.
Je bent dus dubbel in overtreding.

Alizeetje schreef:
Hoe bedoel je die van dat ijzer :-)? Zit een pelham in, ongebroken, met rubber.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:21

Dit is Belgie Anneliesdj :-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:23

Je kunt als NL combinatie ook Belgische wedstrijden rijden en andersom, aan welke reglementen dien je je dan te houden?
En ik had al zo'n vermoeden maar ik ken niet alle Belgische plaatsnamen uit mijn hoofd, bovendien is niet zichtbaar waar TS vandaan komt :)

Maar of het al dan niet is toegestaan veranderd niets aan mijn mening ;)
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 01-04-10 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:30

Als je in België komt rijden veronderstel ik dat je je aan de Belgische reglementen houd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:34

edit
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 01-04-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:44

Je mag ook met een andere optoming rijden he. Je bent niet verplicht om hier mee te rijden, maar ik heb het idee dat alizeetje Belg is?
Gezien haar profiel enz ... Dus ik snap je discussiepunt eigenlijk niet? :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:46

Ik snap het ook niet goed. Voor zover ik weet is TS een Belgische en rijdt zij wedstrijden in België, en die gaan volgens de Belgische reglementen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:00

Waarom zou ze dat moeten aangeven?
Ze is Belg en dat de reglementen in België anders zijn is toch wel algemeen geweten. Voor elke tak van de paardensport dus waarschijnlijk ook voor cross. :)
Ik kijk normaal ook niet in profielen maar in dit geval wilde ik zeker weten of ze Belg was. Ik ging daar wel van uit maar goed..... Het zal wel aan mij liggen dat ik het nog steeds niet snap. Jouw mening is dat je als nederlandse combinatie geen andere optoming moet gaan gebruiken in Belgische wedstrijden, maar deze combinatie is waarschijnlijk Belg dus je mening kan niet blijven? :=