[SGW] sgw holten @ 25 jarige Kuki

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

louiisie

sgw holten @ 25 jarige Kuki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 15:18

dit jaar deed ik ook weer mee in Holten voor de 3de keer.
aangezien ik te groot ben voor mijn pony, heb ik een paard kunnen lenen waar ik onwijs blij mee was!

we begonnen met de dressur! het ging erg netjes en ik was erg tevreden.
de jury ook die wilde wel meer van dit soort 25 jarige paarden in de baan hebben!
Hier heb ik geen foto's van.

toen later de cross
daar heb ik foto's van
ze staan niet op volgorde
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dan nog de laatste sprong nadat ik heel boos was op het paard en ruiter voor mij,
Afbeelding

kuki was fanatieker dan mij, ik had gedacht dat ik hem af en toe vooruit moest slaan maar ik mocht hem eerder inhouden!
meneer vond het ook erg leuk.

na de cross moesten we springen (hier ook geen foto's van.)
maar we waren foutloos!

charily

Re: sgw holten @ 25 jarige Kuki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:22

hij ziet er super uit voor zijn leeftijd.
leuke combi, en ik hou van die actieve oudjes :D

blijf zo doorgaan!!!

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 15:24

haha dankjewel..
helaas rijd ik nu niet meer op hem,
ik heb hem 4 weken ''geleend'' voor de cross. Hij word nog wel gereden.
but maybe je weet het nooit, als die volgend jaar nog leeft doen we hier weer mee:D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:25

Leuk dat je een paardje mocht lenen. Had hij al crosservaring?

Persoonlijk zou ik nooit crossen met bandages! Naar mijn idee is het risico van losraken (en hoge temperatuur) te groot.

Naar mijn idee kan je je beugels nog wel 1 of 2 gaatjes korter doen. Of geven de foto's een vertekend beeld?

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 15:27

hij had geen cross ervaring.
hij was 15 jaar geleden M2 dressuur. toen heeft de huidige eigenaar hem gekregen, De ouwe eigenaar ging op wereldreis.
mijn beugels vond ik zelf eigelijk wel goed als je die foto ziet op het mais veld kon ik er prima in staan, maar ik had ze wel 1 gaatje korter kunnen doen idd.

die banadages hadden we omgedaan omdat: stel, hij tilt zijn achter benen niet op dat hij zijn benen niet zou beschadigen.

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:29

Echt gaaf dat die op zijn leeftijd nog met zo een enthousiasme een cross rijd. Leuk joh!

Wel nieuwgierig waarom je boos op de combinatie voor je was??

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:30

Wat super om Kuki weer is te zien.
Is hij nog van Yvonne?

Ik heb Kuki een tijdje gereden. Gewoon buiten de bossen in om hem wat beweging te geven. Was voor Yvonne prettig en voor mij ook.
Later kwam hij volgens mij achter Markelo bij Jan te staan.

Maar hij ziet er echt top uit voor zijn leeftijd en jullie hebben echt lol samen aan de foto's te zien.

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 15:33

die combinatie ergerde me ik eigelijk al de hele dag aan,
de amazone reed het paard erg slordig. (niet dta ik alles goed doe.) ik was op een pad waar ik aan het galoperen was, de mensen die daar liepen hoorde bij haar. ik schreeuwde 2 x pas op gaan ze niet aan de kant terwijl ze wel achter op keken dus me wel aan zagen komen. ik dacht dus jaa vertik het dan ook dan scheur ik dr wel dwars door heen. toen ik een meter achter hun was gingen ze toch maar de bosjes in!
nou toen dat paard voor me. ik wil er langs gaat ze niet aan de kant. en vervolegsn blijf ik er dus achter weigerd het paard. waar ik dus ook straf punten voor krijg. later werd er over mij gepraat door amazone en die mensen dan ik maar niet zoo assosiaal hard moest gaan. nou sorry hoor maar ik had ook 1,5 min. tijd overschreiding is associaal hard ging ik niet.
maarja sommige mensen.

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 15:34

Miepie1980 schreef:
Wat super om Kuki weer is te zien.
Is hij nog van Yvonne?

Ik heb Kuki een tijdje gereden. Gewoon buiten de bossen in om hem wat beweging te geven. Was voor Yvonne prettig en voor mij ook.
Later kwam hij volgens mij achter Markelo bij Jan te staan.

Maar hij ziet er echt top uit voor zijn leeftijd en jullie hebben echt lol samen aan de foto's te zien.

kuki, heet in het echt generaal, hij is van Christina Mensink.
in welke piriode heb je hem gereden dan?
ik ben erg benieuwd

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:39

Ja dat klopt dus wel.
Op de stal bij Yvonne (oude eigenaresse) stond de naam Kuki Amadeus.

Ik heb hem gereden totdat hij naar Jan ging (vader van Christina). Jan en Yvonne waren destijds collega's van mij bij een bedrijf in Goor.
Omdat Yvonne op reis ging en hij een prima plekje bij de Mensinks kreeg ben ik toen gestopt.

Zij hebben voor zover ik weet heel veel plezier met hem, hij heeft een fijn plekje daar. Ben zelfs nog een keer geweest met Yvonne om is te kijken en toen was alles super. Maar dat is al weer een jaar of 3 geleden denk ik.

Destijds wou hij geen leren halster op. Die werdt gesloopt.
En af en toe was vastzetten geen strak plan, ik heb hem wel is met zadel zonder hoofdstel aan de haal zien gaan, gewoon z'n halster kapot getrokken.

Maar eerlijk en betrouwbaar paard verder. Was altijd op stem terug te nemen van galop naar draf. Verder heb ik de rem nooit zo kunnen vinden.
Dressuurmatig goed onderlegt, sprong in die tijd gewoon nog wissels als je buiten oefende op het zandpad.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:40

Super joh :D!
Vervelend van de combinatie voor je...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:43

@ TS

Ik denk dat je beter met blote benen had kunnen rijden dan met bandages achter. Wat had een bandage kunnen doen als je paard over een hindernis schraapt? Waarschijnlijk had de bandage dan afgezakt of losgeraakt met alle gevolgen van dien!

Wat betreft die mensen. Als jij hebt geroepen 'pas op' of 'pad vrij' is dat naar mijn idee afdoende. Het is dan hun eigen keus. Ik heb ook een keer een alternatief gesprongen waar iemand nog opzat, jammer dan, dan moet je maar wegwezen.

Regelementair had de amazone jouw vrij baan moeten geven en had niet direct achter jou mogen rijden (jij ook niet bij haar trouwens). Als dit bij een hindernis was, wat was dan de hindernis-jury aan het doen dat hij hier niets van zei?

Was hij stijf na de cross... aangezien hij het nog nooit gedaan had en hij al op leeftijd is?

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 15:44

Miepie1980 schreef:
Ja dat klopt dus wel.
Op de stal bij Yvonne (oude eigenaresse) stond de naam Kuki Amadeus.

Ik heb hem gereden totdat hij naar Jan ging (vader van Christina). Jan en Yvonne waren destijds collega's van mij bij een bedrijf in Goor.
Omdat Yvonne op reis ging en hij een prima plekje bij de Mensinks kreeg ben ik toen gestopt.

Zij hebben voor zover ik weet heel veel plezier met hem, hij heeft een fijn plekje daar. Ben zelfs nog een keer geweest met Yvonne om is te kijken en toen was alles super. Maar dat is al weer een jaar of 3 geleden denk ik.

Destijds wou hij geen leren halster op. Die werdt gesloopt.
En af en toe was vastzetten geen strak plan, ik heb hem wel is met zadel zonder hoofdstel aan de haal zien gaan, gewoon z'n halster kapot getrokken.

Maar eerlijk en betrouwbaar paard verder. Was altijd op stem terug te nemen van galop naar draf. Verder heb ik de rem nooit zo kunnen vinden.
Dressuurmatig goed onderlegt, sprong in die tijd gewoon nog wissels als je buiten oefende op het zandpad.

leuk zeg!
tegenwoordig staat hij lekker op de wei met chico.
en word hij woensdags en zaterdags nog gereden gaan ze lekker het bos in met hem.
de wissels ehb ik wel geprobeert. ik kreeg hem 1 x over! :+
leren haslster is nu geen probleem. Maar idd vast zetten gaat bij hem niet werken dan gaat die hangen.
maar echt een Super Lief Paardje!
Christina wil hem ook voor geen goud missen!

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 15:47

mo_van_dijk schreef:
@ TS

Ik denk dat je beter met blote benen had kunnen rijden dan met bandages achter. Wat had een bandage kunnen doen als je paard over een hindernis schraapt? Waarschijnlijk had de bandage dan afgezakt of losgeraakt met alle gevolgen van dien!

Wat betreft die mensen. Als jij hebt geroepen 'pas op' of 'pad vrij' is dat naar mijn idee afdoende. Het is dan hun eigen keus. Ik heb ook een keer een alternatief gesprongen waar iemand nog opzat, jammer dan, dan moet je maar wegwezen.

Regelementair had de amazone jouw vrij baan moeten geven en had niet direct achter jou mogen rijden (jij ook niet bij haar trouwens). Als dit bij een hindernis was, wat was dan de hindernis-jury aan het doen dat hij hier niets van zei?

Was hij stijf na de cross... aangezien hij het nog nooit gedaan had en hij al op leeftijd is?

de bandages kan ik niks over zeggen dat wou de eigenaresse hebben.
ik reed ook niet straks achter haar.
er vertork telekens iemand om de 2 minuetn.
de jury zei wel van dat het niet mijn fout was, end at ik er niks aan kon doen. Maar vervolgens zijnd e punten wle bij mij op gezet.
hij was gister wel een beetje sloom maar niet dat je kon zeggen dat die heel stijf was, wel een beetjes spierpijn maar verder niet ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:49

Nou super om te horen dat het oudje het nog zo goed heeft.
En dat het slopen er nog niet uit is, het is er 1 met karakter :D .

Ach en die wissels, als je dat een tijdje niet doet dan wordt dat minder hè.

Mocht je hem nog zien, doe hem een extra worteltje van me :9 .

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 15:52

zal ik doen,
hij kan ook praten he.
dan gaat die heel raar hineken net zoo lang totodat die wat lekkers rkijgt.
die worstel zal ik wel even in stukjes doen aangezien meneer nog maar wienig kiezen heeft:P
en wil je dan oko even tegen de oude eigenaresse zeggen (als je die nog spreekt) dat het goed met kuki gaat!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:54

Komt goed, spreek haar weinig maar als ik haar spreek geef ik het door.
Hij weet precies wat hij wil hè, heerlijk dier.
Echt super dat hij het zo goed heeft op zijn oude dag. Had het niet beter kunnen treffen.

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 15:56

idderdaad hij gaat lekker naar buiten, word 2 keer in de week mee genomen naar het bos, en dan draaien z'n oortjes naar voren! zo'n heerlijk beestje!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:59

Volgens mij had dt paard niet echt veel lol _O- _O- _O-

Leuk om te zien hoor..
Ik ga ervan uit dat dit meer een veredelde buitenrit was (hoort wat onaardig maar was het niet) aangezien je maar 4 weken de tijd hebt gehad om te trainen met hem.
De lol straalt er wel vanaf

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 16:16

het stond ook niet op hoogte zoals je kunt zien;).
het was een onderlinge wedstrijd.
de hoogte van de hindernissen was ongeveer 70 cm. dat kon meneer wel aan hoor;)
kuki had het erg naar zijn zin gelukkig.
hij werd daarvoor ook wel gereden hoor, 2 x in de week ging die mee op buitenrit en meestal reed er dan door de weeks nog wel iemand mee dus laat zeggen 3 x in de week.
en toen gign ik hem trainen. meneer deed het prima!

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 16:02

niemand meer?