Gister heb ik mijn 3e crosstraining met mijn 5 jarige draver gehad, En dit keer was dat in Ede. Met als instructeur Rob Janssen. Ik heb heerlijk gereden. En het was zeker voor herhaling vatbaar.
In het begin van de training was Noble erg druk en gespannen. Het regende dus was het ook nog eens glad. We zijn begonnen met dunne boomstammetjes deze gave wel wat probleemen. Want Noble durfte er niet bij in de buurt te komen. Na dat ik een aantal keer achter andere aan heb gemogen. Ging dit een stukje beter! Wel was Noble erg bokkerig maar ook dit werd in de loop van de les stukke beter. Hierna hebben we dikkere boomstammen gesprongen. Deze waren ineens geen probleem... Gek paard
Verder ging de les erg goed! wel wat weigeringen. Maargoed het hoeft ook niet gelijk perfect te zijn.
Ik ben iig erg tevrede en trots op Noble en mij zelf, Want er waren een aantal hindernissen die ik zelf vooral erg eng vond.
Nog even wat eigen commentaar:
Handen meer meegeven
Zelf minder twijfelen
Meer aan mijn ritme werken
Gelijk goed rechtuit na de sprong
Tenen naar binnen
Nou hier zijn de filmpjes(en een paar foto's)!
Hier voor hadden we nog kleinere boompjes gesprongen maar daar heb ik geen goede foto's/filmpjes van
Hier zie je duidelijk wat ik bedoel met bokkerig zijn. Dit was nog redelijk in het begin. Na een tijdje was dit grotendeels over.

Dit ding vond ik zelf erg eng. Was namelijk heel bang dat hij op de achterste balk zou springen. Maar hij deed deze keurig
De achterste hindernis had hij een aantal keer geweigerd. Daar lag namelijk een gat onder, En die vond ik erg eng.
En aan het einde nog even in de waterbak gereden. Noble houd niet van water. Maar als hij er eenmaal een keer door heen is gaat het prima!
Hier hield ik geen tempo waardoor het boomstammetje niet gesprongen maar erover heen gestapt werd.

Ik heb iig genoten en veel geleerd!
Commentaar mag maar houd het vriendelijk!
Groetjes Nina
Dus komt het vanzelf allemaal wel
Je zit mooi rustig en ik vind het knap dat je erop blijft zitten bij zijn bokkesprongen, eigenwijze Noble...