Gisteren was het prachtig weer dus zijn we met een groepje der op uit getrokken voor een cross training.
De eerste echte training voor mijn paard.
Achtergrond info:
Evita is een bijna 6 jarige BWP merrie van Varnese. Ze heeft voordien jumping gelopen tot 1m10 bij de jonge paarden.
Ik heb haar sinds november maar omwille van mijn verplichtingen als student en het belabberde weer, heb ik ze nog maar 2 maand kunnen rijden. Evita is erg wispelturig. Ik kocht haar rechtstreeks bij de fokker en daar was ze nog nooit van de hof geweest. Ze is dus niet zoveel gewoon, desondanks heeft ze enorm veel lef.
Ik rij haar met een pelham (bovenste ring) voor springen en wandelen (nu was het de 3x) en het gaat steeds beter zodat ik hoop snel om te schakelen naar het dubbelgebroken bitje waarmee ze thuis gewoon perfect bakwerk doet.
Verder hebben wij dus nog geen echt niveau, we starten binnenkort de communautaire reeksen (= aspiranten).
Inrijden:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Ik was zelf erg tevreden, ze is jong, weinig gewoon maar deed enorm haar best! We hebben nog veel te leren, maar ik heb er een fijn en veilig gevoel bij.
Bedankt voor het kijken!